Gå til innhold

Er avskyen ekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har observert nå over flere uker diverse tråder om overvektige, forskjellige varianter men det som går igjen er avskyen for overvektige.

Er avskyen ekte? Eller er det bare gøy å starte disse trådene for å få napp? Ikke skjønner jeg at folk orker å bruke så mye energi på å se ned på en gruppe mennesker som en del av dere gjør her inne og for å ikke snakke om all uvitenheten som blir spydd utover.

Jeg forstår godt at det fremkaller sterke følelser hos folk hvis noen er pedofil, barne/dyr/eldremishandler, psykopat, slike alvorlige ting. Men at en person som har en overvektig kropp skal få pulsen til å stige er uforståelig.

Anonymous poster hash: 36f50...ec0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Håper disse som engasjerer seg når det gjelder overvekt, engasjerer seg det mangedobbelte i saker som betyr noe, feks pedofili, mishandling.

Skrevet

Man har jo homofober men det er tydelig at det finnes feitofober også. Begge deler er bygd på fordommer og uvitenhet.

Hi

Skrevet

Man har jo homofober men det er tydelig at det finnes feitofober også. Begge deler er bygd på fordommer og uvitenhet.

Hi

En fobi er vel ikke bygget på fordommer?

Men enig i det du skriver i hi. Enkelte mennesker har helt merkelige holdninger.

Anonymous poster hash: afec4...faf

Skrevet

Vanlivis kommer nok ikke en fobi av holdninger, men er du homofob så tror jeg holdninger har mye å si.

Hi

Skrevet

Hi

Jeg støtter absolutt ikke hetsen mot overvektige, men fordommer og uvitenhet? Det har også kommet frem ren fakta om bla overvekt og risiko ved svangerskap, men "alle" klikker jo i vinkel og kaller alt mobbing av overvektige. Det er jo ganske merkelig at alle går i forsvar? Kall en spade for en spade.

Anonymous poster hash: dcfaa...d27

Gjest Antarctica
Skrevet

Er det ikke herlig å ha noen å hate, som sangen sier...

Skrevet

Innlegget mitt i dag handler ikke bare om de innleggene som har vært i går og i dag men over flere uker. Det har sjelden gått en hel dag med et eller annet innlegg om overvekt. Jeg mener ikke at alt er møl men mye har vært tvilsomt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Innlegget mitt i dag handler ikke bare om de innleggene som har vært i går og i dag men over flere uker. Det har sjelden gått en hel dag med et eller annet innlegg om overvekt. Jeg mener ikke at alt er møl men mye har vært tvilsomt.Anonymous poster hash: 36f50...ec0

Ingen tvil om at de som starter trådene føler behov for å være bedre enn en eller annen gruppe, i alle fall.

Skrevet

Jeg tenker at det er måten en del av disse innleggene er formulert på, som gjør at de virker både hatske og lite seriøse. De gagner på ingen måte saken, dersom vedkommende som skriver dem virkelig mener å nå frem med et budskap. Dette gjelder uansett budskap. Virker på meg, kun som troll og å sette sinnene i kok hos andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...