Gå til innhold

Hvilket kjæledyr kan vi ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 5 ønsker seg så innmari et hårete kjæledyr. Vi begynte med fisk og hun har vært VELDIG pliktoppfyllende og har stelt med akvariumet i 2 år nå og hun har aldri sluntret unna. Og hvis en fisk har dødd har det vært den store sorgen så hun bryr seg veldig om dem, ikke gått lei. Men det er jo selvfølgelig noe annet med en hårete kompis :) Så må jeg også nevne at dyret er ikke til henne, men til oss som familie og hun blir aldri å ha hovedansvaret, det er vi foreldrene som har ansvaret :)

Vi bor i blokk i 3 etasje så katt er uaktuelt. Det er heller ikke tillatt med hund her pga støy. 

Gnagere/kanin er jo noe jeg lurer litt på, men så tenker jeg at kanskje det kan bli litt vanskelig å skaffe pass til dem hvis vi reiser bort på ferie? 

Anbefal meg et kjæledyr! :)

Anonymous poster hash: 75058...a6d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innekatt.

Anonymous poster hash: b9e02...22c

Skrevet

Kan i hvert fall ikke anbefale hamster. Nattdyr som liker å grave seg overalt

Anonymous poster hash: 8a874...48e

Skrevet

Da må det jo bli et burdyr. Kanin, marsvin eller noe sånt. Jeg har hatt hamster for mange år siden, og kommer aldri til å kjøpe noe burdyr igjen. Må skifte på buret ofte, ellers lukter det. Synes også så synd på dyr som lever i bur, blir ikke det samme som hund og katt.

Anonymous poster hash: 91062...aab

Skrevet

Men hvis jeg måtte velge et burdyr, måtte det blitt marsvin, de er sosiale og roligere enn andre gnagere😊

Skrevet

Ilder var populært for noen år siden, men aner ikke noe om dem.

Anonymous poster hash: 08d24...288
Skrevet

Men hvis jeg måtte velge et burdyr, måtte det blitt marsvin, de er sosiale og roligere enn andre gnagere

Marsvin synes jeg høres morsomt ut :) Det eneste jeg lurer litt på er om man kan få dem stuerene som kaniner? :) 

Kjenner at det kanskje står litt mellom kanin eller marsvin. :)

HI

Anonymous poster hash: 75058...a6d

Skrevet

Flink jente dere har 😊😊

Ville gått for Marsvin. Les dere godt opp på det Før dere skaffer dere et.

Lykke til 😊

Anonymous poster hash: e5756...d22

Skrevet

Ilder var populært for noen år siden, men aner ikke noe om dem.

Anonymous poster hash: 08d24...288

De lukter helt sinnsykt! Har en venninne som er utrolig ivrig på orden og renhold, men den ilder-stanken var uunngåelig!

Rotter er fine dyr, veldig intelligente!

https://m.youtube.com/watch?v=7g2rxtWu_FM

Anonymous poster hash: 562b5...173

Skrevet

Innekatt er jo et alternativ. Det finnes mange katteraser som egner seg best som innekatter. :)

Skrevet

Kaniner er slett ikke burdyr! De trenger masse plass, og krever ganske mye høy daglig og det lukter raskt stramt av de.

Marsvin og kaniner skal aldri være sammen, og man skal ha minst to. De skal aldri bo alene.

Jeg ville heller anbefalt et par rotter eller mus, da disse er mye mere sosiale, mindre sjanse på at du får noen som biter, og er veldig lett å få tamme. Og de lukter mindre, krever mindre plass og er aktiv på dagtid.

Sønnen min fikk bitt av tuppen på pekefingeren sin av en kanin. De er ikke så sosiale som man gjerne skulle ønske. Men de er virkelig vakre da :)

Hamstere må aldri bo flere sammen, og de er ikke glade i å bli håndtert av mennesker, slik som rotter eller mus.

Anonymous poster hash: eea8b...35c

Skrevet

Har dere god plass i leiligheten? Isåfall hadde jeg anskaffet meg to innekatter(da har de selskap i hverandre) av det bedagelige slaget. Perser, ragdoll, britisk lang/korthår eller evt noen livligere raser slik som orientaler eller burmeser. 

Anonymous poster hash: b0674...14b
Skrevet

Marsvin er koselige dyr. De er mer kosete enn kaniner, og trenger ikke fult så mye plass, men bør få komme ut av buret å bevege seg daglig. De er flokkdyr, så dere bør ha to. Noe lukt blir det, men ikke veldig mye så sant buret rengjøres regelmessig. 

Anonymous poster hash: ba78d...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...