Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Min datter har en god venninne i barnehagen og de vil gjerne sove over hos hverandre. Det er forsåvidt greit og de har ligget over både her hjemme og hos venninnen. Venninnen er av utenlandsk opprinnelse, jeg vet ikke helt bakgrunnen deres, men de prater norsk og alt er greit, bortsett ifra et kosthold som etter min mening inneholder altfor mye sukker. De får tilbud om mat og drikke hele tiden og jeg har verken sett eller hørt om sunn mat i det huset. Ingen tar skade av å spise litt søtt i ny og ne, men barnet mitt blir ganske så hyper og barn trenger jo ordentlig kveldsmat og slikt for å få en god natts søvn. Hvordan kan jeg ta opp dette på en skikkelig måte? Jeg har tenkt på å sende med matpakke og bare si i forbifarten at vesla foretrekker mammas skiver, men hun har ikke fylt fire enda og det skal noe til før et barn vil ha skiver fremfor sjokolade. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 2aeac...c16
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Bak grove rundstykker og lever dem sammen med barnet! Gjerne varme og nybakte! Anonymous poster hash: 940b9...490
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Ville ha latt som ingenting og latt det passere. Anonymous poster hash: 273aa...985
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Hvor ofte overnatter en 4-åring hos venninner egentlig? Dette kan da aldri bli noe stort helseproblem for datteren din... Jeg hadde ikke brydd meg. Søplekveldsmat en helg innimellom på overnatting er det ingen som tar skade av. Så lenge datteren din har et sunt og variert kosthold hjemme går det greit med junk, loff og snop på et helgebesøk av og til. Anonymous poster hash: b2aeb...496
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Ville ikke gjort noe som helst. Det er vel ikke akkurat snakk om så mange dager ila et år? Anonymous poster hash: f3aef...99f
Mandala Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 Ehm, jeg hadde selvsagt ikke gjort noe ang det. Utrolig sært å si at ungen foretrekker mammas brødskiver, spesielt når familien har sett at barnet ditt klarer seg fint uten matpakke.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 Bak grove rundstykker og lever dem sammen med barnet! Gjerne varme og nybakte! Anonymous poster hash: 940b9...490 Da hadde jeg hevet et øyebryn og lurt på hva slags kontrollfreak du var Anonymous poster hash: 68430...ca7
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 Med mindre ungen din sover der oftere enn hjemme, så kan det vel ikke være noe stort problem. Hvor ofte sover din 4 åring hos venner egentlig hi? Anonymous poster hash: 68430...ca7
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 En fireåring skal ikke overnatte hos barnehagevenner oftere enn at dette ikke er et problem. Hun tar ikke skade av det helsemessig, og om hun ikke får sove har det neppe med kveldsmaten å gjøre. Anonymous poster hash: 9182a...fdc
Gjest Muji81 Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 Jeg sier som de andre, hvor ofte overnatter hun hos venninne..? Jeg ville tenkt det var meget spesielt å levere ungen med matpakke.. Ville nok da tenkt det var på tide at ungen spiste noe annet enn mammas brødskiver
Nyttårs barn Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 Jeg vile heller ikke gjort noe utav dette. Barn har godt av å lære at praksisen er ulik hos forskjellige familier. Om datteren din blir hyper og ikke sover tidlig, så er det jo de hun er hos som må ordne opp. Blir det helt for ille så ringer de nok.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 Ville ikke gjort noe ut av dt. Hvordan vet du at det er sånn hele tiden? Kansje de gjør litt ekstra stas ut av det når deres datter har overnattingsbesøk? Og din datter tar ikke skade av det de gangene barnet sover der.😊 Anonymous poster hash: 637f9...b8b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #13 Skrevet 16. februar 2016 Ikke noe å henge seg opp i. Er vel ikke SÅ ofte de overnatter hos hverandre? Ingen krise med litt godis vel. Anonymous poster hash: bbd01...953
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #14 Skrevet 16. februar 2016 Selvsagt sender du ikke med matpakke. Hvor ofte overnatter de? Du får la henne overnatte fra lørdag til søndag og se på det som lørdagsgodt. Snakk om å være hysterisk kontrollfreak. Hvordan vet du nøyaktig hva de får til å spise og når? Spør du foreldrene? Jenta selv? Forventer du liste på hva ungen din har spist etter besøket? Har du tenkt på at kanskje fårde vanlig mat men at jenta de kun forteller om godteriet? Hadde dette vært hos deg ig jenta di kom med matpakke, ville hun ikke fått overnattet mer hos oss. Jeg hadde finnet andre venner til barnet mitt da jeg ville regnet med at dere har et sykt kosthold hjemme og at du derfor pratet og klaget over min familie til andre. Jeg ville heller aldri latt en 4 åring spise grove skiver mens vi andre koste oss med pizza osv. Anonymous poster hash: 17806...7cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå