Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 eller må man spørre selv. Vet ikke om jeg tør å spørre, vet jo at det ikke er derfor man er på ultralyd, men har veldig lyst til å vite. Anonymous poster hash: d81fb...6f9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Det er jo bare å si: "dersom du set hvilket kjønn det er så har vi veldig lyst å vite det." i begynnelsen av timen! Anonymous poster hash: 97141...69d
Vrimle Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Det spørs nok hvem som utfører ultralyden. Tror de fleste må spørre selv, men på sist ultralyd jeg var på så spurte hun før hun slo på apparatene om vi ønsket å vite kjønn. Du skal ikke være flau over å spørre om de ikke sier noe, for det er veldig mange nå for tida som ønsker å vite det.. så de er nok vant til spørsmål om det:-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Jeg ble ikke spurt, og spurte ikke selv. Fikk bare servert "her er det en liten gutt" av gynekologen. Irriterende, siden vi ikke ville vite. Anonymous poster hash: a755c...4f2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 Vi fikk spørsmål om vi ville vite Anonymous poster hash: f379d...e58
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 vi ble spurt om vi ønsket å vite det. men tenker det er noe man bør spørre om på slutten, for fokuset er jo å se til at det er frisk baby, så kan man jo evt si på slutten at "kunne du se kjønn" eller "kan vi se hva slags kjønn det blir", personlig syns jeg ikke at man skal innlede timen med dette, for meg virker det som det kun er det som er viktig da. Anonymous poster hash: 739df...53f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 vi ble spurt om vi ønsket å vite det. men tenker det er noe man bør spørre om på slutten, for fokuset er jo å se til at det er frisk baby, så kan man jo evt si på slutten at "kunne du se kjønn" eller "kan vi se hva slags kjønn det blir", personlig syns jeg ikke at man skal innlede timen med dette, for meg virker det som det kun er det som er viktig da. Anonymous poster hash: 739df...53f Det skjønner garantert den som utfører ultralyden at det ikke er. I "verste" fall tenker nok vedkommende at man ikke er helt klar over hva som kan komme frem på en ultralyd. Og det er faktisk ikke så rart, i alle fall ikke for førstegangsforeldre. Anonymous poster hash: eed72...94a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 Vis dere ikke vil vite kjønn, så si ifra før hun setter på apparatet, slik at dere ikke får vite det mot deres vilje. Ofte så spør før, eller underveis i ultralyden om dere ønsker å vite kjønn. Om hun sier at nå er dere ferdig, og hun ikke har spurt, så kan du jo spørre om det er mulig å få se kjønn,mot da leter hun etter kjønnet Anonymous poster hash: f3438...2d6
Roheryn Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 det går jo an å si "hvis du ser kjønn vil vi gjerne vite", da blir det jo ikke sånn at dere ber dem om å kikke spesielt etter det. Men de fleste kikker jo etter, og vi ble spurt med begge mine (han siste så vi selv da, har nærbilde av hele stellet hans 😂)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 Jeg skal på den ordinære ultralyden neste uke (har allerede hatt flere, pga blant annet duotest). Vi vil gjerne vite kjønnet, men vet ikke om jeg skal spørre... I sist svangerskap fikk vi nemlig surt til svar "det er ikke derfor dere er her" da vi spurte på OUL om jordmoren kunne se kjønnet. Vi fikk vite det i uke 25 da, siden jeg fikk en del ekstra oppfølging pga risikosvangerskap. Anonymous poster hash: b9b42...3c4
Jakkie Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 Hun jeg hadde sa at hun skulle sjekke fosteret først og når hun så at alt var fint spurte hun oss om vi ville vite kjønnet så sa vi ja. Før hun sjekker kjønn spurte hun alle som var i rommet (meg, barnefaren, og begge bestemødrene) hva vi trodde den lille i magen var så sa hu at flertallet hadde rett ( barnefar sa jente )
Snøfnugget Skrevet 15. februar 2016 #14 Skrevet 15. februar 2016 Vi ble spurt litt inn i undersøkelsen da hun begynte å se der nede.
Salomine Skrevet 15. februar 2016 #15 Skrevet 15. februar 2016 Har blitt spurt alle gangene.....og takket ja til å få vite.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #16 Skrevet 15. februar 2016 Vi spurte og fikk da litt streng beskjed om at det var ikke dét som var viktig med ultralyden.. Men så sa hun etterpå "men her ser jeg at det er en liten prinsesse :)" Anonymous poster hash: 9bcb0...538
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #17 Skrevet 15. februar 2016 Har blitt spurt alle gangene og takket ja. Hvis jeg ikke hadde blitt spurt, hadde jeg ikke hatt noen sperrer om å spørre selv. Er selvsagt noen jordmødre eller leger som må være den nebbete typen, men de fleste er kjempehyggelige. Anonymous poster hash: eebd3...dd9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #18 Skrevet 15. februar 2016 Vi var på 2 tidlige ul før d var mulig å se kjønnet, og han vi var hos da sa at vi måtte si fra med en gang siden vi ikke ville vite kjønnet på senere ul -så de ikke plutselig åpnet med "se her er en gutt ja". Så vi sa fra da, og fikk litt irritert hver gang at de sa da ikke det sånn uten videre, var jo ikke dette det handlet om -blæh 😉 Vi vil ikke vite denne gangen heller, og jeg kommer til å si fra på forhånd for å være sikker på at ingenting blir røpet 😉 Anonymous poster hash: 8c9b8...103
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #19 Skrevet 15. februar 2016 Noe av det første jeg sa når jeg kom inn på rommet der var at vi ikke ville vite. Hun ble litt sånn, nei men det pleier jeg ikke si heller. Så virker som det er litt forskjellig praksis. Noen røper villig om de ser mens andre må liksom presisere at det er ikke derfor dere får ul. Anonymous poster hash: 6068a...9ef
Violeta Skrevet 15. februar 2016 #20 Skrevet 15. februar 2016 "Hvis du ser hva det er, vil vi gjerne vite kjønnet", sa vi. Da har de jo ingen grunn til å svare krast tilbake
QueeenBeee Skrevet 15. februar 2016 #21 Skrevet 15. februar 2016 Med eldste så spurte vi om det var mulighet for å få vite. Ingen sure miner. Med nr 2 og nr 3 gav vi beskjed om at vi ikke ville vite og om hun kunne passe på så vi ikke så det. Noe hun syns var kjempe gøy. Jordmor passet på, men fikk det med seg selv. Så hun viste hele svangerskapet hva det var og røpet seg aldri. Bor på en liten plass så den jordmoren som hadde UL hadde også svangerskapskontrollene, og helt tilfeldig var hun også med på fødselen til de to siste.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #22 Skrevet 15. februar 2016 Jordmorstudenten ble kjefta huden full av jordmor fordi hun ikke husket å spørre. Gikk helt fint for oss, vi skulle ikke vite det. Anonymous poster hash: c694e...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå