Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Jeg bor like ved skogen, i et lite byggefelt. Har ikke dyr. Like ved huset vårt går stien inn til skogen, og der går mange turgåere, spesielt hundeeiere. Forsåvidt greit. Det er en kommunal vei, og det er en mange søppelkasser der. Faktisk en bare 15 meter unna huset mitt. Derfor lurer jeg veldig på hva som gjør at hundeeiere syns det er greit å kaste hundedritten sin i min søppel? Dere kan si hva dere vil om at det er bra de plukker opp eller hva enn men hvorfor mener dere det er OK å kaste bæsjen i min søppelkasse? Den er min og jeg betaler faktisk for søppel. Jeg vurderer å sette en lapp over søppel'huset' hvor det står 'jeg har ikke hund - kast dritten et annet sted', men er inneforstått med at sånt provoserer dyreeiere. Jeg blir ikke sur hvis nabokatten driter i Hagen min for den er mer ustabil sånn sett, men hvorfor skal jeg ta imot hundebæsj!??! Æsj Anonymous poster hash: 3e678...506
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 Hundeeiere som faktisk plukker opp hundedritten er tragiske?! Det er vel heller slike som deg som er tragiske og som gjør at jeg bærer hundedritten hjem til egen søppelkasse eller en offentlig søppelkasse. Anonymous poster hash: 7acfc...28e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 Jeg må være rar - foretrekker at hundeeiere kaster bæsjeposene i restavfallet her i steden for å la være å ta det opp. Vil heller at det kastet ordentlig enn at jeg tråkker i det i skogen. Be kommunen om en hundesøppelbøtte til som du kan sette opp ved siden av din egen Anonymous poster hash: 3701e...379
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Jeg bor like ved skogen, i et lite byggefelt. Har ikke dyr. Like ved huset vårt går stien inn til skogen, og der går mange turgåere, spesielt hundeeiere. Forsåvidt greit. Det er en kommunal vei, og det er en mange søppelkasser der. Faktisk en bare 15 meter unna huset mitt. Derfor lurer jeg veldig på hva som gjør at hundeeiere syns det er greit å kaste hundedritten sin i min søppel? Dere kan si hva dere vil om at det er bra de plukker opp eller hva enn men hvorfor mener dere det er OK å kaste bæsjen i min søppelkasse? Den er min og jeg betaler faktisk for søppel. Jeg vurderer å sette en lapp over søppel'huset' hvor det står 'jeg har ikke hund - kast dritten et annet sted', men er inneforstått med at sånt provoserer dyreeiere. Jeg blir ikke sur hvis nabokatten driter i Hagen min for den er mer ustabil sånn sett, men hvorfor skal jeg ta imot hundebæsj!??! Æsj Anonymous poster hash: 3e678...506 Kjøp lås på bosspannet ditt Anonymous poster hash: 0d921...7bd
MarianeA Skrevet 12. februar 2016 #5 Skrevet 12. februar 2016 Denne diskusjonen er oppe her på stedet med jevne mellomrom og spesielt de som bor i nærheten av turløyper og slikt kan bli plaget med andres bæsjeposer. Jeg er veldig glad når folk tar opp etter hunden og her må de gjerne putte posen i min dunk. Jeg synes det er å overdrive å kalle hundeeiere for tragiske fordi de bruker dunken din,men det er sikkert greit å sette opp en lapp, så slipper du kanskje dette.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #6 Skrevet 12. februar 2016 Jeg bor like ved skogen, i et lite byggefelt. Har ikke dyr. Like ved huset vårt går stien inn til skogen, og der går mange turgåere, spesielt hundeeiere. Forsåvidt greit. Det er en kommunal vei, og det er en mange søppelkasser der. Faktisk en bare 15 meter unna huset mitt. Derfor lurer jeg veldig på hva som gjør at hundeeiere syns det er greit å kaste hundedritten sin i min søppel? Dere kan si hva dere vil om at det er bra de plukker opp eller hva enn men hvorfor mener dere det er OK å kaste bæsjen i min søppelkasse? Den er min og jeg betaler faktisk for søppel. Jeg vurderer å sette en lapp over søppel'huset' hvor det står 'jeg har ikke hund - kast dritten et annet sted', men er inneforstått med at sånt provoserer dyreeiere. Jeg blir ikke sur hvis nabokatten driter i Hagen min for den er mer ustabil sånn sett, men hvorfor skal jeg ta imot hundebæsj!??! Æsj Anonymous poster hash: 3e678...506 Kan du ikke bare skrive Privat Anonymous poster hash: d309e...21d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #7 Skrevet 12. februar 2016 Nå er det nå en gang sånn at dersom jeg måtte skiftet bleie på et barn hadde det vært unaturlig for meg å kaste det i noens private søppel. Litt som med denne hundedritten, hva får folk til å legge den i andres søppel? Anonymous poster hash: 3e678...506
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #8 Skrevet 12. februar 2016 Hvorfor skal jeg skrive privat? Blir litt som å påpeke at du ikke kan bosette deg i et allerede bebodd hus Anonymous poster hash: 3e678...506
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #9 Skrevet 12. februar 2016 Verre med 20 åringen som gikk tur med hunden sin i dag. Samboer sto litt skjult i garasjen, snømåking etter massivt snøfall, og jammen bæsjet den midt i innkjørsla, og hun begynte å gå.. Men da sa mannen min ifra! -har du tenkt å gå fra dritten din?? Åh! Neida! Ja liksom.... Anonymous poster hash: 38ebc...930
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #10 Skrevet 12. februar 2016 Hundeeiere som faktisk plukker opp hundedritten er tragiske?! Det er vel heller slike som deg som er tragiske og som gjør at jeg bærer hundedritten hjem til egen søppelkasse eller en offentlig søppelkasse. Anonymous poster hash: 7acfc...28e Snakk om å legge ord i munnen på folk! Dét er tragisk. Anonymous poster hash: 4f120...570
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #11 Skrevet 12. februar 2016 Jeg må være rar - foretrekker at hundeeiere kaster bæsjeposene i restavfallet her i steden for å la være å ta det opp. Vil heller at det kastet ordentlig enn at jeg tråkker i det i skogen. Be kommunen om en hundesøppelbøtte til som du kan sette opp ved siden av din egen Anonymous poster hash: 3701e...379 Må man ikke betale for ekstra søppelkasse altså? Anonymous poster hash: 4f120...570
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #12 Skrevet 12. februar 2016 Denne diskusjonen er oppe her på stedet med jevne mellomrom og spesielt de som bor i nærheten av turløyper og slikt kan bli plaget med andres bæsjeposer. Jeg er veldig glad når folk tar opp etter hunden og her må de gjerne putte posen i min dunk. Jeg synes det er å overdrive å kalle hundeeiere for tragiske fordi de bruker dunken din,men det er sikkert greit å sette opp en lapp, så slipper du kanskje dette. Nei, det er ikke tragisk. Bare ufattelig frekt og egoistisk, og det passer jo særs bra som beskrivelse av hundeeiere, sånn generelt. Anonymous poster hash: 4f120...570
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #13 Skrevet 12. februar 2016 Verre med 20 åringen som gikk tur med hunden sin i dag. Samboer sto litt skjult i garasjen, snømåking etter massivt snøfall, og jammen bæsjet den midt i innkjørsla, og hun begynte å gå.. Men da sa mannen min ifra! -har du tenkt å gå fra dritten din?? Åh! Neida! Ja liksom.... Anonymous poster hash: 38ebc...930 Det er frekt. Har opplevd det her og, at noen lar hunden gjøre fra seg i vår hage. Du kan tro at hvis jeg ser det så får de faen meg høre det! Håper jeg tar en på fersken til våren Anonymous poster hash: 4f120...570
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #14 Skrevet 12. februar 2016 Sett opp et skilt med "Hundeposen kan du kaste i egen kasse 15 meter lenger nord/sør (eller hvilken retning den nå er i)" Anonymous poster hash: 2d2c6...565
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #15 Skrevet 12. februar 2016 Nå er det nå en gang sånn at dersom jeg måtte skiftet bleie på et barn hadde det vært unaturlig for meg å kaste det i noens private søppel. Litt som med denne hundedritten, hva får folk til å legge den i andres søppel? Anonymous poster hash: 3e678...506 Så du kaster aldri bleia etter et bleieskift hvis du ikke er hjemme hos deg selv...? Anonymous poster hash: 7acfc...28e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #16 Skrevet 12. februar 2016 Vi bor som deg, i grensen til skogen ved et populært turområde. Vi er veldig lei av folk ikke plukker opp dritten etter hunden sin (DET er tragisk!), så vi har bestilt klistremerke der det står at hundeposer er velkommen i søppelboksen vår. I tillegg har vi kjøpt hundeposer som vi henger på lyktestolpen på andre siden av veien. Vi merker jo ikke en dritt (bokstavelig talt) av at det kastes hundeposer hos oss. Og det er utrolig mange turgåere her og har sett at mange hiver hos oss. Blir glad hver gang jeg ser noen plukke opp etter hunden sin. Så slipper vi og barna og tråkke i det når vi er ute:) Anonymous poster hash: 8e7d6...a0c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #17 Skrevet 12. februar 2016 Nå er det nå en gang sånn at dersom jeg måtte skiftet bleie på et barn hadde det vært unaturlig for meg å kaste det i noens private søppel. Litt som med denne hundedritten, hva får folk til å legge den i andres søppel? Anonymous poster hash: 3e678...506 Er du seriøs?! Kunne aldri tatt med meg en bærsjbleie hjem. Så lenge den ligger i en pose, ser jeg virkelig ikke problemet. Hundebæsj derimot, kan jeg forstå at noen ikke vil ha i sin dunk. Selvom jeg foretrekker en pose i søpla, enn ei ruke på gårdsplassen! Anonymous poster hash: ecb12...b7c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #18 Skrevet 12. februar 2016 Nå er det nå en gang sånn at dersom jeg måtte skiftet bleie på et barn hadde det vært unaturlig for meg å kaste det i noens private søppel. Litt som med denne hundedritten, hva får folk til å legge den i andres søppel? Anonymous poster hash: 3e678...506 Er du seriøs?! Kunne aldri tatt med meg en bærsjbleie hjem. Så lenge den ligger i en pose, ser jeg virkelig ikke problemet. Hundebæsj derimot, kan jeg forstå at noen ikke vil ha i sin dunk. Selvom jeg foretrekker en pose i søpla, enn ei ruke på gårdsplassen! Anonymous poster hash: ecb12...b7c Poenget er mer at om jeg må skifte en bleie gjør jeg ikke det i bilen i et villastrøk om jeg er på tur, jeg gjør det på en bensinstasjon. Jeg har ikke behov for å bruke Andrea søppeldunk hvis jeg ikke er på besøk. Ser du ikke den? Det er aldri naturlig for meg å putte egen søppel i andres søppelkasse Anonymous poster hash: 3e678...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå