Gå til innhold

Gå i søvne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom jenta mi på 9 år og vekte meg litt før vekkerklokka. Da fortalte hun at hun hadde våknet på sofaen på stua, og skjønte ikke hvordan hun hadde kommet dit.

Hun har soverom i 3.etg, og stua er i 1.etg. Hun tror selv hun må ha gått i søvne. Hun er veldig mørkeredd, og jeg vet at om hun hadde vert våken og ikke fant oss på stua, så hadde hun kommet på soverommet vårt å funnet oss.

Det som er skummelt å tenke på, er at hun må gå ned to trapper for å komme til stua. Hvordan har hun kommet ned de uten å falle, om hun gikk i søvne.

Mannen dro på jobb før jeg sto opp, så jeg ringte han for å høre om han hadde sett henne før han dro. Han fortalte da at han hadde funnet henne sovende på sofaen. Hun hadde sovet så godt at han ikke ville vekke henne.

Dette har vi aldri opplevd før.

Hun har blødd masse neseblod i det siste, og nå tenker jeg meg redd for om det er noen sammenheng.

Er det noen som har barn som går i søvne, eller vet noe om det, som kan fortelle meg litt om det?

Jenta mi syntes det var kjempe rart, og skummelt.

Anonymous poster hash: 30865...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Skrevet

Mannen går iblant i søvne og det kan være litt skummelt. Skjer ofte når han har vært i en stressende periode. Det som jeg synes er så ekkelt er at han kan bli voldelig når han går i søvne. Fikk meg en gang en skikkelig karamell over øyet. Han drømte at han var på en boksekamp... 

Han skal til legen for søvn-problematikken.

Anonymous poster hash: 2e9a7...71d
Skrevet

Når man går i søvne, sovet man ikke på samme måte som man gjør når man ligger i senga, så det å gå i trapper vil man klare uten problemer. Vi opplevde at sønnen var da han var 2 år, åpnet trappegrinda og gikk ned trappa uten at vi hørte noen ting. Da han kom nederst våknet han og begynte å gråte og jeg fant han sittende å nederste trinn.

Anonymous poster hash: 00a6c...761

Skrevet

Tusen takk for svar.

Mannen var den siste som la seg i går, og da sløkte han alle lysene. Når han sto opp å fant henne på sofaen, hadde hun skrudd på mange av lampettene.

Spurte henne om hun husket å ha slått på lampettene når hun kom hjem fra skolen. Men det eneste hun husket var at hun hadde lagt seg på rommet sitt, og så våknet hun på sofaen.

Hun synes selv dette var litt ekkelt, men nå når hun har fordøyd det, tror jeg hun synes det er litt morsomt.

Hi

Skrevet

Jeg gikk masse i søvne som liten. Var både på do og gikk inn på rommet til broren min. Jeg ble fulgt tilbake i seng hver gang og la meg til å sove igjen. Neste morgen husket jeg ingenting. Kunne også sette meg opp i senga og prate masse tull uten sammenheng. Jeg skadet meg aldri.

Skrevet

Man er ikke bevisst når man går i søvne. Men hjernen oppfatter likevel omgivelsene rundt. Man kan se og høre, så å gjøre dagligdagse ting er uproblematisk. Men siden drømmer kan blande seg inn, kan man noen ganger tro man går på do, men i virkeligheten tisser man i en skuff eller noe...

Anonymous poster hash: ee7f6...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...