Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Hva synes dere om skolen? Er dere fornøyde? Hvordan er det sosiale miljøet på skolen? Og dersom dere har eldre barn; hvordan taklet de overgangen til vanlig videregående? Anonymous poster hash: de9c5...6bd
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Jeg jobber på offentlig videregående. Vi har mange elever som har gått på steinerskole på barne og ungdomsskole. Bortsett fra at noen av forkunnskapene er annerledes (de kan mer om noe, mindre enn noe annet), så merker ikke vi noen forskjell. 😊. Skal forøvrig ha barna mine på Steinerskolen når de blir i skolealder. Anonymous poster hash: 4e6c6...4ed
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Ja. Flyttet begge tilbake til offentlig skole. Både pga lite struktur og fordi alle barna i nærmiljøet gikk på nærskolen og det var helt feil for oss at barna ikke skulle gå på skolen sammen med nabounger og de andre i området. Anonymous poster hash: 021fc...5bc
Papas Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Vi har hatt flere barn på steinerskole, men vil nå aldri anbefale noen å gå der. De har riktignok hatt noen gode år der, men hvis du først begynner å stille spørsmål er du ute. Vi leste en del steinerkritikk før vi flyttet det første barnet dit, men tenkte så ille kan det vel ikke være... Men det er det! Når vi nå ser topp, ser vi at det er akkurat det samme som går igjen i kritikken generelt, som det vi har opplevd. Dårlig ledelse, dårlig struktur, ingen evne til å ta kritikk på en konstruktiv måte. Og åpner du først munnen, er du ute av "det gode selskap", og da hjelper det ikke hvor fine bilder det er malt på veggene... Og da har jeg ennå ikke sagt noe om det faglige. Mulig læreplanen til Steinerskolen har gode målformuleringer som samlet sett når opp til det som gjelder i den offentlige skolen. Men steinerskolen mangler helt evnen til å følge opp at dette oppnås. Hold dere unna!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Vi har hatt flere barn på steinerskole, men vil nå aldri anbefale noen å gå der. De har riktignok hatt noen gode år der, men hvis du først begynner å stille spørsmål er du ute. Vi leste en del steinerkritikk før vi flyttet det første barnet dit, men tenkte så ille kan det vel ikke være... Men det er det! Når vi nå ser topp, ser vi at det er akkurat det samme som går igjen i kritikken generelt, som det vi har opplevd. Dårlig ledelse, dårlig struktur, ingen evne til å ta kritikk på en konstruktiv måte. Og åpner du først munnen, er du ute av "det gode selskap", og da hjelper det ikke hvor fine bilder det er malt på veggene... Og da har jeg ennå ikke sagt noe om det faglige. Mulig læreplanen til Steinerskolen har gode målformuleringer som samlet sett når opp til det som gjelder i den offentlige skolen. Men steinerskolen mangler helt evnen til å følge opp at dette oppnås. Hold dere unna! Det samme svaret kunne jeg og flere kjente gitt ift spørsmål om div offentlige skoler også... Som elev/forelder er du prisgitt dem som jobber ved skolen din, uavhengig om den er privat eller offentlig. Anonymous poster hash: 51e39...8a6
Blondzilla Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Vi har hatt flere barn på steinerskole, men vil nå aldri anbefale noen å gå der. De har riktignok hatt noen gode år der, men hvis du først begynner å stille spørsmål er du ute. Vi leste en del steinerkritikk før vi flyttet det første barnet dit, men tenkte så ille kan det vel ikke være... Men det er det! Når vi nå ser topp, ser vi at det er akkurat det samme som går igjen i kritikken generelt, som det vi har opplevd. Dårlig ledelse, dårlig struktur, ingen evne til å ta kritikk på en konstruktiv måte. Og åpner du først munnen, er du ute av "det gode selskap", og da hjelper det ikke hvor fine bilder det er malt på veggene... Og da har jeg ennå ikke sagt noe om det faglige. Mulig læreplanen til Steinerskolen har gode målformuleringer som samlet sett når opp til det som gjelder i den offentlige skolen. Men steinerskolen mangler helt evnen til å følge opp at dette oppnås. Hold dere unna!Det samme svaret kunne jeg og flere kjente gitt ift spørsmål om div offentlige skoler også...Som elev/forelder er du prisgitt dem som jobber ved skolen din, uavhengig om den er privat eller offentlig. Anonymous poster hash: 51e39...8a6 Signerer disse. Jeg gikk hele barneskolen på Steinern og der er virkelig helt sprøtt der. De lærer bort forestillinger som grenser mot det okkulte. Og så har de et eget fag son heter euritmi der vi sto i en ring og vifter med skjerf og sånn. Herregud heg hatet det. Steinerfilosofien er nesten som en religion, og hvis du ikke støtter det fullt og helt blir du nærmere utstøtt. I tillegg lærte jeg ikke nok så jeg strevde litt når jeg begynte på vanlig skole.
Papas Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Vi har hatt flere barn på steinerskole, men vil nå aldri anbefale noen å gå der. De har riktignok hatt noen gode år der, men hvis du først begynner å stille spørsmål er du ute. Vi leste en del steinerkritikk før vi flyttet det første barnet dit, men tenkte så ille kan det vel ikke være... Men det er det! Når vi nå ser topp, ser vi at det er akkurat det samme som går igjen i kritikken generelt, som det vi har opplevd. Dårlig ledelse, dårlig struktur, ingen evne til å ta kritikk på en konstruktiv måte. Og åpner du først munnen, er du ute av "det gode selskap", og da hjelper det ikke hvor fine bilder det er malt på veggene... Og da har jeg ennå ikke sagt noe om det faglige. Mulig læreplanen til Steinerskolen har gode målformuleringer som samlet sett når opp til det som gjelder i den offentlige skolen. Men steinerskolen mangler helt evnen til å følge opp at dette oppnås. Hold dere unna! Det samme svaret kunne jeg og flere kjente gitt ift spørsmål om div offentlige skoler også... Som elev/forelder er du prisgitt dem som jobber ved skolen din, uavhengig om den er privat eller offentlig. Anonymous poster hash: 51e39...8a6 Forskjellen er at i det offentlige kan du gå til kommunen om forholdene på skolen "suger". Kommer du på kant med en steinerskole har du i praksis ingen sted å gå... Styret har også begrensede muligheter for å overprøve rektor. Og iden offentlgie skolen har ikke andre foreldre så sterkt eierforhold til skolen at de legger deg for hat om du kommer med ørlite kritikk av skolen... Har en viss følelse av hvordan det er å være utstøtt av en sekt...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 Gikk der på barneskolen. Ville aldri plassert barna mine der. Signerer kritikken ovenfor Anonymous poster hash: f79ae...708
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå