Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Får mannen sykemelding til å være hjemme å hjelpe til med dette? eller hva gjør folk etter keisersnitt hvis man har et barn til som må løftes og hjelpes ? Skal ha keisersnitt i mai, så lurer veldig på hva som er vanlig. Vet man ikke skal løfte mer enn det man orker..men hvordan få med seg et annet lite barn til barnehage osv hvis man ikke skal løfte? : S Anonymous poster hash: 454e8...e62
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Mannen får ikke sykemelding. Man kan kun få det ved egen sykdom. Anonymous poster hash: 5e81c...b45
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Hvor liten er det første barnet? Anonymous poster hash: 8ca0b...29d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 2 år i mai Anonymous poster hash: 454e8...e62
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Jobber mannen din turnus? Vi er i samme situasjon til sommeren. Mannen min jobber bare 07-15, så han leverer og henter i bhg den første tiden. Tror mannen kan få permisjon dersom du blir sykemeldt, det kan jo være et alternativ hvis han ikke jobber dag. Anonymous poster hash: 60b39...9cc
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 På samme måte som man får løfteforbud av andre årsaker? Jeg kan ikke løfte min 2.5 år gamle sønn og det er lenger enn 6 uker til jeg kan det. Det tar tid, men det går! Anonymous poster hash: cc9f9...5bd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 han får vel fri i 2 uker tror jeg. men pleier dette å holde for folk flest med tanke på keisersnittet?: ) Anonymous poster hash: 454e8...e62
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Mannen har krav på 14 dagers permisjon etter fødsel, når de ukene har gått klarer du deg selv. Mannen kan selvfølgelig levere og hente i barnehagen en stund til om du føler det er nødvendig. Her er det 1,5 år mellom barna, og mannen var tilbake på jobb to dager etter at jeg kom hjem fra sykehuset etter keisersnitt med andremann (litt spesielle omstendigheter gjorde at han ikke fikk tatt de 14 dagene). Det gikk helt fint. Jeg skiftet bleie på eldste på gulvet, bedre for meg å sette meg ned enn å løfte henne opp på stellebordet. Satte en krakk ved siden av sprinkelsengen så kun klatrer oppi selv mens jeg holdt henne i hånden. Satte en krakk i gangen som jeg satt på når jeg hjalp henne med utetøy. Mannen har ikke krav på sykepenger e.l. men kan selvfølgelig ta av de 10 dagene med syk-barnepasser (sykt barn) han har i året om du ikke klarer deg selv. Mest sannsynlig går det helt fint. Anonymous poster hash: bbc33...5eb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Da løfter man ikke to åringen. Mannen kan vel levere barnet i barnehage før jobb? Viss ikke så finner du løsninger. Sett en tripptrappstol ved stellebordet så 2 åringen kan klatre opp og ned selv. Få tak i seng der man kan fjerne noen sprinkler på den ene siden så barnet kan gå inn og ut selv. Sett deg på gulvet og ha barnet i fanget når du kler på. La barnet klatre opp i bilstolen selv osv. Skjønner ikke hvorfor du skal løfte 2 åringen? Det er ikke mye jeg løfter og bærer på vår i løpet av en uke. Han sitter mye i fanget mitt da! Anonymous poster hash: 0027c...a79
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 løfter min hele tiden jeg: )men det går nok bra.. får finne andre løsninger. Anonymous poster hash: 454e8...e62
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 løfter min hele tiden jeg: )men det går nok bra.. får finne andre løsninger. Anonymous poster hash: 454e8...e62 Hva med å begynne å øve alt nå? Jeg jobber i barnehage og ser barn som ikke får bevege seg sammen med foreldrene. De blir løftet it av senga, båret inn på badet og lagt på stellebordet, båret ned trappa og plassert i en stol ved bordet. Løftet ut og ut i gangen. Sitter på fanget nårforeldre kler på barnet, bæres ut i bilen. Bæres inn i barnehagen og foreldre kler av barnet før det endelig settes på gulvet. Vi tok dette opp på foreldremøte og foreldrene bekreftet at det ofte var slik. To av barna er veldig flinke motorisk. Det er barn med mødre med dårlig rygg! Disse barna fikk bevege seg, klatre, gå ned trapper, prøve å kle på seg selv osv Man må selvsagt passe på at barna går nærhet og trygghet. Man kan holde i en hånd, rose, se barnet, ha barnet på fanget og ha tid til barnet på andre måter enn å løfte/bære. Anonymous poster hash: 0027c...a79
SuperFries Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 Nei, mannen får ikke det. Man må finne andre løsninger. Hvis mitt barn på halvannet nektet å forflytte seg inne i huset, satt hun på fanget mitt mens vi aket oss bortover gulvet. Vi kjørte tog, og det ble en veldig morsom greie ☺ Og noen ganger måtte barnet bare få trasse litt. Jeg kunne uansett ikke løfte, så da måtte vi bare vente på hverandre.
Blondzilla Skrevet 13. februar 2016 #13 Skrevet 13. februar 2016 Det er da ikke nødvendig å bære en 2 åring så dette går nok fint.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #14 Skrevet 13. februar 2016 Det er da ikke nødvendig å bære en 2 åring så dette går nok fint. Klarer toåringen din å klatre inn/ut i bilstolen sin selv? Vi han en stor bil, så vi må løfte. Dessuten kan en toåring slå seg vrang. Ikke hi. Anonymous poster hash: 60b39...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå