Gå til innhold

Barn mellom 140 og 150 cm, hvordan sikrer dere de i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og får de sitte foran?

Anonymous poster hash: 99c64...04a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sitter fortsatt bak i beltestol, når hun ikke kan sitte i den lenger vet jeg ikke, men antar det blir rett på setet, og både foran og bak.

Anonymous poster hash: 5c99a...ffb

Skrevet

Bilsete i den ene bilen (for langturer), og sittepute i den andre (for korte turer). Vi må nok snart gå over til å sitte i vanlig sete. Ca 145 cm nå så er vel teknisk sett stor nok, men ungen vil ikke bytte ut setet enda (ryggstøtte med nakkepute=god søvn på langturer).

Skrevet

Mi er 140 akkurat og sitter bak i beltestol. Mange cm igjen før hun vokser ut av den.

Er galskap å ikke ha ett barn på 140 cm i beltestol......i en kolisjon er det ikke noe som er bedre enn beltestol.

Anonymous poster hash: 7f6b7...b66

Skrevet

Yngste, 140 cm sitter på pute og eldste på nesten 150 cm sitter uten noe. Dog satt eldste i beltestol til han var nesten 11 år gammel. Nå er han 12 år og får sitte uten noe.

Anonymous poster hash: e7ffb...ba4

Skrevet

Hun er 10 og sitter uten...

Anonymous poster hash: e2551...aef

Skrevet

Sitter uten noe pute/stol. 12 år.

Satt i beltestol til 10-årsalderen.

Skrevet

8 åringen min er 140 cm og sitter i beltestol bak. Han er lang i ryggen og vi kan kanskje stille stolryggen opp ett hakk til. Etter det blir det pute. Og nei, han får ikke sitte foran enda.

Skrevet

Alder er uten betydning. Om de er 8-10-12 eller 14. Er de under 140 skl de sitte i beltestol. Men det ER bevist utover enhver tvil at det er tryggest for kropper tom ialleall 145 å sitte i beltestol. Uavhengig av alder.

Skrevet

Alder er uten betydning. Om de er 8-10-12 eller 14. Er de under 140 skl de sitte i beltestol. Men det ER bevist utover enhver tvil at det er tryggest for kropper tom ialleall 145 å sitte i beltestol. Uavhengig av alder.

Mener du for ramme alvor at du akter å putte en 14 åring i bilsete om han ikke er høy nok??

Anonymous poster hash: 76f0d...c37

Skrevet

Du har ikke eldre barn enda, forstår jeg 😊

Min tante er 1,39. Hun burde sitte i stol hun og, eller..?

Anonymous poster hash: fa927...0ca

Skrevet

Sønnen min er snart 10 år og 148 cm høy. Tok av ryggen på beltestoler i sommer og bruker nå bare pute. Sitter som regel alltid bak, men hender han sitter foran hvis jeg kjører mange av guttene på trening etc.

Skrevet

Eldste er 144cm. Usikker på vekt, men godt over 40kg. Sitter uten pute. Hender han sitter foran.

Yngste er 139cm og 34 kilo. Sitter på pute med rygg, alltid bak.

Skrevet

Alder er uten betydning. Om de er 8-10-12 eller 14. Er de under 140 skl de sitte i beltestol. Men det ER bevist utover enhver tvil at det er tryggest for kropper tom ialleall 145 å sitte i beltestol. Uavhengig av alder. Anonymous poster hash: 7f6b7...b66

Du har ikke eldre barn enda, forstår jeg

Min tante er 1,39. Hun burde sitte i stol hun og, eller..?Anonymous poster hash: fa927...0ca

Ja, dersom hun veier lite så JA. pga at en liten vever kropp tåler mindre i en kolisjon, uavhengig om du er 15 eøøer 50 år.

Det er lengde og vekt det kommer ann på. Ikke alder.

Skrevet

Alder er uten betydning. Om de er 8-10-12 eller 14. Er de under 140 skl de sitte i beltestol. Men det ER bevist utover enhver tvil at det er tryggest for kropper tom ialleall 145 å sitte i beltestol. Uavhengig av alder. Anonymous poster hash: 7f6b7...b66

Min tante er 1,39. Hun burde sitte i stol hun og, eller..?Anonymous poster hash: fa927...0ca

Ja, dersom hun veier lite så JA. pga at en liten vever kropp tåler mindre i en kolisjon, uavhengig om du er 15 eøøer 50 år.

😂😂😂😂

Skrevet

😂😂😂😂

"Hei, jeg skal se på en beltestol til min 52 år gamle tante Borgny." 😂😂😂

Unnskyld meg, men hvor får man kjøpt slike?

Skrevet

Mener du for ramme alvor at du akter å putte en 14 åring i bilsete om han ikke er høy nok??

Anonymous poster hash: 76f0d...c37

Jeg har ei venninne som er 1.42 og 35 år gammel, hadde tatt seg ut om hun skulle kjøre med beltestol :D :D *bor i det tjukkeste Sameland der slik problemstilling er vanlig*

Anonymous poster hash: f3268...bc4

Skrevet

Alder er uten betydning. Om de er 8-10-12 eller 14. Er de under 140 skl de sitte i beltestol. Men det ER bevist utover enhver tvil at det er tryggest for kropper tom ialleall 145 å sitte i beltestol. Uavhengig av alder.Anonymous poster hash: 7f6b7...b66

Mener du for ramme alvor at du akter å putte en 14 åring i bilsete om han ikke er høy nok??Anonymous poster hash: 76f0d...c37

Jeg har ei venninne som er 1.42 og 35 år gammel, hadde tatt seg ut om hun skulle kjøre med beltestol :D :D *bor i det tjukkeste Sameland der slik problemstilling er vanlig* Anonymous poster hash: f3268...bc4

Vel, hun er fysisk svært utsatt for skader i en kolisjon. Synd trist leit, men sånn er det bare.

Så sikkerhets messig BURDE hun, men som du skriver: "DET SKULLE TATT SEG UT"........

Skrevet

Det er lengde og vekt det kommer ann på. Ikke alder.Anonymous poster hash: 7f6b7...b66

"Hei, jeg skal se på en beltestol til min 52 år gamle tante Borgny."

Unnskyld meg, men hvor får man kjøpt slike? Anonymous poster hash: fa927...0ca

Dersom din tante borgny er under vektgrensa på beltestol, i Tilegg til under høyden, så skal tante borgny ha beltestol. Tror ikke de har egne beltestoler for gamle tanter, men da må tante borgny greie seg med en juniorbeltestol.

Og det greier mok tante borgny fint.

Så lenge hun er lavere og lettere enn reglene sier skal hun sitte i beltestol, uansett alder.

Skrevet

Har 9-åring på 145 cm.

Sitter stort sett i beltestol i baksetet.

Hvis vi skal ha med flere barn til og fra trening etc, får hun sitte på pute bak eller i forsetet.

Anonymous poster hash: d2716...f5b

Skrevet

Jeg må snart sitte i beltestol selv jeg viss det blir strengere nå😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...