Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Jeg klarer bare se halve ordet når jeg leser. Merker det mest på ord. Men også når jeg skal se på BARN. Jeg må flytte øynene mer for å se hele ansiktet på en måte. Sy et er ikke uklart. Men mer som at en del mangler. Hva er dette? Skjedde akkurat. Anonymous poster hash: 00787...53c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Beklager skrivefeil. Men ikke lett å skrive når man ikke ser alle bokstavene og ordene i en setning. Skulle stå se på mine barn. Anonymous poster hash: 00787...53c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Det ville jeg fått sjekket. Ring legevakten nå. Ei venninne mistet synet på ene øye og da var det ms. Anonymous poster hash: b80ae...7b8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Nå har jeg fått et nytt symptom. Er en lang strek som blinker på venstre øyet. Nesten som med blits. Men dette er en strek som dirrer. Ser nesten ut som et blinkende lyn. Anonymous poster hash: 00787...53c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Slike ting skal alltid sjekkes, så kontakt legevakt siden dette oppsto akutt. Det kan være mange årsaker til at dette har skjedd, men det er en lege som skal finne utav det, ikke mennesker på et forum. Anonymous poster hash: 2d150...345
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Nå har jeg fått et nytt symptom. Er en lang strek som blinker på venstre øyet. Nesten som med blits. Men dette er en strek som dirrer. Ser nesten ut som et blinkende lyn. Anonymous poster hash: 00787...53c Det kan være noe med at hinne på øyet "detter av"? Husker ikke hva det heter. Men en kollega fikk beskjed om at det måtte opereres med en gang om hun så et skarpt lys. Husker ikke om det skulle være liddrett eller vannrett. Ring legevakt nå. Anonymous poster hash: b80ae...7b8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Dette er noe legevakten skal sjekke, nå med en gang. Feks netthinneløsning eller migrene. Anonymous poster hash: 49e89...784
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Kontakt legevakt øyeblikkelig! Fikk selv netthinneløsning for noen år siden. Tok desverre ikke symtomene på alvor med en gang, ventet til neste dag med å kontakte lege. Ble sendt direkte til øyeavdelinga på Ullevål der jeg kjapt ble operert. Pga at jeg kom inn et døgn etter at netthinna løsna, og derfor ble operert alt for sent, har jeg i dag kun 4 % syn på øyet.. Så håper du allerede har kommet deg til legevakt . Lykke til. Anonymous poster hash: 0bb06...5b9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 Kontakt legevakt øyeblikkelig! Fikk selv netthinneløsning for noen år siden. Tok desverre ikke symtomene på alvor med en gang, ventet til neste dag med å kontakte lege. Ble sendt direkte til øyeavdelinga på Ullevål der jeg kjapt ble operert. Pga at jeg kom inn et døgn etter at netthinna løsna, og derfor ble operert alt for sent, har jeg i dag kun 4 % syn på øyet.. Så håper du allerede har kommet deg til legevakt . Lykke til. Anonymous poster hash: 0bb06...5b9 Takk for svar. Vi driver å pakker sammen. Er på hytta. Kjører hjem straks. Men nå har det begynt å gi seg. Det gjorde det vel ikke hos deg? Så da kan det kanskje være noe mindre alvorlig. Jeg har ikke hodepine. Så migrene tror jeg ikke det er. Anonymous poster hash: 00787...53c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 Det høres ut som øyemigrene. Vent ca en halvtime, hvis det et borte da var det øyemigrene,hvis ikke det er over, bør du ta kontakt med legevakt, da kan det være netthinneløsning. Anonymous poster hash: bfa3b...277
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 Kontakt legevakt øyeblikkelig! Fikk selv netthinneløsning for noen år siden. Tok desverre ikke symtomene på alvor med en gang, ventet til neste dag med å kontakte lege. Ble sendt direkte til øyeavdelinga på Ullevål der jeg kjapt ble operert. Pga at jeg kom inn et døgn etter at netthinna løsna, og derfor ble operert alt for sent, har jeg i dag kun 4 % syn på øyet.. Så håper du allerede har kommet deg til legevakt . Lykke til. Anonymous poster hash: 0bb06...5b9 Takk for svar. Vi driver å pakker sammen. Er på hytta. Kjører hjem straks. Men nå har det begynt å gi seg. Det gjorde det vel ikke hos deg? Så da kan det kanskje være noe mindre alvorlig. Jeg har ikke hodepine. Så migrene tror jeg ikke det er. Anonymous poster hash: 00787...53c Du kan ha øyemigrene uten å få vondt i hodet og netthinneløsning vil ikke gå over, så hvis du ser normalt nå, er det ikke det. Anonymous poster hash: bfa3b...277
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 Det høres ut som aura i forbindelse med migrene. Jeg har det slik du beskriver. Det varer ca 20 minutter før det gir seg. Jeg får ikke vondt i hodet etterpå, men blir litt "fyllesyk" og mister en del ord for en periode. Har vanskelig for å føre en samtale, da det er en del jeg ikke skjønner. Det går over etterhvert. Anonymous poster hash: c9249...518
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #13 Skrevet 14. februar 2016 Takk for svar. Merkelig. Har aldri vært plaget med slikt. Har sjeldent hatt hodepine og de få gangene jeg har hatt det så har det vært selvpåskyldt. Etter en fest OL 😊 Kan man bare plutselig få slikt. Har aldri hørt om det før. Men kastet nettopp opp. Føler meg ikke så bra. Men ingen hodepine. Nå er synet tilbake og lynet borte. Men jeg føler meg veldig sliten. Anonymous poster hash: 00787...53c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #14 Skrevet 14. februar 2016 Har du kontaktet lege? Anonymous poster hash: 86907...ee2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #15 Skrevet 14. februar 2016 Har du kontaktet lege? Anonymous poster hash: 86907...ee2 Nei vi er på vei ned fra hytta nå. Framme om to timer ca. Jeg handler i baksete med bøtta. Ikke slik vi så for oss morsdagen. Anonymous poster hash: 00787...53c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #16 Skrevet 14. februar 2016 Handler=hangler Anonymous poster hash: 00787...53c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #17 Skrevet 14. februar 2016 Høres veldig ut som aura, fikk det første gang når jeg var 5-6 måneder på vei med første ungen, på ferie i Spania. Ble livredd. Fikk vanvittig hodepine etterpå, men har ikke fått det hver gang i etterkant. Anonymous poster hash: be3df...e39
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #18 Skrevet 14. februar 2016 Reis til legen før det dukker opp fleire diagnoser her. Anonymous poster hash: 2ebaa...193
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #19 Skrevet 14. februar 2016 Jeg har forslag på flere diagnoser! Synsforstyrrelser kan være symptom på noe feil i hjernen: svulst, blodpropp, aneurismer.... Anonymous poster hash: f1e81...1a4
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #20 Skrevet 14. februar 2016 Høres veldig ut som migrene med aura, ja. Det er ikke alltid man får vondt i hodet etterpå. Jeg har det ganske likt som deg, minus oppkast. Mister delvis synet, som går over til blinkende, taggete mønstre, og det gir seg alltid etter 20-30 minutter. Etterpå er jeg sliten, noen ganger i flere dager. Jeg ble ihvertfall livredd første gangen det skjedde, men det var altså ikke noe farlig! Anonymous poster hash: b28ca...75c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #21 Skrevet 14. februar 2016 Og omtrent sånn ser det ut for meg: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aura_(symptom) Anonymous poster hash: b28ca...75c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #22 Skrevet 14. februar 2016 Det hørtes ut som netthinneløsning. Du må til lege så fort du kan, hvis du ikke vil bli blind på det ene øyet! Anonymous poster hash: 2f03a...687
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. februar 2016 #23 Skrevet 14. februar 2016 Migrene med aura. Hva som skjer etterpå er veldig individuelt. Jeg blir kvalm og trøtt. Ikke så voldsomt vondt i hodet.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #24 Skrevet 15. februar 2016 Hvordan går det Hi??? Anonymous poster hash: 87e9d...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå