Daquiry Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Vi er på hytten med tre barn, mannen min og jeg. Kl er 1230 og han vil ta seg en cider, spurte meg om det var greit, og jeg svarte at jeg syns det er litt vel tidlig å begynne å drikke kl 1230 mår vi har barna med oss. Da blir det smådrikking hele dagen, og det syns jeg ikke noe om. Jeg har selv tenkt å da et glass vin i kveld etter at minsten er lagt, men ikke før. Nå er mannen sur og har lagt seg på rommet. 😩
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Ops, sprøtt spør du meg, jeg er helt enig med deg. Anonymous poster hash: 027e3...31f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Han er barnslig. Er enig at alkoholen kan vente til barna har lagt seg, i minste fall vente til middagen står klar. Anonymous poster hash: af703...c6d
Gjest Antarctica Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Hvis han spør deg om lov, vil han måtte tåle svaret. Hvis det likevel ikke er du som skal få lov å "bestemme det", får han bare ta den cideren og gi faen i din mening. Å gå på rommet og furte er barnslig.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 Har det på samme måten her når vi er på tur. Ikke hver gang selvfølgelig, men ofte. Han sier gjerne: Kl er over 12, da går det med en øl. Men det blir da smådrikking stort sett hele dagen Anonymous poster hash: ac8db...812
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 En cider til han der jeg ville drukket brus er helt greit. Smådrikking resten av dagen er ikke greit. Anonymous poster hash: abca6...46b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Helt enig. Er absolutt ikke avholds, men å drikke på dagtid er en uting. Enten man har barn eller ikke. Anonymous poster hash: 0b718...866
Pobie Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Synes det er rart at han spør deg om lov. Jeg ser ikke noe galt i å drikke cider. Hvis han smådrikker på samme måte som man smådrikker brus, vil han ikke bli påvirket av det likevel. Jeg ville ikke sagt noe og latt han drikke det han ville. En voksen man burde da kunne passe inntaket selv, uten å spørre om lov til å drikke eller måtte passes på av kona.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 En cider på formiddagen ser jeg ingen problemer med. Blir det flere og/eller smådrikking resten av dagen er jeg enig med deg. Men, som man spør får man svar...... Anonymous poster hash: c2f50...85b
Yellow Brick Road Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 Dersom det er sånn at det "må" bli smådrikking resten av dagen fordi han tar seg en cider kl. 12.30, hadde nok det vært tatt opp i familieråd lenge før hytteturen. Da er det ikke cideren som er problemet, men at han ikke kan slutte etter en cider. Hos oss er det ikke noe problem å ta seg en cider, en øl eller et glass vin midt på dagen. Men det er ikke sånn at det betyr at vi fortsetter å drikke alkohol utover dagen. Et glass vin solveggen på hytta er kjempekos, men det neste glasset blir ikke før til middag eller utpå kvelden en gang. Dere bør snakke om at han har et drikkemønster som gjør at han må spørre deg om lov til å drikke. Jeg regner med at han egentlig er gammel nok til å bestemme selv.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 Er enig med deg. Anonymous poster hash: e42c9...e65
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #13 Skrevet 13. februar 2016 Regner med han spør om lov pga at du har måttet si ifra tidligere.. Jeg er vokst opp med foreldre som åpnet første ølboksen rundt 12 på formiddagen, ikke gode forhold å vokse opp i selv om det ikke betyr flatfyll... Du gjør helt riktig i å sette ned foten! Anonymous poster hash: e06a5...6a2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #14 Skrevet 13. februar 2016 Dersom det er sånn at det "må" bli smådrikking resten av dagen fordi han tar seg en cider kl. 12.30, hadde nok det vært tatt opp i familieråd lenge før hytteturen. Da er det ikke cideren som er problemet, men at han ikke kan slutte etter en cider. Hos oss er det ikke noe problem å ta seg en cider, en øl eller et glass vin midt på dagen. Men det er ikke sånn at det betyr at vi fortsetter å drikke alkohol utover dagen. Et glass vin solveggen på hytta er kjempekos, men det neste glasset blir ikke før til middag eller utpå kvelden en gang. Dere bør snakke om at han har et drikkemønster som gjør at han må spørre deg om lov til å drikke. Jeg regner med at han egentlig er gammel nok til å bestemme selv. Enig i dette! I tillegg - jeg hadde gått inn og fortalt ham stille og rolig to ting: 1. Erfaring viser (tydeligvis) at når han sier "ta seg en cider" så mener han ikke det å ta én cider, men at han da fortsetter å drikke. Kan han greie å holde seg til én cider, så er det greit. Kan/vil han det ikke er det ikke greit. 2. Furting er ikke akseptabelt, han får komme seg ut av soverommet og være sammen med barna sine! Om han ikke kan drikke én cider og holde seg til bare den, da har mannen et alkoholproblem, og det må dere i så fall ta tak i! Anonymous poster hash: 33021...05a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #15 Skrevet 13. februar 2016 Han suprte seg, du svarte. La han være sur. Lat som ingenting. Han har bare mansen. Anonymous poster hash: 5f564...62b
Love my kidz Skrevet 13. februar 2016 #16 Skrevet 13. februar 2016 Du har i allefall ikke gjort noe galt hi, han spurte og du sa hva du syntes om det, du nektet ham jo ikke. Stor forskjell. At han blir sur er fordi han egentlig vet hvor teit det er og legger seg for å skamme seg. For en tufs av en mann! Hadde han ikke tenkt å ut på ski med ungene i dag?
Gjest Antarctica Skrevet 13. februar 2016 #17 Skrevet 13. februar 2016 Du har i allefall ikke gjort noe galt hi, han spurte og du sa hva du syntes om det, du nektet ham jo ikke. Stor forskjell. At han blir sur er fordi han egentlig vet hvor teit det er og legger seg for å skamme seg. Noen menn trenger visst mye bekreftelse for å overbevise seg selv om at det de gjør ikke er dumt. Og når bekreftelsen uteblir er det utålelig...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #18 Skrevet 13. februar 2016 Hvis vi er på hytta på fjellet og det er sol etter skitur etc. tar vi oss gjerne en afterski-øl i solveggen selv om det bare er tidlig ettermiddag. Ser ikke problemet med det? Kan også fint ta litt hvitvin til lunsj i sommerferien. Er vokst opp med at det er normalt, har aldri vært utsatt for berusede voksne, og har et normalt, sunt forhold til alkohol. Anonymous poster hash: db720...6e5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #19 Skrevet 13. februar 2016 Hvis vi er på hytta på fjellet og det er sol etter skitur etc. tar vi oss gjerne en afterski-øl i solveggen selv om det bare er tidlig ettermiddag. Ser ikke problemet med det? Kan også fint ta litt hvitvin til lunsj i sommerferien. Er vokst opp med at det er normalt, har aldri vært utsatt for berusede voksne, og har et normalt, sunt forhold til alkohol. Anonymous poster hash: db720...6e5 Problemet er vel egentlig ikke den ev. ene cideren. Problemet ligger mest i det Hi skriver her: "Da blir det smådrikking hele dagen..." Hi har tydeligvis en erfaring med at når mannen sier han skal ta én cider, så fortsetter han å drikke resten av dagen. Anonymous poster hash: 33021...05a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #20 Skrevet 13. februar 2016 Ingen menn drikker cider. Det er rusbrus for småjenter. Eneste formål er rus.Hadde han derimot ville tatt seg en pils så hadde det vært helt ok i mine øyne. Anonymous poster hash: 096ff...591
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #21 Skrevet 13. februar 2016 En sider eller en øl ville jeg ikke hatt problem med, men smådrikking hele dagen ville vært noe helt annet. Hva med at du neste gang sier noe sånt som "Ja, klart det er ok. Etterpå drar vi ut og aker noen timer." Anonymous poster hash: 3d4cb...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå