Gå til innhold

Hvor viktig er det med styrketrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter virkelig med motivasjonen til å trene styrke. Men sliter litt med rygg og knær så fysioterapeut sa det kanskje var lurt.

Jeg elsker å gå turer og har de siste årene også løpt 4 ganger pr uke.

Er 31 år og helt normalvektig.

Så er styrketrening egentlig viktig når man generelt er aktiv i hverdagen?

Har små barn og jobber i barnehage.

Bare merker jeg blir sur de dagene jeg må trene styrke. Hater å gjøre ting jeg hater å gjøre.

Anonymous poster hash: 15845...842

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig etter man er 25/30 eller noe sånt, for da mister man muskelmasse hele tiden. Hvis du allerede sliter med ryggen bør du i alle fall ta fysioterapeuten sine råd! Men det er mange måter å trene styrke på, det må jo ikke være å løfte vekter. Hva med en gruppetime? Eller Yoga?

Anonymous poster hash: 84d7e...d5d

Skrevet

Styrketrening forebygger skader. Du trenger ikke å løfte vekter. På mitt treningssenter er det gruppetimer med styrktrening. Sirkeltrening o.l.

Mine smerter forsvant noen måneder etter jeg begynte å trene.

Anonymous poster hash: 1c62a...4c1

Skrevet

Spørsmålet du heller bør stille deg er "har jeg lyst til å fortsette å ha vondt i ryggen og knærne?"

Du har tydeligvis for dårlig stabilitet og da må du trene styrke. En av årsakene til at du blir sur når du skal trene styrke er trolig at du ikke føler deg god nok i det ift. f.eks. løpingen din.

Du velger hvilket fokus du vil ha - du kan glede deg til hver gang du skal trene stabilitet og styrke fordi du vet at du da kan få mindre smerter. Husk også å tøye nok, men ta gjerne tøyningene etter løpingen og gåturene.

Jeg er ikke særlig begeistret for å trene styrke og stabilitet - men jeg velger å like det fordi jeg får så mange fordeler av å gjøre det. Det er et valg.

Anonymous poster hash: cf30b...c00
Skrevet

Bare føler jeg nesten får mer vondt etter en dag med styrke, fremfor etter løping/gåing. Men det er vel kanskje mest i tilvenningsfasen det da...

Ja må vel bare endre litt fokus. Også sette meg som mål 2 gange pr uke nå i begynnelsen.

Anonymous poster hash: 15845...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...