oslofrk Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Min ene stedatter er på god vei til å bli kjent. Virkelig kjent. Hun er heldigvis et sympatisk menneske, men hvordan kan jeg hjelpe henne å takle kjendispress og alle de krevende sidene ved et offentlig liv? Noen som har tips eller råd?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Kommer vel ann på hva huner kjent for. Sport? Skuespiller?Artist? Modell? Anonymous poster hash: 6af85...99d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Tips: Spør noen med erfaring fra kjendislivet. De er antagelig ikke på dib, med mulig unntak for stetippoldedattera til Charter-Svein. Anonymous poster hash: d45b9...e6b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Først og fremst så bør du vel innse at du ikke har peiling selv, og kun kan være emosjonell støtte når hun selv ønsker det. Skaff henne heller en Coach eller annen form for terapeut, som kan mye som om dette som dere ikke kan her. Anonymous poster hash: 3e415...9d2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Beste tips er vel å bli bevisst på skillet mellom privat og offentlig. Som offentlig person må man være forberedt på å by på seg selv, men for at det ikke skal gå over styr er det viktig å skjerme sin lille private avdeling inni seg. Anonymous poster hash: 93085...dc8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Si at det fins syke syke syke folk der ute, så holde seg mest mulig privat utenom "jobb". Kjendiser er som magneter på syke folk... Ikke bli med på ting som ikke føles bra, og holde seg borte fra folk som ikke føles ok. Er vel greie 'regler' for alle men regner med ekstra viktig for kjendiser? Anonymous poster hash: a6e24...387
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Jeg tenker at det er greit å ta en prat med henne om dette. Det er vel andre i hennes nærhet som da antagelig også er i samme situasjon og som dere kan søke råd hos. Det er greit at hun får et bevisst forhold til hvor mye hun har lyst til å dele med omverdnen og at hun tenker over hvilke venner som virkelig er til å stole på. Anonymous poster hash: 4ae29...7a3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 Jeg har forøvrig sett flere i nær omgangskrets som har blitt kjente som unge. For de aller fleste har det gått veldig greit, men for et par stykker har det gått skikkelig dårlig. OG det var i "gamle dager" altså før fjesbøker, smartmobiler og alt annet. Jeg tror det viktigste dere kan gjøre er å sørge for at hun fremdeles er den vanlige normale jenta i familiesammenheng som hun alltid har vært og at dere hjelper henne med å skjerme seg der hun ønsker å gjøre det. Anonymous poster hash: 4ae29...7a3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 Har ikke denne jenta verken en mor og en far? Anonymous poster hash: d97c1...8c9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 Jeg jobber på et felt som gjør at jeg jobber tett på, omgås, og blir godt kjent med en del velsig kjente mennesker. Det verste som kan skje er at paranoiaen tar helt over, at bobla si blir alt for viktig, og ja-menneskene blir for mange. Mitt tips? Meldinger, brev, gjenkjennelse er det som regel best å bare ignorere. Det viktigste er å opprettholde normalitet for enhver pris. Rød løper på jobb betyr ikke rød løper hjemme eller på trikken. Det er et skuespill og en funksjon som er en del av jobben ikke noe mer. Selv om noen mennesker kan bli plagsomme betyr ikke det at menneskene man møter i hverdagen er sånn. De er fortsatt fullstendig likestillte medmennesker. De menneskene man først og fremst skal passe seg for er de altfor hyggelige og altfor hjelpsomme ja-menneskene som gjerne er involvert på business-siden. (Agenter, managere, pr-folk) Disse gjør at man mister kontakt med virkeligheten og blir boblete. Det er veldig usunnt for hodet. Igjen, tenk på det å være kjent som en del av jobb-sfæren. Ikke ta den med på butikken, hjem, eller på ferie. ikke forvent spesialbehandling, men smil pent og si takk når den dukker opp. Anonymous poster hash: b485e...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå