Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Har slitet med angst i mange år. Går til behandling og ifjor i september så skrev behandleren ut antidepressiva til meg. Men jeg torde aldri å starte på dem, da jeg har angst for tabletter også. Han forsikret meg hele tiden med at de ikke vil gjøre meg verre men bedre. På nyåret ble jeg plutselig dårlig, ingen energi og ingenting som gledet meg. Etter et par uker med dårlig form så tok jeg motet til meg å startet på dem. Nå er det 3 uker siden, tar de hver kveld før jeg legger meg. Det er en lav dose, 25 MG. Første uken levde jeg så å si i min egen boble, men hverdagen ble lettere etterhvert. Nå har jeg 2 bra dager også blir jeg litt energiløs. Tror dere det er pga tablettene? At kroppen enda ikke har vent seg til dem og at jeg må gi det lenger tid? Jeg prøver å tenke positivt så mye jeg klarer men innimellom dukker det opp tanker i hodet mitt, hva om jeg ikke bli bra? Hva om tablettene ikke hjelper? Angsten sniker seg på. Da jeg startet på tablettene så har jeg vært hos mamma om nettene, for mannen jobber nattevakt. Og det har hjulpet meg mye, det å ikke være alene. Jeg trodde at etterhvert så vil jeg klare å være alene, men jeg tør ikke enda. Mamma vet at jeg skal være hos henne enda noen netter, men en gang må jeg jo klare å være alene. Hva tenker dere? Noen som har erfaringer å som kan berolige meg? Anonymous poster hash: af1a7...4ed
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Hvilken type har du fått? Anonymous poster hash: 0ac1e...36f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Hvilken type har du fått? Fikk dem utskrevet da jeg slet med søvnen, de skulle hjelpe på søvnen men også roe meg ned og angsten skulle bli mindre. Anonymous poster hash: 0ac1e...36f De heter Quetiapin Sandoz. Anonymous poster hash: af1a7...4ed
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Det vil ta 4-6 uker før effekten virkelig er det. Det samme gjelder nok for bivirkningene. Hvis du leter etter en grunn til din energimangel kan du sikkert finne den. Men hva med å slutte å fokusere på feil og mangler, og heller prøve å gjøre registreringer av hvordan angsten slipper taket? Anonymous poster hash: 2d59a...681
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Jeg leter ikke etter noen grunner, men lurer bare på om jeg føler meg sånn pga tablettene? En dag fin, neste dag rar osv.. Hi Anonymous poster hash: af1a7...4ed
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 Du bør gå på dem minst en måned om bivirkningene er til å leve med, så vil det muligens roe seg. Eller det kan forbli slik. Man reagerer ulikt på medikamenter, og det kan hende du må prøve flere typer for å finne det som funker best for deg. Jeg tålte f.eks overhodet ikke quetiapin (Seroxel), og ble dårlig av fluoksetin (Fontex), men hadde super effekt av escitalopram (Cipralex). Anonymous poster hash: 17a92...d41
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Du bør gå på dem minst en måned om bivirkningene er til å leve med, så vil det muligens roe seg. Eller det kan forbli slik. Man reagerer ulikt på medikamenter, og det kan hende du må prøve flere typer for å finne det som funker best for deg. Jeg tålte f.eks overhodet ikke quetiapin (Seroxel), og ble dårlig av fluoksetin (Fontex), men hadde super effekt av escitalopram (Cipralex). Anonymous poster hash: 17a92...d41 Hva var grunnen til at du ikke tålte quietiapin, om jeg kan spørre? Hi Anonymous poster hash: af1a7...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå