Gå til innhold

Vesla elsker vafler!


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Kjeder du deg? Lite oppmerksomhet på morsdagen fra dine 11 små? Det skal nok mer til for å erte opp damene på DiB.

Man gir ikke vafler til en baby på 9 mnd. Vafler er som regel laget på kumelk og det skal de ikke ha før de gar rundet året. I tillegg er vafler utrolig lett å sette i halsen og, i følge en jeg kjenner som jobber i røde kors, det folk oftest setter i halsen.

Bedre lykke neste gang, trollmor ;)

Klart de kan ha kumelk i maten

 

Anonymous poster hash: 3d6cc...739

Fra de er ti måneder, ja ...

Dessuten er det vel ingen sensasjon at et barn liker kaker/søtsaker!? Det liker vel de fleste? Uansett synes jeg det er tullete og unødvendig å introdusere tøysemat så tidlig.

Wut? Hva med alle som får MME da? Og grøt med melkepulver? Møøøøøøøh...

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Se helsedirektoratets anbefalinger:

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/spedbarnsernering-mat-og-drikke-det-forste-aret

So? Ser du ikke den vanvittige selvmotsigelsen? Mor har ikke melk eller klarer ikke amme, så barnet blir flasket opp på NAN (kumelk), men skal ikke få mat med melk i før 10 måneders alder? KO-KO..

Og hos oss er ikke vafler tullemat, de lages med mange egg, grov spelt, havrekli, havregryn, byggmel og cottage cheese. Ganske mange fler hakk sunnere enn Nestlé posegrøt.

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Da foreslår jeg at du forfatter en skriftlig klage til helsedirektoratet i tre eksemplarer.

Fint for deg at du lager sunne vafler. I hovedinnlegget står det ikke spesifisert hva som er i vaflene.

Jeg vil forøvrig heller ha ett vaffelhjertlaget på hvetemel og rømme som smaker godt enn å spise en hel vaffelplate laget på kli og Cottage Cheese.

Trenger ikke det, jeg oppsøker ikke de sidene, har aldri stått og klødd meg i hodet og tenkt "kan ungen min spise dette?". Folk som ikke kan tenke selv altså..

Hvem sier at de ikke smaker godt? De er kjempegode!

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Kjeder du deg? Lite oppmerksomhet på morsdagen fra dine 11 små? Det skal nok mer til for å erte opp damene på DiB.

Man gir ikke vafler til en baby på 9 mnd. Vafler er som regel laget på kumelk og det skal de ikke ha før de gar rundet året. I tillegg er vafler utrolig lett å sette i halsen og, i følge en jeg kjenner som jobber i røde kors, det folk oftest setter i halsen.

Bedre lykke neste gang, trollmor ;)

Klart de kan ha kumelk i maten

 

Anonymous poster hash: 3d6cc...739

Fra de er ti måneder, ja ...

Dessuten er det vel ingen sensasjon at et barn liker kaker/søtsaker!? Det liker vel de fleste? Uansett synes jeg det er tullete og unødvendig å introdusere tøysemat så tidlig.

Wut? Hva med alle som får MME da? Og grøt med melkepulver? Møøøøøøøh...

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Se helsedirektoratets anbefalinger:

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/spedbarnsernering-mat-og-drikke-det-forste-aret

So? Ser du ikke den vanvittige selvmotsigelsen? Mor har ikke melk eller klarer ikke amme, så barnet blir flasket opp på NAN (kumelk), men skal ikke få mat med melk i før 10 måneders alder? KO-KO..

Og hos oss er ikke vafler tullemat, de lages med mange egg, grov spelt, havrekli, havregryn, byggmel og cottage cheese. Ganske mange fler hakk sunnere enn Nestlé posegrøt.

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Da foreslår jeg at du forfatter en skriftlig klage til helsedirektoratet i tre eksemplarer.

Fint for deg at du lager sunne vafler. I hovedinnlegget står det ikke spesifisert hva som er i vaflene.

Jeg vil forøvrig heller ha ett vaffelhjertlaget på hvetemel og rømme som smaker godt enn å spise en hel vaffelplate laget på kli og Cottage Cheese.

Trenger ikke det, jeg oppsøker ikke de sidene, har aldri stått og klødd meg i hodet og tenkt "kan ungen min spise dette?". Folk som ikke kan tenke selv altså..

Hvem sier at de ikke smaker godt? De er kjempegode!

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Da foreslår jeg at du setter deg godt til rette på den høye hesten din og tar den en klivaffel 😂😂😂

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

Kjeder du deg? Lite oppmerksomhet på morsdagen fra dine 11 små? Det skal nok mer til for å erte opp damene på DiB.

Man gir ikke vafler til en baby på 9 mnd. Vafler er som regel laget på kumelk og det skal de ikke ha før de gar rundet året. I tillegg er vafler utrolig lett å sette i halsen og, i følge en jeg kjenner som jobber i røde kors, det folk oftest setter i halsen.

Bedre lykke neste gang, trollmor ;)

Klart de kan ha kumelk i maten

 

Anonymous poster hash: 3d6cc...739

Fra de er ti måneder, ja ...

Dessuten er det vel ingen sensasjon at et barn liker kaker/søtsaker!? Det liker vel de fleste? Uansett synes jeg det er tullete og unødvendig å introdusere tøysemat så tidlig.

Wut? Hva med alle som får MME da? Og grøt med melkepulver? Møøøøøøøh...

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Se helsedirektoratets anbefalinger:

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/spedbarnsernering-mat-og-drikke-det-forste-aret

So? Ser du ikke den vanvittige selvmotsigelsen? Mor har ikke melk eller klarer ikke amme, så barnet blir flasket opp på NAN (kumelk), men skal ikke få mat med melk i før 10 måneders alder? KO-KO..

Og hos oss er ikke vafler tullemat, de lages med mange egg, grov spelt, havrekli, havregryn, byggmel og cottage cheese. Ganske mange fler hakk sunnere enn Nestlé posegrøt.

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Da foreslår jeg at du forfatter en skriftlig klage til helsedirektoratet i tre eksemplarer.

Fint for deg at du lager sunne vafler. I hovedinnlegget står det ikke spesifisert hva som er i vaflene.

Jeg vil forøvrig heller ha ett vaffelhjertlaget på hvetemel og rømme som smaker godt enn å spise en hel vaffelplate laget på kli og Cottage Cheese.

Trenger ikke det, jeg oppsøker ikke de sidene, har aldri stått og klødd meg i hodet og tenkt "kan ungen min spise dette?". Folk som ikke kan tenke selv altså..

Hvem sier at de ikke smaker godt? De er kjempegode!

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Da foreslår jeg at du setter deg godt til rette på den høye hesten din og tar den en klivaffel 😂😂😂

Tenker jeg er mer en sånn som står med begge bena godt plantet i bakken, og tar det helt med ro om unge min (eller andres) spiser vafler (kli eller ei, kumelk eller ei) når den er 9 måneder.

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Skrevet

 

 

Skjønte ikke den jeg, skal ikke barn ha vafler? Altså skjønner på "reaksjonene" til de andre at det er noe det er snakket om, men dette har jeg aldri hørt? Hadde glatt latt en 9 måneder gammel unge få vaffel. Egentlig alt unntatt ting som kan gi botulisme.

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Vafler er noe av det verste du kan gi til et barn som er så lite, da det et veldig lett å sette i halsen.

 

 

Anonymous poster hash: 756c9...a47

Er det ikke bare å følge med da? Synes de setter alt i halsen på den tiden. Ikke rart jeg sliter med å omgås småbarnsmødre.

 

Anonymous poster hash: fc22c...773

Nei, de setter ikke alt i halsen på den tiden... Det er ikke snakk om å være hysterisk, men en gir ikke ting som er stor sjanse for at er vanskelig å svelge. Sunn fornuft kalles det!

 

 

Anonymous poster hash: 756c9...a47

Skrevet

Mine barn har også fått smake på mye fra de var små, men vafler har jeg faktisk vært veldig forsiktig med.

 

Anonymous poster hash: 01b2c...8a2

Skrevet

Vafler, boller....noe jeg har og er forsiktig med med barn under 1 år

Skrevet

Pga den deigete konsistensen den får. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...