Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Barnet på 5 år har et hull som kanskje skal borres, tannpleieren var litt usikker. Vi har time etter helgen, og nå gikk det opp for meg nå at jeg aner ikke hvordan de gjør det på små barn. Tannpleieren sa ikke så mye om det annet enn om barnet var redd kunne man få beroligende slik at de fikk det gjort. Får de bedøvelse med sprøyte? Er det raskt overstått? Finnes det annen type bedøvelse? Hvordan gjør de det egentlig? Samme måte som hos voksne? Jeg må forberede barnet på hva som skal skje, men da må jeg jo vite det selv. Anonymous poster hash: 7600e...745
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 Jobber hos privat tannlege. Vi fikk inn et barn på 5 år. Vi pleier ikke ha barn som pasienter da så vi har ikke noe spesielt kun beregnet på barn. Men det foregikk som hos en voksen. Det gjør det nok ellers også. Men de har jo mer kunnskap om behandling av barn. Har jobbet offentlig for lenge siden, der fikk barna som var redde slik likegladmedisin. Ellers er siste mulighet narkose. Lykke til! Anonymous poster hash: 363ef...98e
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 Sønnen min boret uten bedøvelse. Det var kun boring en liten stund og hullet var ikke dypt. Det gikk helt fint 😊 Han var et par år eldre enn din da.
MarianeA Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Min femåring fikk både borret og trukket tenner hos tannlegen og det foregikk på samme måte som hos en voksen. Hvis hullet er lite behøver man ikke bedøvelse. Det hele gikk ganske raskt og greit. Trengte ikke noe beroligende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå