Gå til innhold

Fotvorte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri hatt fotvorter i familien før og nå har ett av barna fått noe vi mistenker er en liten fotvorte (er ikke helt sikker). Antar at smitten kommer fra svømmebassenget eller garderoben. Hvordan forholder vi oss til dette slik at andre ikke blir smittet når barnet skal ha svømming? Noen som vet?

Anonymous poster hash: b14d5...aab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er umulig.. dere kan jo forsøke å fryse vorten

Anonymous poster hash: 6ffd7...a4e

Skrevet

Vet jo ikke om det er fotvorte så det er litt tidlig å forsøke behandling. Barnet plages ikke. Vil det å dekke den med gnagsårplaster hindre smitte? 

Skrevet

Vet jo ikke om det er fotvorte så det er litt tidlig å forsøke behandling. Barnet plages ikke. Vil det å dekke den med gnagsårplaster hindre smitte?

Nei.

Anonymous poster hash: 3aa23...8f8

Skrevet

Hmmm...Hva gjør andre som har fotvorter når de skal i svømmehallen?

Skrevet

Hmmm...Hva gjør andre som har fotvorter når de skal i svømmehallen?

Smitter alle andre ;)

Skrevet

Lykke til. Prøvd det meste, også lege. Får de ikke vekk.

Anonymous poster hash: 75cef...fdb

Skrevet

Jeg har hatt en i maaange år. Legen har sagt at den ikke er smittsomt. Ingen andre i familien har fått heller, så stoler på det legen sier der. Jeg har prøvd å fryse osv osv. Den er der fortsatt, den vil ikke bort.

Anonymous poster hash: 7b5b3...9af

Skrevet

Ta D-vitamin!

Jeg hadde en vorte i 14 år, den forsvant etter en intensiv kur med vitamin D.  Da jeg oppdaget det googlet jeg og fant ut at dette ikke er forsket på, men mange har erfart det samme.

Anonymous poster hash: 4487c...f11
Skrevet

Hva med å bruke badesko i svømmehallen? Sånn for å hindre smitte tenker jeg på. Finnes ulike behandlingsmetoder, mer og mindre effektive. Jeg har forsøkt å bli kvitt en fotvorte i 1,5 år nå, den har blitt mindre, men er der fortsatt.... :(

Anonymous poster hash: 31a48...465
Skrevet

Jeg har hatt en i maaange år. Legen har sagt at den ikke er smittsomt. Ingen andre i familien har fått heller, så stoler på det legen sier der. Jeg har prøvd å fryse osv osv. Den er der fortsatt, den vil ikke bort.

Anonymous poster hash: 7b5b3...9af

Ikke smittsom? Jeg trodde fotvorter var ekstremt smittsomt,jeg...

Skrevet

Ta D-vitamin!

Jeg hadde en vorte i 14 år, den forsvant etter en intensiv kur med vitamin D.  Da jeg oppdaget det googlet jeg og fant ut at dette ikke er forsket på, men mange har erfart det samme.

Hvor mye tok du pr dag og hvor lenge?

Skrevet

Ta D-vitamin!

Hvor mye tok du pr dag og hvor lenge?

2400 internasjonale enhenter hver dag i tre måneder ca.

Skrevet

Hva med å bruke badesko i svømmehallen? Sånn for å hindre smitte tenker jeg på. Finnes ulike behandlingsmetoder, mer og mindre effektive. Jeg har forsøkt å bli kvitt en fotvorte i 1,5 år nå, den har blitt mindre, men er der fortsatt.... :(

Badesko vil jo virke til og fra, men ikke ved selve bassenget. Tror de går en del til dypet hopper/stuper uti og svømmer til den andre, går opp og går til den dype enden osv. og da vil jo skoene stå på feil side av bassenget

Skrevet

Det finnes jo vanntette plaster, kan du ikke bare sette på et sånt?

Skrevet

Det finnes jo vanntette plaster, kan du ikke bare sette på et sånt?

Jeg hadde en idee om å sette på et Compeed-plaster da dette sitter bedre enn vanntette plastre, men det var en her som mente at dette ikke var godt nok. Vet jo ikke om denne personen har rett, men føler jeg bør undersøke mer først for å være på sikre siden. Ønsker jo ikke å smitte noe med dette om det er fotvorte vi har fått i hus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...