Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Jobber på apotek og en av våre kunder har i løpet av noen uker blitt voldsomt glemsk og tuller masse. Hun bruker mange medisiner og ene datteren nevnte at hun hadde blitt veldig mye værre fort. Den eldre damen bor alene og administrerer medisiner selv. Nå har det gått helt i tullball. Hva kan vi gjøre og hvem kan vi kontakte for dette er jo farlig? Anonymous poster hash: 94bf7...e11
anonomous Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Spør sjefen din. Ring legeforbundet eller hva det heter. Ikke spør på forum.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Har dere ikke rutiner for sånt? Meld en bekymring til fastlegen eller kommunelegen. Anonymous poster hash: 47df0...ef1
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Dere har selvsagt lov å snakke med legen, dere er pliktig til det. Samtidig skal legen ha en oversikt over hvilke og hvor ofte medisinene blir skrevet ut, så legen bør også reagere. Anonymous poster hash: 17c13...41b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Synes det blir veldig uproffesjonelt å spørre seg til råds i et anonymforum. Du har sikkert en overordnet eller noen med mer utdanning enn deg på arbeidsplassen? Anonymous poster hash: e49de...240
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Dette tar du opp med sjefen din. Veldig fint at du er bekymret og at du vil gjøre noe med det. Du snakket om at datteren hennes vet at hun har begynt å rote mer. Det betyr vel kanskje at du kjenner datteren. Da snakker du med henne om hva som er lurt å gjøre når mor begynner å rote. Anonymous poster hash: 0c769...05a
Yellow Brick Road Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Jeg regner med og håper at du er datteren eller en annen som lurer på dette, ikke en person som jobber på apotek med utlevering av medisiner. Jobber du på et apotek og ikke vet hvordan du skal håndtere en sånn situasjon, blir jeg skremt enten av opplæringen du har fått eller av forholdet du har til dine kolleger og overordnede. For det er selvfølgelig dem man henvender seg til, ikke på et forum. Apotekene har en plikt til å melde fra om pasienter som henter ut for mye medisiner. Det er en av grunnene til at det er fagfolk som jobber på apotek. Og om du som vanlig ekspeditør ikke vet det (om det nå er sånn at du virkelig jobber på apotek), så bør de andre vite det, i alle fall farmasøyten eller apotekeren. Om alle disse medisinene kommer fra en og samme lege, har legen et problem her også.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Jeg har aldri jobbet på apotek, og aldri brukt mye medisiner, men selv jeg vet at på apoteket har de telefonnr til alle legene og kan ringe om det er noe de er usikre på. En gang barnet mitt skulle ha antibiotika stusset de på apoteket over legens utregning av mengde, da ringte de direktenr til legen og diskuterte med han i tilfelle han hadde regnet feil i forhold til barnets vekt. Så detter har de innarbeidede rutiner på, er derfor man ikke kan kjøpe sterkere medisiner enn paracet på Rema, derfor vi har fagfolk på apoteket. Jeg tror ingenting på at du jobber på apotek, i tilfelle må det være landets dårligste apotek med landets dårligste ledelse og dårligst innarbeidede rutiner... Selvfølgelig sender dere en bekymringsmelding til damens lege. Anonymous poster hash: 16960...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå