Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Er slank opprinnelig, men har ønsket å gå ned noen kilo for trivselens skyld, da jeg har gått opp litt siste året. Men jeg må ekstremt lavt ned i kalorier for å gå ned.. Eks idag - 1t styrketrening + 1t joggeintervaller, også spiser jeg idag 900kcal.. Da er jeg ganske sikker på å ikke gå opp i vekt. Hvis jeg ligger litt høyere, så går jeg litt opp i vekt. Er rolig ellers i døgnet, utenom treningen, men likevel.. Må jo være noe galt med forbrenningen min? Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Ikke veldig tung styrketrening jeg gjør altså, sånn lett-middels.. Og jeg har holdt på sånn siden nyåret nå. Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Er slank opprinnelig, men har ønsket å gå ned noen kilo for trivselens skyld, da jeg har gått opp litt siste året. Men jeg må ekstremt lavt ned i kalorier for å gå ned.. Eks idag - 1t styrketrening + 1t joggeintervaller, også spiser jeg idag 900kcal.. Da er jeg ganske sikker på å ikke gå opp i vekt. Hvis jeg ligger litt høyere, så går jeg litt opp i vekt. Er rolig ellers i døgnet, utenom treningen, men likevel.. Må jo være noe galt med forbrenningen min? Anonymous poster hash: fbf01...174 Er dette noe du vet eller noe du tror? Det høres nemlig svært usansynlig ut at du kan være slank og ikke forbrenne mer enn 1000 kalorier når du trener i to timer i tillegg. Jeg spiser 1000 kallorier om dagen når og da blir jeg svimmel av å trene. Anonymous poster hash: ae8fa...165
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Kan være at det du spiser blir feil for kroppen din. Mange som teller kalorier spiser mer kalorier (og mindre fett) enn de tåler for å holde et stabilt blodsukker - og da får de ikke resultater. I tillegg, når du ligger så lavt på kalorier og trener så mye, da blir stresset på kroppen din så stort at det setter i gang sparebluss. Kombinasjonen med et utstabilt blodsukker blir da negativ. Anonymous poster hash: ad04f...3cc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Vet ingenting, men det er min erfaring utifra de siste ukene (startet på nyåret). Har gått ned i vekt såklart, men jeg går opp hvis jeg ligger høyere i inntak. Dette er seriøst, og det er slik jeg har levd i flere uker nå. Trener i snitt 10-12t i uken, både jogging og stryke. Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Vet ingenting, men det er min erfaring utifra de siste ukene (startet på nyåret). Har gått ned i vekt såklart, men jeg går opp hvis jeg ligger høyere i inntak. Dette er seriøst, og det er slik jeg har levd i flere uker nå. Trener i snitt 10-12t i uken, både jogging og stryke. Anonymous poster hash: fbf01...174 Da er nok problemet som jeg skrev over - du spiser feil for din kropp, og da nekter den å samarbeide med deg. Har du en spiseforstyrrelse eller tendenser til det? Det å trene så mye som du gjør med så lavt inntak er galskap, du bryter kroppen din ned! Anonymous poster hash: ad04f...3cc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Jeg spiser mye skyr, knekkebrød, kylling, grønnsaker, svinefilet, litt frukt (2-3 i uken), salater.. Noen ganger, ca én gang i uken spiser jeg noe godteri, men teller det med i kalori-regningen, så det overstiger ikke likevel... Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Jeg har ikke et veldig sunt forhold til kropp nei, men jeg spiser sunt, bare veldig lite synes jeg, for å gå ned i vekt Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 Kroppen din er eksepsjonelt god til å tilpasse seg ditt kalori inntak. Den skrur ned forbrenningen rett og slett og blir gjerrig på hvilke oppgaver den prioriterer. Resultatet er at du må sulte deg for å komme ned i vekt og vil oppleve vektoppgang med litt høyere inntak. som en annen her over nevner, mulig du spiser feil mat for din kropp. Mange spiser for mye karbohydrater og for lite fett. Anonymous poster hash: 99ce7...55c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 Jeg går aldri over karbohydrat-målet som er satt opp i Lifesum, kun på proteiner enkelte dager. Prøver å spise endel proteiner for å ta vare på musklene.. Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 Ligger ikke så lavt i fett heller forresten. Mangler bare 3gram idag, eksempelvis... Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 Du har en spiseforstyrrelse. Igjen? Du Bør snu nå eller få store problemer.. Anonymous poster hash: c1b67...ddf
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #13 Skrevet 14. februar 2016 Hva slags problemer? kroppen min takler jo 12t trening i uken.. Og har ligget på det kcal-nivået i 1,5mnd nå? Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #14 Skrevet 14. februar 2016 Hva slags problemer? kroppen min takler jo 12t trening i uken.. Og har ligget på det kcal-nivået i 1,5mnd nå? Anonymous poster hash: fbf01...174 Spiseforstyrrelse. Med medfølgende fornektelse av problemet. Snart er du kanskje nede på 700 kalorier daglig. Anonymous poster hash: c1b67...ddf
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #15 Skrevet 14. februar 2016 Har gått ned ti kg siden jul ved å ligge på 1300-1400 kcal. Økte til 1500 kcal i en uke og da raste jeg ned enda mer enn vanlig. Tror du spiser altfor lite. Anonymous poster hash: 4e223...b15
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #16 Skrevet 14. februar 2016 Jeg går jo ned i vekt, det er ikke problemet. Men at jeg går opp hvis jeg øker. Som sagt er jeg allerede slank også. Jo lavere vekt, jo mindre kan man spise for å gå ned. Hadde jeg ligget på 1400kcal hadde jeg gått opp FORT og mye....! Hi Anonymous poster hash: fbf01...174
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #17 Skrevet 14. februar 2016 Ligger ikke så lavt i fett heller forresten. Mangler bare 3gram idag, eksempelvis... Anonymous poster hash: fbf01...174 Det at du vet at du "mangler bare 3 gram fett i dag" viser med all tydelighet at du dessverre har en spiseforstyrrelse. Du spiser for lite! Håper du skaffer deg hjelp med ditt forhold til kroppen din, for jeg er redd du risikerer å gå på et kjempeproblem med alvorlig spiseforstyrrelse. Søk hjelp for å få et bedre forhold til kroppen din! Anonymous poster hash: ad04f...3cc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #18 Skrevet 14. februar 2016 Man ser det enkelt i Lifesum, sjekket bare fordi det ble nevnt at jeg kanskje spiste "feil".. Anonymous poster hash: fbf01...174
Gjest Jigglewiggle Skrevet 14. februar 2016 #19 Skrevet 14. februar 2016 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! JW, moderator
Anbefalte innlegg