Gå til innhold

Febertermometer, ikke rektalt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket vil dere anbefale?

Vi har både smukk-termometer og rektalt, men smukk er det ingen av barna som vil ta (feil merke på smukken) og å få tatt tempen rektalt kjennes nesten ut som en voldtekt og vi må to til for å i det hele klare å få tatt tempen. En til å holde ungen nede og en til å få tatt tempen.

Så nå må vi få oss noe som vi kan ta tempen med uten å måtte måle rektalt, da vi ikke kan fortsette sånn.

Hva vil dere anbefale av panne- og øretermometere?

Anonymous poster hash: 16bfd...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pannetermometer og de gangene jeg har sjekket mot rektal måling så har det alltid stemt.

Anonymous poster hash: 902b6...a5e

Skrevet

Vi har øre men de har brukt panne på sykehuset,så ser for meg at begge deler gjør jobben

Skrevet

Vi har øre- og panne. For oss har øretermometeret stemt best. 

Skrevet

Jeg har pannetermometer og det varierer mellom 0,5 og en grad på målinger med noen sekunders mellomrom, så det anbefaler jeg ikke.

Anonymous poster hash: 43a1b...a0a

Skrevet

Hvilket merke har dere som dere er fornøyd med?

Skrevet

Smukken? 

Anonymous poster hash: 823d3...3d0
Skrevet

den i rumpa er mye bedre, kjøpe en som var i året, den visste flere gr for lite, så stoler kun på den man tar i rumpen

Skrevet

Har akkurat investert i Braun øretermometer, fikk best i test. Kostet 699,- men regner med det holder i årevis

Anonymous poster hash: a5b5f...d57

Skrevet

den i rumpa er mye bedre, kjøpe en som var i året, den visste flere gr for lite, så stoler kun på den man tar i rumpen

Jeg vet den er den beste, men vi vil ikke føle vi begår overgrep mot barna våre når vi må måle. De blir helt hysteriske og må holdes nede, noe de har gjort siden de var bitte små. Vi har kunnet bruke smukk-termometer noen ganger når de godtok typen smukk og de har heldigvis ikke vært så ofte syke.

Men det er helt grusomt for alle parter å få målt rektalt.

Skrevet

Den i øret fungerer greit når det ikke er ørevoks i øra, litt viktig å tenke på.

Når ungene var små virket ikke øretermometeret, mulig for små ører i forhold til denne. Men når de ble noen pr så stemte den veldig greit i forhold til rektalt. 0,3 viserr den mindre enn rektalt, dette vet vi etter å ha testet på alle her i huset. Vi syns den nå er veldig grei, men vi tar våre forhåndsregler med at den kan vise feil i forhold til ørevoks og når batteriet begynner å bli gammelt. Så er vi i tvil så sjekker vi rektalt. Ene barnet hadde veldig mye feber når hun var mindre, så for oss har denne vært gull.

Anonymous poster hash: 741f8...692

Skrevet

Jeg vet den er den beste, men vi vil ikke føle vi begår overgrep mot barna våre når vi må måle. De blir helt hysteriske og må holdes nede, noe de har gjort siden de var bitte små. Vi har kunnet bruke smukk-termometer noen ganger når de godtok typen smukk og de har heldigvis ikke vært så ofte syke.

Men det er helt grusomt for alle parter å få målt rektalt.

da forstår jeg :) min liker det heller ikke,men blir ikke hysterisk,men gråter litt,men fkk beskjed om og ta der pga han har hatt feber kramper noen ganger, og da er det viktig og vite riktig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...