Gå til innhold

Overvektige gravide er barnesmishandlere og burde vært

Anbefalte innlegg

Skrevet

tvangssterilisert eller innlagt på bootcamp.

Fortsetter de burde barnevernet ta babyen.

Alle gravide skulle blitt sendt på landet for å holde seg unna forurensing og stress.

Vitaminer og kosthold burde veies og serveres slik at babyen får akkurat det den trenger - ikke mer, ikke mindre.

Anonymous poster hash: 843fe...dad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

💤👹

Anonymous poster hash: 3162c...15a

Skrevet

Skjønner ikke at du får lov av moderatoren å holde på med disse idiotiske trolletrådene. Du burde bli kastet ut herfra.

Anonymous poster hash: 9f3a4...b7d

Skrevet

:popcorn::eeeh:

Anonymous poster hash: 9eb2a...d77
Skrevet

ser jeg en overvektig gravid spise skal jeg nappe maten ut av fingrene på personen og hive det rett i søpla!

Skrevet

ser jeg en overvektig gravid spise skal jeg nappe maten ut av fingrene på personen og hive det rett i søpla!

Ja, du kan prøve deg... En overvektig sulten gravid kvinne er ikke til å spøke med!

Anonymous poster hash: 8fa80...f7e

Skrevet

💤💤💤💤💤👎🏼

Anonymous poster hash: 92ca0...dcd

Skrevet

Skjønner ikke at du får lov av moderatoren å holde på med disse idiotiske trolletrådene. Du burde bli kastet ut herfra.

Hvorfor det? Overvekt øker faren for sykdom og død hos den gravide, og hos det ufødte barnet. Det øker risikoen for overvekt, ADHD, medfødte misdannelser, kreft, og astma. Kanskje også diabetes hos barnet. 

På hvilken måte er dette annerledes enn røyking hos mor?

http://www.noo.org.uk/NOO_about_obesity/maternal_obesity_2015/child_outcomes

Anonymous poster hash: b2a2e...3ba

Skrevet

Jeg og mannen har vært prøvere i 7 år. Jeg er overvektig. Og skulle igang med IVF nå på slutten av 2016. Da vekta var forventet å ha gått ned til rett BMI. Men nå har det seg slik at etter 7 år og klar beskjed av spesialistleger om at vi ALDRI kom til å klare å unbfange selv. Så plutselig fant jeg ut at jeg har blitt gravid. Hva mener du jeg skal gjøre med det da ? Dumme høne... Ikke alt er planlagt, noe man kan for eller gjorde bevisst. Enkelte burde blitt satt på en øde øy for seg selv med kjevelås... Og du skulle vært innvielsespasienten på den øya ditt nek !!

Skrevet

Sånn sett bort fra at dette er en trolletråd.

Unødvendige kirurgiske inngrep, slanking og psykisk stress er jo akkurat det et voksende foster behøver å utsettes for. Sa ingen noensinne.

Anonymous poster hash: 19a90...0d7

Skrevet

Jeg og mannen har vært prøvere i 7 år. Jeg er overvektig. Og skulle igang med IVF nå på slutten av 2016. Da vekta var forventet å ha gått ned til rett BMI. Men nå har det seg slik at etter 7 år og klar beskjed av spesialistleger om at vi ALDRI kom til å klare å unbfange selv. Så plutselig fant jeg ut at jeg har blitt gravid. Hva mener du jeg skal gjøre med det da ? Dumme høne... Ikke alt er planlagt, noe man kan for eller gjorde bevisst. Enkelte burde blitt satt på en øde øy for seg selv med kjevelås... Og du skulle vært innvielsespasienten på den øya ditt nek !!

Hvis du har vært prøver i 7 år, burde minimum være å gå ned i vekt. Det gjør det jo ikke enklere å bli gravid...

Nå er det jo ikke så mye å gjøre med, men jeg går ut fra at du tok kraftig tak og en skikkelig livsstilsendring i det minuttet du fant ut at du var gravid - akkurat som alle andre som har/gjør ting som kan være skadelig for fosteret. 

Vi kan ikke la være å snakke om noe som har så enorme konsekvenser for ufødte barn bare fordi noen kan føle seg såret! Dette minner om da røyking og graviditet først kom på dagsordenen, det var jo mobbing det og, og så fælt, og hvordan kunne man si at noen som var avhengige skadet barna sine...! Men det ER skadelig, og det er viktig å sette fokus på, slik at færre forhåpentligvis blir utsatt for det i fremtiden!

Skrevet

Hvis du har vært prøver i 7 år, burde minimum være å gå ned i vekt. Det gjør det jo ikke enklere å bli gravid...

Nå er det jo ikke så mye å gjøre med, men jeg går ut fra at du tok kraftig tak og en skikkelig livsstilsendring i det minuttet du fant ut at du var gravid - akkurat som alle andre som har/gjør ting som kan være skadelig for fosteret.

Vi kan ikke la være å snakke om noe som har så enorme konsekvenser for ufødte barn bare fordi noen kan føle seg såret! Dette minner om da røyking og graviditet først kom på dagsordenen, det var jo mobbing det og, og så fælt, og hvordan kunne man si at noen som var avhengige skadet barna sine...! Men det ER skadelig, og det er viktig å sette fokus på, slik at færre forhåpentligvis blir utsatt for det i fremtiden!

Har heller ikke sagt man ikke skal snakke om det. Men det finnes x-antall måter å si tinh på. Hvorfor si det på den styggeste og mest sårende måten av alle ?

Skrevet

tvangssterilisert eller innlagt på bootcamp.

Fortsetter de burde barnevernet ta babyen.

Alle gravide skulle blitt sendt på landet for å holde seg unna forurensing og stress.

Vitaminer og kosthold burde veies og serveres slik at babyen får akkurat det den trenger - ikke mer, ikke mindre.

Bla bla bla bla bla bla zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Anonymous poster hash: 8ddd1...722

Skrevet

Har heller ikke sagt man ikke skal snakke om det. Men det finnes x-antall måter å si tinh på. Hvorfor si det på den styggeste og mest sårende måten av alle ?

Tror du veksler Hi og den anonyme som svarer deg her (jeg er ny anonym). Hi prøver å latterliggjøre de som på saklig måte gir fakta rundt hvilken risiko overvekt har for gravide og barnet de venter. Anonym 3ba svarer saklig og med fakta - det er stor forskjell på de to!

Hi prøver å stoppe saklig informasjon ved å latterliggjøre, det er HI du burde krisisere, ikke anonym 3ba!

Du har hatt mange år på deg til å gå ned i vekt før du nå ble gravid. Men fra og med nå og resten av svangerskap og ammeperiode så er det viktige du gjør å ta de beste valgene videre for deg selv og barnet. Vær konsekvent med sunt kosthold, vær så mye aktiv som du greier, pass på at du ikke legger på deg for mye (mer enn normalt) i svangerskapet.

Gratulerer med graviditeten og lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 47399...f98

Skrevet

Hvorfor det? Overvekt øker faren for sykdom og død hos den gravide, og hos det ufødte barnet. Det øker risikoen for overvekt, ADHD, medfødte misdannelser, kreft, og astma. Kanskje også diabetes hos barnet. 

Ååå, her har vi en røyker som prøver å rettferdiggjøre dritten sin ved å skylde på en annen gruppe gravide som heller ikke oppfører seg så smart. Men du, hvor går grensa for overvekt? Hva hvis den gravide legger på seg 30 kilo der mesteparten er vann, noe man går av igjen i løpet av 2 uker etter fødselen, og som ikke er farlig for fosteret? Hvor skal grensa gå? 5 kilo over normal BMI? 10 kilo? 20 kilo? Du vet at med BMI på 26 er man "overvektig" per definisjon, men denne overvekten er ikke farlig for babyen? Stump røyken du :D Hilsen ei med BMI på 23.

Skrevet

Ååå, her har vi en røyker som prøver å rettferdiggjøre dritten sin ved å skylde på en annen gruppe gravide som heller ikke oppfører seg så smart. Men du, hvor går grensa for overvekt? Hva hvis den gravide legger på seg 30 kilo der mesteparten er vann, noe man går av igjen i løpet av 2 uker etter fødselen, og som ikke er farlig for fosteret? Hvor skal grensa gå? 5 kilo over normal BMI? 10 kilo? 20 kilo? Du vet at med BMI på 26 er man "overvektig" per definisjon, men denne overvekten er ikke farlig for babyen? Stump røyken du :D Hilsen ei med BMI på 23.

