Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Har en "venninne" (er i samme omgangskrets, venninne av venninne) som sier at hun er gravid 2-3dager før mens hver mnd. Hun tar tester som, om man legger godviljen til, viser meget svak positiv. Hun forteller at hun er gravid til mange - men ikke mannen (for han vil vel egentlig ikke ha fler barn). Så kommer mens, på mensdag - og hun påstår at hun har hatt SA. Er så deprimert, vi i gjengen må stille opp og trøste. Jeg begynner å bli drittlei - 6x nå. Forventet mens er i morgen, og nå er det meldinger om at hun er så bekymret osv. 12meldinger når jeg stod opp i dag. Jeg klarer ikke å tenke at hun er gravid eller at det kan kalles SA. Ikkje skjønner jeg hva greia er heller. Hun har fire barn, ingen jobb, mannen er en tufs og de tre eldste har alle diagnoser. De burde absolutt ikke fått fler barn, de har ganske nok med gjengen sin. Hun har også tatt provosert abort to ganger etter siste barnet. Er jeg slem som ikke klarer å ha noe empati med situasjonen ang spontanabortene? Har hun hatt SA? Egentlig? Jeg er klar over at hun trolig er deprimert eller lider av annen psykisk sykdom, men vi får ikke gjennomslag for det. vi har prøvd flere ganger å hjelpe med dette - gått til henne, mannen og foreldrene. Nå er jeg lei av hele greia. I omgangskretsen er det to andre som ikke kan få barn, bla ei som har mistet to ganger i uke 20-24. Bare lei egentlig, blir sikkert halshogd her inne nå. Anonymous poster hash: 58e73...2ee
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Hadde heller ikke hatt et fnugg empati for dette mennesket, en har ikke spontanabort hver eneste mensmåned, dette kalles mensen. Og om dette bare er en bekjent, hvorfor skulle hun tro at du brydde deg nok om hennes "graviditeter" til å lese 12 sms om hvor bekymret hun var for å få mensen osv? Ville tatt opp med henne at du ønsker henne all lykke til men at hun ikke trenger å snakke mer med deg om det. Anonymous poster hash: 36513...70f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Det er lov å kutte ut folk som spiser en opp. MEN du kan jo først prøve å sette grenser for hvilken kontakt dere skal ha. Hvis ikke det fungerer, så bryter du helt. Neste gang hun gjør dette, så kan du jo sende henne en link om hva SA er. Du bør også vurdere å melde til barnevernet dersom du mener at barna ikke blir godt nok ivaretatt pga morens psykiske sykdom. FOR det må da i det minste være noe slikt ut i fra hva du beskriver. Anonymous poster hash: 97f18...b1f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Dama må jo ha en psykisk lidelse av noe slag ja. Hun er i hvert fall veldig oppmerksomhetssyk. Jeg ville ikke giddet å følge opp dette noe mer. Å lege igjen 12 meldinger er jo ekstremt. Hadde ikke giddet å svare henne lenger.....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Da er jeg ikke helt på jordet i alle fall. Barna blir fulgt opp og har det bra, bv oa instanser er involvert, får bla avlastningshjelp oa. Dama deler for mye med for mange. Legger ut om ALT, null sperrer. Jeg skjønner ikke hvorfor hun tar kontakt med meg egentlig. Men hun gjør det med fler enn meg. Vurderer å svare at jeg for tiden har nok med egne greier (litt mer utfyllende) og at jeg pr nå ikke har overskudd. Men sliter med å ordlegge meg, vi omgås en del fordi vi har felles venner osv. Bor i en liten by på Østlandet, så det er ikke så lett å unngå dama heller. Hun er jo absolutt ikke min "type", men har virkelig prøvd å være raus. Noe jeg tror de fleste prøver på, fordi vi syns litt synd i situasjonen (altså alt det andre rundt). Ekstremt oppmerksomhetssøkende, mye merkelig som blir gjort ja. Syns det er hårreisende at de ikke har sterilisert seg jeg da. Har ymtet frampå om at det er lurt, har selv en mann som klipte strengen i høst. Prøver å snakke det opp.. Anonymous poster hash: 58e73...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå