Gå til innhold

Når blir det mindre gulping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er snart 3 måneder gammel nå, og jeg blir SPRØ av all gulpingen. Fulper ut 4 bodyer på rad, før jeg i det hele tatt blir ferdig med å kle på. Gulper ut hele ansiktet, bodyen og håret når han blir lagt ned. Sofaen, pynteputer og pledd, seng, dyner og puter, klærne til oss store. ALT er fullt av gulp. Og ja, vi bruker siklesmekker, gulpekluter og håndduker, men det er ikke nok til å fange opp. Please, si at det gir seg snart!

Anonymous poster hash: 1d582...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte blir drt mindre gulping når babyen får noe annet enn melk. Grøt f.eks. 😊

Skrevet

Det ga seg rundt 6 mnd her. Samtidig som h*n fikk fast føde.

Skrevet

Tror ikke verken jeg eller huset var fri for gulp så mye som en hel dag før babyen hadde passert 10mnd. Vurderte en stund å drite i og skifte klær, de var aldri rene mer enn et par minutter uansett..

Skrevet

Her gulpes det enda, nærmer seg 8 mnd. Men det har blitt betraktelig mindre den siste mnd eller to. Fram til kanskje 6 mnd var det som du beskriver, man blir jo så sykt lei! Nå er det som regel bare hvis han ligger på magen rett etter pupp.

Skrevet

Ofte blir drt mindre gulping når babyen får noe annet enn melk. Grøt f.eks.

men obs, viss det gulpingen fortsetter er det myyye bedre med bare morsmelkgulp enn grøt og middagsgulp... blæææ.. 

Skrevet

Mine tre har nesten ikke gulpet, så det høres slitsomt ut. Gir du for mye mat? Raper du godt nok innimellom spising? Og sikker på at ikke ungen har reflux? Ikke vanlig med så mye gulp vel.

Anonymous poster hash: 6d5b4...060

Skrevet

Kanskje det er refluks... Prøv nexium

Anonymous poster hash: febc3...702

Skrevet

Mine tre har nesten ikke gulpet, så det høres slitsomt ut. Gir du for mye mat? Raper du godt nok innimellom spising? Og sikker på at ikke ungen har reflux? Ikke vanlig med så mye gulp vel.

Anonymous poster hash: 6d5b4...060

Det er ikke veldig uvanlig med mye gulp. Det kan være refluks, men det trenger ikke å være det.

Anonymous poster hash: 8f3e9...7ea

Skrevet

Det er vel ganske individuelt. Første min sprutgulpet til hun var nesten året. Nummer to gulpet en del frem til hun begynte med fast føde, da var det slutt.

Som flere sier over - så lenge det er bare melk som kommer ut er det en ting... Verre når gulrotmosen kommer i retur!

Anonymous poster hash: fd40e...5ad

Skrevet

om du har mye melk og kraftig utdrivingsrefleks, kan dette gjøre at barnet må sluke i seg maten altfor fort.

Dette var tilfelle med to av mine. Hadde myyye melk, det hjalp da jeg fulgte et råd fra ammehjelpen(tror jeg?) om hvordan redusere melkemengden. 

i korte trekk gikk det ut på å pumpe brystet godt, så la barnet tømme det skikkelig, for å så kun bruke det andre brystet de neste timene/ så lenge det lot seg gjøre. Gjenta med neste bryst neste dag. (bør finne skikkelig oppskrift før du event. prøver)

Anonymous poster hash: 1a857...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...