Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Leser her inne om folk som ikke skal ha noe salt i maten. Samme tendenser ser jeg utenfor nettet.. Det er jo bra å kutte salt men hvorfor kutte helt ut? Hva slags liv får man da? Leve på syltetøy og blomkål? Anonymous poster hash: 7b282...44a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Leser her inne om folk som ikke skal ha noe salt i maten. Samme tendenser ser jeg utenfor nettet.. Det er jo bra å kutte salt men hvorfor kutte helt ut? Hva slags liv får man da? Leve på syltetøy og blomkål? Anonymous poster hash: 7b282...44a Ikke noe problem å kutte salt nesten helt ut. Det er bare å kutte ut ferdigmat og lage fra grunnen så har du fjernet det meste av saltet. Du trenger ikke så mye salt når du lager mat, urter kan i stor grad erstatte det. Kjøttpålegg og leverposteier utrolig lett å lage selv og kan lages i store mengder og fryses ned. Anonymous poster hash: cb212...85a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Folk flest spiser altfor mye salt, men å kutte det ut er jo helt hinsides. Anonymous poster hash: 4a530...6d8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Leser her inne om folk som ikke skal ha noe salt i maten. Samme tendenser ser jeg utenfor nettet.. Det er jo bra å kutte salt men hvorfor kutte helt ut? Hva slags liv får man da? Leve på syltetøy og blomkål? Anonymous poster hash: 7b282...44a Ikke noe problem å kutte salt nesten helt ut. Det er bare å kutte ut ferdigmat og lage fra grunnen så har du fjernet det meste av saltet. Du trenger ikke så mye salt når du lager mat, urter kan i stor grad erstatte det. Kjøttpålegg og leverposteier utrolig lett å lage selv og kan lages i store mengder og fryses ned. Anonymous poster hash: cb212...85a Men det er jo ikke bra å kutte ut salt, kroppen trenger salt Anonymous poster hash: f8eea...5e6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144260340-om-salt-er-dumt-for-vekta-finnes-det-noe-man-kan-bruke-i-stede/page-1#entry147718369 Anonymous poster hash: 46fad...ac3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Hvis man får i seg mye salt, som man som regel gjør om man spiser mye halvfabrikata og junkfood/snacks, da kan man ha en helsefordel av å heller begynne å lage mat fra bunnen av og kutte det usunne for å få i seg mindre salt. Men kroppen trenger salt! De som kutter helt ut salt risikerer faktisk å få ganske store problemer - uten å skjønne at de har en saltmangel. Jeg har aldri vært redd for salt, men lager stort sett maten fra bunnen av - og har endt med å ha for lite salt. Jeg må salte ganske mye ekstra konstant for å holde nivåene mine bra. Hvis jeg får for lite salt får jeg jeg noen av samme symptomene som de som får i seg for mye salt - jeg samler masse væske i kroppen. Får også lavt blodtrykk med besvimelsestendenser. Og generelt veldig lite energi. Man skal aldri kutte alt av salt! Men man skal kutte bort unødvendig salt man får gjennom halvfabrikata, snacks og junkfood (husk at også en del søte ting kan inneholde mye skjult salt, f.eks. noen søte kjekstyper). Man må få i seg nok salt. For lite og for mye kan bli veldig galt begge deler! Anonymous poster hash: 8da0b...573
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Jeg skrev et innlegg her for noen dager siden : http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144261018-har-for-lavt-saltnivå-i-blodet/?p=147725585 Har overhode ikke fobi mot salt, men kan nå lett forstå at man kan få lavt nivå av det, siden jeg fikk det uten å være hysterisk.. Anonymous poster hash: 0defb...72a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Skal selvsagt ikke kutte helt ut, men det er slik for de fleste at vi får i oss for mye salt. Jeg er en av dem som faktisk har fått beskjed om å spise litt salt etter at man så på blodprøvene mine, men da mineralsalt av ulike slag. MEN det er unntak (jeg trener mye, svetter mye og drikker mye væske som ikke er saltholdig) Anonymous poster hash: 187b7...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå