Gå til innhold

Morsdag. Alt er bare vondt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle vært mamma. Men det ble ikke slik. Mistet i uke 15. Ikke sikkert alle hormonene er ute av kroppen enda. For her sitter jeg, å googler alt som får meg til å grine. Hvordan kan man egentlig beskrive denne sorgen? Ingen som forstår føler jeg.

Denne syns jeg varmet... http://m.peppermo.blogg.no/1454900618_fra_et_abortert_foste.html

Andre som har linker til meg ?

Anonymous poster hash: eaf21...243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

❤️

Anonymous poster hash: 8d89a...334

Skrevet

Jeg fant ut at fosteret var dødt på fredag, uke 18 på onsdag, skrapes ut i morgen. Kjipt å ikke få møte den når den er ferdig baby, men å tillegge den de egenskapene, tankene og følelsene som beskrives i "diktet" blir litt.... ....som noe en 16-åring kunne skrevet i Starlet?!

Det var noe galt, og enda godt at det ikke gikk lenger! Trøsten er at du kan bli gravid, og for alt du vet rekker du å være mor på ordentlig til neste morsdag. Lykke til!

Anonymous poster hash: 8d7e5...56d

Skrevet

Hvorfor grave seg ned?

Anonymous poster hash: 8c636...9f2

Skrevet

Tenk på at du må komme deg videre etter dette, mest sannsynlig blir du nok raskt gravid igjen, og da må du være 100% klar for den nye lille. Tenk på at det lille du mistet nok ikke var ment for livet, men at fosteret ikke hadde villet at du skal bli nedbrutt og mindre glad i ditt liv og det fine som kommer :hjerte: 

Det er lov å sørge over en SA likt som om du hadde mistet noen i livet, gråt og få det ut, bearbeid følelsene. Med tiden vil du heles!

Sender gode tanker din vei, og en god trøsteklem :hjerte:   

Skrevet

Det er en sorg som mange ikke kan forstå. Jeg har to friske barn og hadde en abort etter det. Tok meg faktisk et par år før sorgen slapp taket. Mener ikke at den var altoppslukende altså, men det dukket opp innimellom. Sender deg en god klem og trøst deg med at det blir bedre med tiden, og plutselig en dag sitter du der med en liten en <3

Anonymous poster hash: aeaa1...611
Skrevet

Tenk på at du må komme deg videre etter dette, mest sannsynlig blir du nok raskt gravid igjen, og da må du være 100% klar for den nye lille. Tenk på at det lille du mistet nok ikke var ment for livet, men at fosteret ikke hadde villet at du skal bli nedbrutt og mindre glad i ditt liv og det fine som kommer :hjerte:

Det er lov å sørge over en SA likt som om du hadde mistet noen i livet, gråt og få det ut, bearbeid følelsene. Med tiden vil du heles!

Takk. Akkurat det at ingen forstår. Det er liksom ikke lov å sørge over et barn som aldri ble født

Skrevet

Det kan være en sorg som er veldig vanskelig for mange å forstå fordi alle opplever det å miste helt forskjellig. Om du føler en sorg over det, så skal du gi deg selv lov til å sørge så lenge du trenger. Det viktigste er å la følelsene komme, men samtidig ikke henge seg helt opp i det. 

For meg hjalp det virkelig å være realitetsorientert. Når man mister, så er det en grunn til det. For andre er det å bruke god tid på å komme over tapet det riktige. Derfor er det også vanskelig å gi råd til deg, annet enn å la følelsene komme. 

En dag så blir du mamma! En dag skal du også feire morsdag! Kanskje allerede til neste år? 

Lykke til videre. 

Anonymous poster hash: 1233e...450
Skrevet

Er 6 mnd siden jeg mistet i uke 13

Er utrolig trist og vondt 💙❤❤

Anonymous poster hash: 74a15...cbc

Skrevet

Et barn som aldri ble født? Du mistet ikke akkurat i uke 39... Skal vi sørge over alle de våte flekkene på lakenet også.. Jaja, mye rart...

Anonymous poster hash: e99e6...776

Skrevet

Et barn som aldri ble født? Du mistet ikke akkurat i uke 39... Skal vi sørge over alle de våte flekkene på lakenet også.. Jaja, mye rart...

Er du helt dum i hodet???

Skrevet

Du som sørger 6 mnd etter en spontanabort?

Skrevet

Du vet jo ingenting om bakgrunnen til at de sørger. Ikke alle blir gravide så lett, og ikke alle klarer det på egenhånd. Det er jo like mye en sorg over tapte drømmer og en fremtid som ikke ble som en ønsket. Og Det er noe andre burde holde seg for gode til å gjøre narr av

Anonymous poster hash: e36a6...0c9

Skrevet

Takk. Akkurat det at ingen forstår. Det er liksom ikke lov å sørge over et barn som aldri ble født

De aller, aller fleste av oss forstår utmerket godt hvordan det er å miste/abortere, tidlig eller seint i svangerskapet. Dette er helt normalt, noe som rammer nesten alle kvinner. Det er lov å være trist, men livet må gå videre. Klem til deg!

Skrevet

Fy faen!!! Du er SYK!!!!!!!

Anonymous poster hash: bb271...472

Skrevet

Du vet jo ingenting om bakgrunnen til at de sørger. Ikke alle blir gravide så lett, og ikke alle klarer det på egenhånd. Det er jo like mye en sorg over tapte drømmer og en fremtid som ikke ble som en ønsket. Og Det er noe andre burde holde seg for gode til å gjøre narr av

Anonymous poster hash: e36a6...0c9

Vi har slitt virkelig mye med å bli gravid. Denne gangen var det det lengste vi kom (antall uker som gravid) så ja. Det føles ut som om vi mistet et barn.

Mange som ikke vil. Ikke klarer å forstå. Uvitenhet kanskje. Men takk til alle som "normaliserer" den sorgen man kjenner.

Skrevet

De aller, aller fleste av oss forstår utmerket godt hvordan det er å miste/abortere, tidlig eller seint i svangerskapet. Dette er helt normalt, noe som rammer nesten alle kvinner. Det er lov å være trist, men livet må gå videre. Klem til deg!

Jeg har mistet tidlig (uke 12) og har ikke sørget over det. Trist da det skjedde, men gikk fort over. Jeg er ganske sikker på at det er noe ganske annet å miste på slutten av et svangerskap.

Anonymous poster hash: 57e68...d30

Skrevet

Tror du kanskje har lagt alt for mye i et tidlig avbrutt svangerskap (mistet foster i uke 12 selv etter at vi hadde vært prøvere i over ett år).

OG så legger du alt for mye i dette morsdagshysteriet.

MEN du har dine følelser og dem kan ingen ta fra deg. Du må bare takle dem og gå videre med livet.

Anonymous poster hash: abb65...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...