Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Han blir lei seg og skuffet og gir meg litt guildt trip når han blir avvist. Jeg forstår at det er kipt for han, men samtidig føler jeg meg nesten kvalm hvis han kommer med tilnærmelser dersom jeg ikke føler lyst. Jeg liker jo å ha sex med ham, vi har sex noen ganger flere ganger i uken, noen ganger går det noen uker i mellom hvis det har vært travelt. Nå har det vært en periode hvor han har jobbet døgnet rundt, og bare kommet hjem for å dusje og se ungene innimellom. Da er det på en måte ikke for meg bare å skru på lysten med en gang han kommer hjem og er ferdig med et prosjekt på jobb. Da tenker han at jeg skal ha savnet han masse og bare vente på å ligge med han når han kommer hjem. Mens jeg mest er sliten og litt irritert på den evinnelige jobbingen som gjør at jeg blir alene hjemme med 3 unger og alt som følger med det.. Huff, det er så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Han blir såret av at jeg ikke vil kose eller la ham ta på meg, men jeg blir "redd for" at han skal bli tent og tro at jeg vil noe mer. Så da trekker jeg meg unna i stedenfor å kose, som jeg egentlig liker veldig godt. Hvordan kan vi bli mer samkjørte på dette? Anonymous poster hash: 03b16...5cd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 Dere blir aldri samkjørte...lever sånn etter 15 år Anonymous poster hash: 93f03...757
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 Huff, og hva sier mannen? Finner dere noen måte å avtale spilleregler på sånn at man kan være venner og ikke føle at avvising betyr at man ikke elsker den andre mer? Anonymous poster hash: 03b16...5cd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Kommunikasjon er vel nøkkelen her om det skal bli bedre. Anonymous poster hash: 96268...6b7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #5 Skrevet 12. februar 2016 Har hørt om andre som har faste sexdager i uka, feks tirsdag og fredag. Da skal begge to gjøre sitt for at det blir sex. De andre dagene er det ikke lov å mase eller presse. Om dere hadde prøvd dette noen uker, så kan det hende dere kommer inn i en bedre rytme? Du slipper at han maser på deg/at du ikke tør å kose i tilfelle han skal forvente noe mer...og han vet når han får sex neste gang, og slipper å få forhåpninger som ikke blir innfridd, gang på gang. Ikke sikkert dette er noe for dere altså, bare et forslag. Anonymous poster hash: 186c0...945
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #6 Skrevet 12. februar 2016 Vi snakker sammen, og han forklarer hvordan det føles. Jeg bare ser ikke hvordan jeg kan klare å vri min "ikke lyst" over til lyst.. Vi har snakket om å avtale dager å ha sex, og så skal han ikke prøve seg de andre dagene. (råd fra sexolog i en spalte vi leste) Jeg har fått i hjemmelekse å kose med meg selv. Men jeg har virkelig ikke lyst. Ser at problemet ligger hos meg, men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få lyst igjen. Anonymous poster hash: 03b16...5cd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #7 Skrevet 12. februar 2016 Har hørt om andre som har faste sexdager i uka, feks tirsdag og fredag. Da skal begge to gjøre sitt for at det blir sex. De andre dagene er det ikke lov å mase eller presse. Om dere hadde prøvd dette noen uker, så kan det hende dere kommer inn i en bedre rytme? Du slipper at han maser på deg/at du ikke tør å kose i tilfelle han skal forvente noe mer...og han vet når han får sex neste gang, og slipper å få forhåpninger som ikke blir innfridd, gang på gang. Ikke sikkert dette er noe for dere altså, bare et forslag. Anonymous poster hash: 186c0...945 Takk for tips Jeg tror vi skrev samtidig... vi har prøvd det i en liten periode, men så begynte det travle jobb prosjektet hans og det gikk i vasken. Vi får prøve en gang til.. Anonymous poster hash: 03b16...5cd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #8 Skrevet 12. februar 2016 Kommunikasjon er vel nøkkelen her om det skal bli bedre. Anonymous poster hash: 96268...6b7 Enig med dette. Dere må snakke sammen. Han jobber masse overtid, han kommer sliten hjem og har savnet deg og familien. Da blir sex en måte å føle nærhet på, noe han tydeligvis trenger, og i tillegg så virker det avstressende å ha sex. Når han jobber så mye så blir du sliten av å ha alt med hjem og barn alene, og du ønsker kanskje mest avlastning eller at han viser at han setter pris på det du gjør i disse periodene, at han også har forståelse for at du blir sliten på en annen måte enn han blir av jobben. Prøv å se hverandre, hva den andre føler rundt dette. Snakk om hva han føler, snakk om hva du føler - ikke kritiser hverandre. Fortell ham at du begynner å unngå ham selv om du av og til kunne tenkt deg nærhet, men ikke sex, men at du er redd for at han da skal gjøre noe som gjør at du føler press for å ha sex. Min erfaring med å være veldig sliten og det å ha sex... jeg kan godt tenke at jeg er for sliten, for trøtt, ikke orker tanken på sex nå. Men med en mann som også viser at han setter like stor pris bare på nærhet, så opplever jeg at hudkontakt, litt kyss, klem, bare å bli holdt rundt, ofte gir meg mer overskudd slik at jeg da får lyst på sex og ombestemmer meg og vil ha det Det som er avgjørende for at det skal skje, det tror jeg er at det er null press eller forventninger om å ha sex. Derfor er det også avgjørende å formidle det for mannen, at han ikke må gi deg følelsen av å måtte ha sex. Jeg tror begge to av dere kan bli godt fornøyd om dere begge greier å gi og motta nærhet/kos fra den andre uten at det nødvendigvis skal føre til sex. Ellers vet jeg også om par som har fått sexlivet på bane igjen og sluppet frustrasjoner ved å avtale faste sexdager. Om ikke annet hjelper så kan det kanskje være en løsning i perioder? Anonymous poster hash: 3a860...f6f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #9 Skrevet 12. februar 2016 Vi snakker sammen, og han forklarer hvordan det føles. Jeg bare ser ikke hvordan jeg kan klare å vri min "ikke lyst" over til lyst.. Vi har snakket om å avtale dager å ha sex, og så skal han ikke prøve seg de andre dagene. (råd fra sexolog i en spalte vi leste) Jeg har fått i hjemmelekse å kose med meg selv. Men jeg har virkelig ikke lyst. Ser at problemet ligger hos meg, men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få lyst igjen. Anonymous poster hash: 03b16...5cd Har det helt likt, og jeg er også overarbeid med en gjeng med unger, husarbeid etc. Det siste jeg tenker på om dagen er sex, kroppen har nok med å få seg nok søvn og hvile. Har ingen råd, priser meg bare lykkelig over en kjempetålmodig mann som er innstilt på å smøre seg med tålmodighet til livet blir litt mindre hektisk. Anonymous poster hash: 36e1d...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå