Gå til innhold

Dere som har måttet stoppe samvær med far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen og hvordan gikk dere frem? Jeg har gjort det nå og da har far gått til advokat. Ikke så rart det igrunn, så nå må jeg bare stå løpet ut. Det blir vel rettssak og full pakke. Grunnen her er psykisk vold, verbale utsagn som skremmer barnet. Han er også voldsdømt og skal sikkert sone straffen sin om ikke altfor lenge (håper jeg..).

Anonymous poster hash: 15681...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye av samme årsaker som deg. En sakkyndig hadde flere samtaler med barna under prosessen. Barnet var 9 år,og det ble lagt vekt på barnets utsagn. Jeg var forsiktig med å si min oppriktige mening om han jeg fikk barn med,hadde fokuset på hva barnet sa og viste.

Far tapte. Retten sa barnet skulle slippe den belastningen det helt klart følte. Nå har det gått 4 år og barnet har blomstret opp. Dessverre null kontakt med hele fars familie,men barnet har aldri gitt uttrykk for noe savn,og det sier mye.

Anonymous poster hash: 9e710...9cf

Skrevet

Problemet her er at barnet savner far. Barn er jo lojale og vet ikke alltid sitt eget beste. Det snakker svært sjelden om faren, men sier at det savner han. Jeg tenker at barnet kunne være med far dersom de ikke var alene og at han dermed ikke kunne påvirke barnet/involvere barnet i sine egne problem. Jeg vet at far har skremt barnet ved ting han har sagt, noe vi jobber her hjemme med enda. Og barnet mener jo at alt er greit der selv om jeg tenker at det ikke er det. Til nå har det vært annenhver helg samvær. Far har et annet barn også og der ble det i retten bestemt dagsamvær en gang i mnd. Så jeg tenker at jeg ikke er helt ut på jordet 😕

Anonymous poster hash: 15681...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...