Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Eg meinar, det må jo vere kun fordi foreldra ynskjer det, ikkje for barnet. Kva viss det er noko alvorleg gale med baby når han/ho kjem ut, då må det no vere betre å vere på sjukehus? Eller viss det går gale for mor? (Ho har no valt det sjølv då, men i verste fall må baby vokse opp utan mor?) Anonymous poster hash: 4dba9...9a4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Enig, det er jo så mye som kan skje og da står det om minutter. Hvorfor ta den sjansen, da vil jeg heller føde i en naturlig fødestue på sykehuset, mange sykehus som har det. Anonymous poster hash: a5cec...72b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Tjah, jeg var jo gravid med nummer tre nå, og tenkte "hva hvis det blir en styrtfødsel?". Så kom jeg frem til at jeg skulle klart å føde og ta imot ungen selv. Har man flere gode erfaringer, er det ikke like lett å se for seg at det skal kunne bli så katastrofe. Anonymous poster hash: dd008...1e8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Jo, egoistisk og unødig sjanse å ta. Rett og slett naivt. Anonymous poster hash: baf1c...207
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Tjah, jeg var jo gravid med nummer tre nå, og tenkte "hva hvis det blir en styrtfødsel?". Så kom jeg frem til at jeg skulle klart å føde og ta imot ungen selv. Har man flere gode erfaringer, er det ikke like lett å se for seg at det skal kunne bli så katastrofe. Anonymous poster hash: dd008...1e8 Eg har og fødd to gongar før, heilt uten problem. Uten smertelindring og uten anna hjelp enn at JM tok vatnet undervegs. Men ein kan jo aldri vite kva som skjer under og etter ein fødsel. Hadde rett og slett ikkje tatt sjansen på å føde heime om eg kunne slippe. Anonymous poster hash: 4dba9...9a4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 Tjah, jeg var jo gravid med nummer tre nå, og tenkte "hva hvis det blir en styrtfødsel?". Så kom jeg frem til at jeg skulle klart å føde og ta imot ungen selv. Har man flere gode erfaringer, er det ikke like lett å se for seg at det skal kunne bli så katastrofe. Anonymous poster hash: dd008...1e8 Eg har og fødd to gongar før, heilt uten problem. Uten smertelindring og uten anna hjelp enn at JM tok vatnet undervegs. Men ein kan jo aldri vite kva som skjer under og etter ein fødsel. Hadde rett og slett ikkje tatt sjansen på å føde heime om eg kunne slippe. Anonymous poster hash: 4dba9...9a4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Tjah, jeg var jo gravid med nummer tre nå, og tenkte "hva hvis det blir en styrtfødsel?". Så kom jeg frem til at jeg skulle klart å føde og ta imot ungen selv. Har man flere gode erfaringer, er det ikke like lett å se for seg at det skal kunne bli så katastrofe. Anonymous poster hash: dd008...1e8 Eg har og fødd to gongar før, heilt uten problem. Uten smertelindring og uten anna hjelp enn at JM tok vatnet undervegs. Men ein kan jo aldri vite kva som skjer under og etter ein fødsel. Hadde rett og slett ikkje tatt sjansen på å føde heime om eg kunne slippe. Anonymous poster hash: 4dba9...9a4
Singelmamma <3 <3 Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Hvis man har jordmoravtale og planlagt hjemmefødsel, så får man jo oppfølging og blir flyttet til sykehus ved mistanke om noe galt. Jeg hadde ønske om å føde nr 2 hjemme, men turte ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Hvis man har jordmoravtale og planlagt hjemmefødsel, så får man jo oppfølging og blir flyttet til sykehus ved mistanke om noe galt. Jeg hadde ønske om å føde nr 2 hjemme, men turte ikke. Men når det først går gale så har ein jo ofte svært lita tid? Så kvifor risikere å bruke verdifull tid på å forflytte seg til sjukehus? Skjønnar godt at du ikkje turde;-) Anonymous poster hash: 4dba9...9a4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 Jeg kunne gjerne tenke meg å føde hjemme,det er da ingen tvil om det hadde vært det mest behagelige. Var inne på tanken med sistemann, men slo det raskt fra meg. Jeg greide å se litt lenger enn mitt eget velbehag, viss ikke hadde jeg ikke hatt en liten sønn i dag. Fødselen gikk fint (som tidligere fødsler), rask og enkel. Men han pustet ikke og jordmødrene fikk han heller ikke i gang, heldigvis var jeg på et sykehus med kompetente leger og utstyr fremfor på soverommet hjemme. Anonymous poster hash: f2e84...eeb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 Klart det er egoistisk. Men det er jo jevnt over egoistisk å få barn, såh... noe risiko må være innafor, selv om det finnes mer optimale alternativer. Akkurat som det er risiko i å ha barn i barnehage, eller å ikke ha dem i barnehage, eller å kjøre bil med dem, eller stå på ski med dem osv. Anonymous poster hash: f69cf...518
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 Klart det er egoistisk. Men det er jo jevnt over egoistisk å få barn, såh... noe risiko må være innafor, selv om det finnes mer optimale alternativer. Akkurat som det er risiko i å ha barn i barnehage, eller å ikke ha dem i barnehage, eller å kjøre bil med dem, eller stå på ski med dem osv. Anonymous poster hash: f69cf...518 Syns egentleg ikkje det er innanfor å ta den risikoen det er å frivillig velge å føde heime...Berre les den anonyme over her som fikk ein son som ikkje pusta... Anonymous poster hash: 4dba9...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå