Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Min sønn på 5 mnd har nå så smått begynt å få smaksporsjoner av fast føde. Grøt og diverse frukt og grønnsaksmoser. Virker ikke som han liker noe... Han gaper og ser ivrig ut når vi starter, men tunga dytter det meste ut, og han grøsser og gjør grimaser. Men han blir ikke sur da. Men etter noe skjeer så snurper han munnen sammen i en liten trut og da kommer ikke noe mer inn der. Antar jeg bare skal gi meg da og prøve igjen senere? Vi prøver et par ganger per dag, og prøver litt ulike smaker, men tør ikke endre så mye så rakst heller da siden det er greit å skjønne hva han evt skulle reagere på. Noen tips til hvordan få gutten til å like mat bedre? Vi ammer så ofte nå at jeg blir helt sliten av det, så han trenger nok mer mat. Storesøster bare åt fra dag en hun fikk fast føde hun så da var det liksom ikke noe problem. Anonymous poster hash: dbed6...790
rytme Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 Hei! Det kan være det kommer ut igjen fordi han rett og slett ikke har lært seg å spise av skei ennå! Jeg tror også det er lurt å la han smake samme maten etter hverandre i f.eks. 2-3 dager og ikke prøve så mye forskjellig om en annen. Mine likte ofte ikke maten ved første forsøk, og heller ikke den andre dagen, men på dag tre ville de gjerne spise masse. Prøv for eksempel 2 skeier på dag 1, 5 skeier på dag 2 og litt mer på dag tre hvis han liker det. Så bytter du mat på dag 4 og begynner forfra igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 Hei! Det kan være det kommer ut igjen fordi han rett og slett ikke har lært seg å spise av skei ennå! Jeg tror også det er lurt å la han smake samme maten etter hverandre i f.eks. 2-3 dager og ikke prøve så mye forskjellig om en annen. Mine likte ofte ikke maten ved første forsøk, og heller ikke den andre dagen, men på dag tre ville de gjerne spise masse. Prøv for eksempel 2 skeier på dag 1, 5 skeier på dag 2 og litt mer på dag tre hvis han liker det. Så bytter du mat på dag 4 og begynner forfra igjen. Ja, det med tunga er nok at han ikke kan teknikken. Men grimasene antar jeg har med smaken å gjøre. Prøvde først å gi det samme flere ganger etterhverandre, men da endte det med at han brakk seg og nesten kastet opp, derfor har jeg istedenfor prøvd å variere litt. Du snakker om 2 skeier på dag en, hehe. Vi er ikke oppe i EN skje enda av noe. Ikke som går inn i munnen og blir der hvertfall. Han får jo flere skjeer med bittelitt på, men det blir jo ikke noe mengde totalt, og ihvertfall ikke mye som kommer til magen. Dette kan ta tid :/ Anonymous poster hash: dbed6...790
rytme Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Hei! Det kan være det kommer ut igjen fordi han rett og slett ikke har lært seg å spise av skei ennå! Jeg tror også det er lurt å la han smake samme maten etter hverandre i f.eks. 2-3 dager og ikke prøve så mye forskjellig om en annen. Mine likte ofte ikke maten ved første forsøk, og heller ikke den andre dagen, men på dag tre ville de gjerne spise masse. Prøv for eksempel 2 skeier på dag 1, 5 skeier på dag 2 og litt mer på dag tre hvis han liker det. Så bytter du mat på dag 4 og begynner forfra igjen. Ja, det med tunga er nok at han ikke kan teknikken. Men grimasene antar jeg har med smaken å gjøre. Prøvde først å gi det samme flere ganger etterhverandre, men da endte det med at han brakk seg og nesten kastet opp, derfor har jeg istedenfor prøvd å variere litt. Du snakker om 2 skeier på dag en, hehe. Vi er ikke oppe i EN skje enda av noe. Ikke som går inn i munnen og blir der hvertfall. Han får jo flere skjeer med bittelitt på, men det blir jo ikke noe mengde totalt, og ihvertfall ikke mye som kommer til magen. Dette kan ta tid :/ Anonymous poster hash: dbed6...790 Hehe, ja jeg mente forsøke med to skeier! Ikke nødvendigvis få i han maten. Kan være at det kan være lurt å bare la han smake på det, men ikke fokusere på at han skal spise noe. Gi dere før han er lei. Bare la han få smake, og gi dere før han snurper igjen munnen. Et annet tips er å blande i litt morsmelk på skeien også Men alle unger er forskjellige, det som funket på mine funker jo ikke nødvendigvis på din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå