Gå til innhold

Sydentur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til syden i mai/juni, men klarer ikke å bestemme oss for hvor.

Vi er 6 voksne og 2 barn som skal reise, så det hadde vært greit om det var noe som passet for alle, alder mellom 1-60 år.

Noen som har noen forslag til hvor vi kan reise, og hvor det er varmt på denne tiden?

Anonymous poster hash: 17c61...d0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyrkia eller sørlige Gran Canaria er mest værsikkert så tidlig. Dubai, om dere vil støtte ekle diktaturland.

Florida, Thailand etc funker om dere gidder fly så langt. Jeg hadde ikke giddet for en uke, men vurdert det for to.

Anonymous poster hash: ce597...1a1
Skrevet

Jeg er så skeptisk til å reise til Tyrkia nå..

Har kikket litt på Gran Canaria, men mine foreldre syns det er litt harry.. :/ Men tenker at det hadde vært supert for barna da!

Skrevet

Har kikket litt på Gran Canaria, men mine foreldre syns det er litt harry.. :/ Men tenker at det hadde vært supert for barna da!

Jeg var på Gran Canaria for første gang i fjor. Jeg har reist på de mer "spennende" turene til Afrika og Asia og Europa, men har noen opphold på slike Star Tour og Apollo-plasser. Synes likevel ikke Gran Canaria var harry. Harryfaktorer møter man uansett om man er i Ghana eller Kanariøyene, synes jeg. Men for barn er det gull på Gran Canaria. Vi var i Puerto Rico, og det var fantastisk. De har karaokebar der, attpåtil med norske navn, men der slutter harryopplegget synes jeg. Mange fine restauranter, muligheter til spaserturer til nabostranden, oversiktlig og godt utvalg av butikker - noen er gjerne harry, men jeg for min del drar ikke til Gran Canaria for å fornye garderoben min altså. 

Jeg liker helst å reise til plasser der jeg føler at jeg får opplevd verden, men da ville jeg ikke vært foruten Gran Canaria heller. Det fine der var at det var så stort at man har flere valgmuligheter, men så lite at det er oversiktlig og lett å bli kjent med plassen. 

Men, nå var vi der i januar, og da sa hun i resepsjonen på hotellet at sesongen der nede var på vinteren, for da var været best best. Aner ikke hvordan det er i mai/juni. 

Sant skal sies, man merker ikke om man er i Puerto Rico fremfor andre turistplasser som Kypros og Kreta, men fint om man drar for ferien sin del, og varmen. 

Jeg elsker Kroatia, og sesongen der vi har pleid å bo er fra mai til sept/okt, men i mai er ikke sjøen særlig varm siden de har relativt kalde vintre der. Av alle ferieplasser er Kroatia virkelig mitt favorittland. Både menneskene, naturen, kulturen, maten, mulighetene til å oppleve ting og alt :) 

Anonymous poster hash: f2e5b...028

Skrevet

Åååå.

Dere må reise til Rhodos 💞💞💞

På hotellet Atlantica Princess 👌🏼

Det er magisk 😀

Anonymous poster hash: 02854...64d

Skrevet

Gran canaria, evt en av de andre Kanariøyene. Eller Kypros. Hadde absolutt ikke dratt til Tyrkia sånn som ting er nå, og plutselig kan utvikle seg.

Anonymous poster hash: 248f1...ded

Skrevet

Jeg var på Gran Canaria for første gang i fjor. Jeg har reist på de mer "spennende" turene til Afrika og Asia og Europa, men har noen opphold på slike Star Tour og Apollo-plasser. Synes likevel ikke Gran Canaria var harry. Harryfaktorer møter man uansett om man er i Ghana eller Kanariøyene, synes jeg. Men for barn er det gull på Gran Canaria. Vi var i Puerto Rico, og det var fantastisk. De har karaokebar der, attpåtil med norske navn, men der slutter harryopplegget synes jeg. Mange fine restauranter, muligheter til spaserturer til nabostranden, oversiktlig og godt utvalg av butikker - noen er gjerne harry, men jeg for min del drar ikke til Gran Canaria for å fornye garderoben min altså. 

Jeg liker helst å reise til plasser der jeg føler at jeg får opplevd verden, men da ville jeg ikke vært foruten Gran Canaria heller. Det fine der var at det var så stort at man har flere valgmuligheter, men så lite at det er oversiktlig og lett å bli kjent med plassen. 

Men, nå var vi der i januar, og da sa hun i resepsjonen på hotellet at sesongen der nede var på vinteren, for da var været best best. Aner ikke hvordan det er i mai/juni. 

Sant skal sies, man merker ikke om man er i Puerto Rico fremfor andre turistplasser som Kypros og Kreta, men fint om man drar for ferien sin del, og varmen. 

Jeg elsker Kroatia, og sesongen der vi har pleid å bo er fra mai til sept/okt, men i mai er ikke sjøen særlig varm siden de har relativt kalde vintre der. Av alle ferieplasser er Kroatia virkelig mitt favorittland. Både menneskene, naturen, kulturen, maten, mulighetene til å oppleve ting og alt :)

Kanskje vi skal revurdere GC da?

Har kikket litt på været der, og det ser ikke så galt ut i Mai heller.. Må høre litt med de andre vi skal reise med.

Har kikket litt på Kroatia også, men vi er ikke så drevne på sydenferie utenom charter, så jeg syns det var litt vanskelig å finne et hotell som passet for oss alle.. Men skal kikke litt til :)

Takk for et veldig utfyllende svar!

Skrevet

Åååå.

Dere må reise til Rhodos

På hotellet Atlantica Princess

Det er magisk

Der var vi i høst! Et helt fantastisk hotell, virkelig!

Har litt lyst til å prøve noe nytt nå :)

Skrevet

Spania, fastlandet, der er det godt og varmt på den tiden. Fint er det der og. Dra gjerne på noen dagsturer innover i landet, da kan man gjerne se mye mer ekte spansk og kultur.

Anonymous poster hash: 3c86b...035
Skrevet

Korsika!!!

Anonymous poster hash: 1714d...38e

Skrevet

Kanskje vi skal revurdere GC da?

Har kikket litt på været der, og det ser ikke så galt ut i Mai heller.. Må høre litt med de andre vi skal reise med.

Har kikket litt på Kroatia også, men vi er ikke så drevne på sydenferie utenom charter, så jeg syns det var litt vanskelig å finne et hotell som passet for oss alle.. Men skal kikke litt til :)

Takk for et veldig utfyllende svar!

Vi drar alltid på charter til Kroatia, og det har blitt noen ganger nå. Vi reiser med Apollo, og da til Makarska Riviera. Makarska er byen, mens man har Tucepi (min favoritt - er mulighet til å gå en skogssti langs kysten eller ta taxi til Makarska) og Podgora litt lenger nede. Det er ca. midt på kysten, og en times tid med buss fra flyplassen i Split. Det er helt nydelig der. Så klart vann, glatt rullestein istedenfor sand (blir så lei av å ha den sanden overalt! Tror jeg har sand fra GC i telefonen min enda!), alle hoteller og restauranter ligger redd ved sjøen (i Tucepi er det bokstavelig talt fem meter til stranden for de fleste hotellene - man spaserer bare over promenaden). Google og se. Jeg elsker Kroatia, og blir skikkelig glad inni meg når jeg skriver dette. Vi har også tatt arrangerte turer til Dubrovnik (fantastisk!!) og Sarajevo (dritvarmt og ikke en pen by, men man får se krigens herjinger, har shoppingmuligheter og opplever et helt nytt land), og min favoritt Mostar (google!). Det er altså mye å oppleve, selv om basen man bor på er veldig strand, hotell og restaurant-plass. 

Og drar man til Makarska riviera, er det omtrent obligatorisk å ta båten ut til Hvar og Brac (google!!). Det går flere båter for dagen, og båtturen i seg selv er en opplevelse. Barna elsker det, man får mat ombord, en god del snaps og partymusikk (alt fra DDE til Scooter - alt som passer perfekt til snaps ;) ) Men det er absolutt mer kos enn harry. Og øyene er som paradis på jord. 

Skrevet

Det er varmt og fint i Spania (fastlandet) på den tiden :) Ville ikke valgt Kroatia pga ustabilt vær. Vi (og flere i familien) har opplevd mye regn, vind og storm der i juni. Føler Spania er mer garantert godt vær.

Anonymous poster hash: af36c...eb3
Skrevet

Mange steder kan det fortsatt være kaldt i mai/juni.  Jeg har vært både på Korsika, Sardinia, Rhodos, Kreta og Mallorca på det tidspunktet med kaldt vær. Ikke badetemperaturer, og behov for jakke. Jeg ville vurdert GC, Tenerife eller Kypros. Evt reist lengre, som Thailand, Kapp Verde, Dubai osv

Anonymous poster hash: d8414...cb3
Skrevet

Åååå.

Dere må reise til Rhodos

På hotellet Atlantica Princess

Det er magisk

Der var vi i høst! Et helt fantastisk hotell, virkelig!

Har litt lyst til å prøve noe nytt nå :)

Jeg er redd ingenting kan måle seg med dette 😜

💞Savn💞

Skrevet

Fuerteventura.

Anonymous poster hash: fe7b0...103

Skrevet

Sjekk ut ocean beach club gran canaria med ving. Fått mye skryt fra de som har vær der. Vi skal dit neste vinter :) helt nyoppusset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...