Ikke meg du svarte, men man trenger definitivt ikke å være røyker for å ta opp at det er ille at overvekt av så mange blir bagatellisert som risiko for at barnet skades under graviditet.

Det er stor forskjell på en som er overvektig før graviditet og en som legger på seg hovedsaklig vann under graviditeten. De to kan egentlig ikke sammenlignes.

Anonym 3ba har et poeng - hvorfor skal vi ikke kunne diskutere overvekt hos gravidet og det at man bør bli normalvektig før man prøver å bli gravid når man vet at det er mer skadelig enn røyking. Vi vet jo hvor skadelig røyking (og drikking) er for barnet i magen, hvorfor skal da noe som gir barnet enda høyere risiko for skade ikke kunne diskuteres?

Å insinuere at den andre anonyme her røyker er en stakkarslig hersketeknikk og det er en måte å snakke deg bort fra et viktig tema, du er med på å bagatellisere noe som faktisk er et stort problem, større enn røyking er pr. i dag. Det er synd at mødre og kommende mødre ønsker å bagatellisere disse problemene, for det er barna som vil lide av det. Og om det ikke er ens egne barn som lider av det, så kan det være barn man er i familie med, det kan være barn med diagnoser pga. mors dårlige valg, barn som skal gå i samme klasse som dine egne barn og som kanskje vil forstyrre ditt barns læring i 9-12 år på skolen. Men det er kanskje ikke så viktig hvis det ikke angår deg selv eller noen du kjenner?

Hilsen ikke-røyker med bmi på såvidt under 22....

(som bare understrekes slik at du ikke snakker bort ting ved å påstå at jeg gjør eller er noe jeg ikke gjør/er...)

Anonymous poster hash: 47399...f98

Gjest Antarctica
Skrevet

tvangssterilisert eller innlagt på bootcamp.Fortsetter de burde barnevernet ta babyen.Alle gravide skulle blitt sendt på landet for å holde seg unna forurensing og stress.Vitaminer og kosthold burde veies og serveres slik at babyen får akkurat det den trenger - ikke mer, ikke mindre. Anonymous poster hash: 843fe...dad

Vet hvor vi skulle ha plassert sånne som deg også.

Tror de kalte det dårekister i gamle dager?

Skrevet

Jeg røyker nok ikke :) 

Skrevet

tvangssterilisert eller innlagt på bootcamp.Fortsetter de burde barnevernet ta babyen.Alle gravide skulle blitt sendt på landet for å holde seg unna forurensing og stress.Vitaminer og kosthold burde veies og serveres slik at babyen får akkurat det den trenger - ikke mer, ikke mindre. Anonymous poster hash: 843fe...dad

Hahaha, skranglebein

Anonymous poster hash: 50ba4...dff

Skrevet

Sorry men jeg syns ikke sånne tråder som dette er morsomt. Utrolig stygt å skrive sånn om det bare er for gøy eller underholdning eller hva faen...

Skam deg

Skrevet

"Folkehelseinstituttet skriver at i 2008-2011 økte den perinatale dødligheten 2,5-fold med en kroppsmasseindeks (KMI) over 30. Dersom KMI var over 40 økte risikoen 4-fold for at barnet dør."

Så der fikk du svar på det. Provoserende? Skyld på Gud.

Hvorfor blir du så provosert når noen påpeker fakta? Er vel samme pokker hvor grensa går, og det er ingen onde damer her på forumet som har bestemt at overvekt er farlig eller nøyaktig hvr grensa går.

Overvekt hos mor innebærer stor risiko for fosteret! Ferdig snakka!

Anonymous poster hash: c73a7...ca7

Skrevet

Sorry men jeg syns ikke sånne tråder som dette er morsomt. Utrolig stygt å skrive sånn om det bare er for gøy eller underholdning eller hva faen...

Skam deg

Ble du like trist av å høre hvordan "hovedpersonen" i Sinnasnekkern ble omtalt?

Anonymous poster hash: c73a7...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...