MarianeA Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Er salat fullverdig middag? For mannfolk og barn også? Jeg har spist mye salat oppigjennom årene men aldri servert det som middag hjemme hos oss. Har dere salat til middag, og i så tilfelle, hva har dere i salaten? Tilbehør? Og føler dere at det er sunn og ordentlig middag?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Bare hatt salat som tilbehør, men kanskje dere kan ha kylling og pasta i. Anonymous poster hash: 072d3...ce8
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Salat med feks kylling er middag men hvis det bare er salat og grønnsaker elns så nei Anonymous poster hash: ae20b...97a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Vi har av og til pastasalat til middag. Den består kun av pasta, crispisalat, paprika, litt løk, mais, tomat, agurk, og fetaost. Jeg syns det er fullverdig.. Jeg er ikke glad i noe som helst kjøtt da, men sleng oppi f.eks kylling så har man jo stivelse/grønnsaker/kjøtt. Lett og ganske sunn middag Anonymous poster hash: 67130...0f2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Ha i ting som kylling, skinke, bacon, egg, osteterninger, pasta så har du fullverdig middag. :-) Anonymous poster hash: 1745e...d7f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 Lag en grunnsalat med det dere liker og så kan det fylles med noe av dette: Pasta Ris Kyllingbiter Skinkebiter Fiskebiter Kjøttboller Reker Pinjekjerner Ost (en dere liker) Bønner Valnøtter (eller en annen type dere liker) Listen er lang og fyll på med noe alle liker. Server med brød eller nystekt baguett. Da får dere en fullgod middag som metter og gir de riktige næringsstoffene. Anonymous poster hash: 107db...77e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 Min første tanke er nei! Som veggis blir jeg alt for ofte servert salat, og jeg blir pisslei av å tygge paprika og salatblad før jeg i det hele tatt nærmer meg mett. Men så får jeg ofte lyst på salat hjemme, og da lager jeg en salat jeg blir mett av. Putter oppi pinjekjerner, nøtter, bønner, raskede rotgrønnsaker samt de mer vanlige salat-grønnsakene. Har gjerne i litt pasta, ost og muligens egg om jeg føler behovet. Og gjerne en GOD dressing - ikke noe Tousen Island rett fra flaska, altså. Anonymous poster hash: 9bb78...6a8
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 Vi har relativt ofte salat til middag. 9 åringen elsker det, og har gjerne med på skolen også. Bruker fullkornpasta, og fyller på med f.eks egg, kylling, bacon. Anonymous poster hash: 69b38...689
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 Vi har hatt pastasalat til middag idag 😊 I dag hadde jeg oppi agurk,paprika,vårlig, tomater,mais og kidneybønner + skinke,egg og ostebiter..Kokte fullkorn pastaskruer og hadde oppi og rørte inn ett beger med crème fraiche 😊 Ungene elsker pastasalat så vi har det til middag med jevne mellomrom 😊 Anonymous poster hash: 83ce9...0b1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 Min første tanke er nei! Som veggis blir jeg alt for ofte servert salat, og jeg blir pisslei av å tygge paprika og salatblad før jeg i det hele tatt nærmer meg mett. Men så får jeg ofte lyst på salat hjemme, og da lager jeg en salat jeg blir mett av. Putter oppi pinjekjerner, nøtter, bønner, raskede rotgrønnsaker samt de mer vanlige salat-grønnsakene. Har gjerne i litt pasta, ost og muligens egg om jeg føler behovet. Og gjerne en GOD dressing - ikke noe Tousen Island rett fra flaska, altså. Anonymous poster hash: 9bb78...6a8 Raskede rotgrønnsaker? Hva er en god dressing, oppskrift? Anonymous poster hash: 6e541...318
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 Det kommer jo helt an på hva man har i salaten. Det er stor forskjell på salat med kun grønne blader, litt agurk og tomat og en med masse kikerer, nøtter, marinerte oliven og andre næringstette matvarer i.. Anonymous poster hash: ece78...f23
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 Ikke bare grønnsaker, da må vi ha kjøtt og/eller pasta oppi. Anonymous poster hash: 0f169...417
Modesty Blaise. Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 Vi har ofte salat til middag. Jeg tipper på at vi har det i snitt en dag i uken. Eksempeler på hva vi har oppi er egg, fersk mozarella/ feta, spekeskinke/ chorizo, kylling osv. I tillegg er det greit å ha noen grønnsaker som metter som f.eks avokado.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #14 Skrevet 15. februar 2016 Salat med pasta, biffstrimler og feta + masse grønt er jo mektig det👍 Anonymous poster hash: 08afe...193
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #15 Skrevet 15. februar 2016 Min første tanke er nei! Som veggis blir jeg alt for ofte servert salat, og jeg blir pisslei av å tygge paprika og salatblad før jeg i det hele tatt nærmer meg mett. Men så får jeg ofte lyst på salat hjemme, og da lager jeg en salat jeg blir mett av. Putter oppi pinjekjerner, nøtter, bønner, raskede rotgrønnsaker samt de mer vanlige salat-grønnsakene. Har gjerne i litt pasta, ost og muligens egg om jeg føler behovet. Og gjerne en GOD dressing - ikke noe Tousen Island rett fra flaska, altså. Anonymous poster hash: 9bb78...6a8 Raskede rotgrønnsaker? Hva er en god dressing, oppskrift? Anonymous poster hash: 6e541...318 Raspede, skulle det selvfølgelig stå Ikke godt med harde gulrot- og kålrabibiter, f.eks. Favorittdressingen min er ganske enkel. Rømme, salt, pepper, hvitløk og litt sitronsaft. Balsamicodressing er også enkelt, med kun balsamicoeddik, bittelitt salt og pepper, og smak til med sukker. Jeg er også veldig glad i sennepsdressing, med en eggeplomme, en ss sennep, 2-3 ss olivenolje og salt pepper. Og gjerne bittelitt eddik - balsamicoeddik kan også funke =) Anonymous poster hash: 9bb78...6a8
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #16 Skrevet 15. februar 2016 Forrige gang vi hadde salat til middag lagde jeg en skikkelig 80-talls salat Hadde i picknik-skinke fra boks og serverte med hardkokte egg og ferske rundstykker, til og med mannen ble mett.... Anonymous poster hash: 17c4e...b16
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #17 Skrevet 15. februar 2016 Forrige gang vi hadde salat til middag lagde jeg en skikkelig 80-talls salat Hadde i picknik-skinke fra boks og serverte med hardkokte egg og ferske rundstykker, til og med mannen ble mett.... Anonymous poster hash: 17c4e...b16 Å det hadde vi av og til før:-) hva mer har du opp i? Minnes at der har veldig godt! Anonymous poster hash: 0b027...650
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #18 Skrevet 16. februar 2016 Denne lager vi av og til til middag http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/laksesalat-med-avocado-epler-og-honningyoghurt Øker mengdene og tar matyogurt istedet for kvarg. Kjempegodt og populær middag for store og små. Lager pastasalat med skinke/kylling sv og til, det er lett sommermat. Anonymous poster hash: db1de...579
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #19 Skrevet 16. februar 2016 Forrige gang vi hadde salat til middag lagde jeg en skikkelig 80-talls salat Hadde i picknik-skinke fra boks og serverte med hardkokte egg og ferske rundstykker, til og med mannen ble mett.... Anonymous poster hash: 17c4e...b16 Å det hadde vi av og til før:-) hva mer har du opp i? Minnes at der har veldig godt! Anonymous poster hash: 0b027...650 Får flashback til barndommen 😄😄 født i 86✌🏻️ Anonymous poster hash: 08afe...193
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #20 Skrevet 16. februar 2016 Forrige gang vi hadde salat til middag lagde jeg en skikkelig 80-talls salat Hadde i picknik-skinke fra boks og serverte med hardkokte egg og ferske rundstykker, til og med mannen ble mett.... Anonymous poster hash: 17c4e...b16 Å det hadde vi av og til før:-) hva mer har du opp i? Minnes at der har veldig godt! Anonymous poster hash: 0b027...650 Hehe, mannen her var strålende fornøyd og sa det smakte ungdom og sommer Jeg hadde to forskjellige typer salat (på 80-tallet var det vel kinakål det gikk i ), agurk, tomat, paprika, mais, sukkererter og purre ihvertfall, husker ikke om jeg hadde noe mer i..... Hadde kokte egg som jeg delte i 4 båter og la på toppen. Anonymous poster hash: 17c4e...b16
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #21 Skrevet 16. februar 2016 Forrige gang vi hadde salat til middag lagde jeg en skikkelig 80-talls salat Hadde i picknik-skinke fra boks og serverte med hardkokte egg og ferske rundstykker, til og med mannen ble mett.... Anonymous poster hash: 17c4e...b16 Å det hadde vi av og til før:-) hva mer har du opp i? Minnes at der har veldig godt! Anonymous poster hash: 0b027...650 Hehe, mannen her var strålende fornøyd og sa det smakte ungdom og sommer Jeg hadde to forskjellige typer salat (på 80-tallet var det vel kinakål det gikk i ), agurk, tomat, paprika, mais, sukkererter og purre ihvertfall, husker ikke om jeg hadde noe mer i..... Hadde kokte egg som jeg delte i 4 båter og la på toppen. Anonymous poster hash: 17c4e...b16 Jeg skjønner ikke helt, er det uvanlig å få sånn salat nå? Har fått det mange ganger jeg Anonymous poster hash: 6e541...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå