Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Skal lage lapskaus. Har ett kjøttstykke pån800 gr, og ett på 850gr. Skal jeg skjære det opp i biter FØR jeg komer det? Skal de bitene steikes på panna FØR jeg koker de?? Skal de to store kjøttstykkene kokes som de er og så skjærer vi fet i biter ettrrpå?? Anonymous poster hash: a3113...590
n74 Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Google etter lapskausoppskrifter, så får du svar...
skinnfilla Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Del stykkene i to og kok 2-3 timer, ta opp og ha i grønnsaker og potet. Del kjøttet i småbiter og ha i. La det stå og småkoke i en time ca
Gemini77 Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Jeg skjærer alltid kjøttet i terninger og bruner det i stekepanna med salt og pepper. Flytter så kjøttet over i en kjele sammen med stekekraften og tilsetter mer kraft (buljong f.eks). Lar det småkoke i en time før jeg tilsetter grønnsakene. Da blir kjøttet veldig mørt, i tillegg til at de har en fin stekeskorpe og da smaker bedre.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Jeg skjærer alltid kjøttet i terninger og bruner det i stekepanna med salt og pepper. Flytter så kjøttet over i en kjele sammen med stekekraften og tilsetter mer kraft (buljong f.eks). Lar det småkoke i en time før jeg tilsetter grønnsakene. Da blir kjøttet veldig mørt, i tillegg til at de har en fin stekeskorpe og da smaker bedre.Det var ett godt råd. Ble kjempegodt. Anonymous poster hash: a3113...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå