Gå til innhold

Roma i midten av Juli...pur idioti? 🌞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der på den tiden?

Anonymous poster hash: 1cf2f...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det vil jeg si.

Anonymous poster hash: 39ece...695

Skrevet

Vi var der i midten av juni, og det var ganske varmt. Men for et fantastisk sted 😍

Skrevet

Hadde ikke gjort det med små barn, men alene kunne jeg fint reist.

Skrevet

Voksne ja, men barn nei.

Anonymous poster hash: f3d0a...f76

Skrevet

Pur idioti! Varmt som i helvete...fullt av turister

Anonymous poster hash: edd63...ad0

Skrevet

Vi var i Roma og Firenze i månedsskiftet juli/august i fjor, på bryllupsreise. Det var helt fantastisk. Vi bodde på hotell med utebasseng begge steder, for å kjøle oss ned på formiddagen. :)

Anonymous poster hash: 7bd80...57d

Skrevet

Vi var der på den tiden. Det var grusomt varmt. Vi var lyklige da vi fikk tak i togbilletter ut av byen etter 2 dager.

Anonymous poster hash: 67afc...cdc

Skrevet

Jeg var der i min ungdom i slutten av juli, helt grusomt! Tror det var 40 grader, og byen er veldig innestengt så det var ikke et vindpust. På storbyferie vil du ikke bare ligge ved bassenget heller. Det er jo så mye som skal sees, det bkir mye gåing. Så det gjør jeg ikke igjen!

Anonymous poster hash: b436c...146

Skrevet

Min erfaring er at det er strålende som slankekur. Ingenting er som trasking i 40 grader. Matlysten mister man også.

Frarådes på det sterkeste.

Anonymous poster hash: 7cf12...dbd

Skrevet

Var der på gjennomreise og hadde aldri orket ferie der på den tiden. Ikke i noen annen storby og samme temperatur heller. Døden!

Anonymous poster hash: dd09b...511

Skrevet

Det er kjempevarmt, og veldig lange køer på alle turist-ting (Colosseum, Vatikanet osv.) Dra heller i mars/april

Anonymous poster hash: 4623d...b4d

Skrevet

Midten av juli er galskap, ja.

Anonymous poster hash: 9e887...e4b

Skrevet

Ja det er fryktelig! Vent til september.

Skrevet

Ja, er da det er varmest der

Skrevet

Nja... spørsmålet er om du takler høy varme, dustete svette turister som er frekke, gå i kø ganske ofte og kanskje drasse på slitne unger i tillegg - er svaret ja, så go for it.

Selv liker jeg dette eveigsalige kavete myldret og koser meg. Ja, jeg er gæren! Men sørg nå iallefall for å ha et hotell med basseng slik at du kjøler ned hjernen etter endt dag :)

Skrevet

Jeg syns ikke det var så ille. Men jeg elsker varme.

Anonymous poster hash: 78e1c...4b5

Skrevet

Jeg syntes Roma i midten av august (enda varmere enn juli, og minst like mange turister som i juli) var helt flott. Men jeg reiste uten barn. Men klart, har du mulighet, er september å foretrekke.

Anonymous poster hash: b221c...5a2
Skrevet

Ikke med barn

Anonymous poster hash: 0afc8...ac7

Skrevet

Er jo en grunn til at Romere reiser fra byen til Adriaterhavet i juli/august.

Anonymous poster hash: 052cf...6e2
Skrevet

Det går uten unger, men det er steike varmt. 

Skrevet

Det er varmt, men det går hvis du planlegger litt. Forhåndskjøp billetter der du kan for å slippe kø, start tidlig om morgenen og ta heller pause midt på dagen. Gå ut igjen på ettermiddagen og se resten da. Det funket for oss med to unger første del av juli Tok taxi på lenger strekk i stedet for å gå masse i varmen, hadde alltid nok å drikke i vesken.

Skrevet

Vi var i Roma i midten av juli i fjor med to barn på 4 og 7. Det var ekstremt varmt (40 grader og null vind), likevel hadde vi det helt fantastisk. Vi brukte følgende triks: sto opp tidlig og tok taxi til severdigheter slik at disse var unnagjort før bakerovnen satt inn i 12/13-tiden. Hvile på hotellet på formiddagen. Kortere rusleturer rundt gatene v hotellet på ettermiddagen (hele Roma er nydelig, så du finner vakre omgivelser og god stemning overalt). Ny utflukt tidlig kveld til severdighet/spesielt område/restaurant.

Hyppig påfyll av (verdens beste) is hjalp. Alle hadde hatt, elektrisk håndvifte og vannflaske parat. Funket veldig bra.

Etter noen dager i Roma dro vi videre til Amalfi-kysten. Beste ferien vi noengang har hatt😊

Anonymous poster hash: 64c77...0eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...