Gå til innhold

Bør disse unge damene leke med voksne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den sjølhøytidelige generasjonen, generasjon Rettmessig, generasjon Bli hørt, generasjon Få ros. Det er ikke annet å vente.

Skrevet

"- Du kan prøve å (seksuell handling) ti ganger om dagen og se hvor gøy det er."

Det siste kom fra Kari Jaquesson, ifølge flere kilder som Aftenposten har snakket med.

:legrine:

For øvrig er jeg enig med de unge kvinnene i reportasjen. Selv om de ikke får gjennomslag for sine ideer, så bør det være en visst minimum av takhøyde og rom for saklig debatt om paroler i et slikt fora.

Skrevet

Dei tre kvinnene er på bærtur med meininga dei framførte, men behandlinga dei fekk var skammelig. Når ein representant dfrå Rød Ungdom tek dei i forsvar seier det sitt om oppførselen til gammalfeministane på møtet. Kva med å møte uenighet med diskusjon framfor latterliggjering og hets?

Skrevet

Er det noen grunn til ikke å latterliggjøre smårips som kaller seg feminister men ønsker å fjerne sexkjøpsloven og åpne for bordeller? Et minimum av logisk konsistens bør man kunne kreve.

Skrevet

Man må da kunne greie å sable ned slike meiningar på saklig måte? Usakeligheter er slikt ein tyr til i mangel på argument, her kjem dei gode argumenta på rekke og rad.

Skrevet

Dette med å suge pikk ti ganger om dagen var for å poengtere hva bordell faktisk handler om, og om disse jentene har tenkt over hva prostituerte gjør og hvordan deres hverdag er. 

"Kunne du tenke deg å suge pikk ti ganger om dagen?". Jentene ble støtt. Da burde de kanskje ikke fronte meninger som tilsier at NOEN må gjøre akkurat dette.

HI

Anonymous poster hash: ff1a5...f48
Skrevet

Er det noen grunn til ikke å latterliggjøre smårips som kaller seg feminister men ønsker å fjerne sexkjøpsloven og åpne for bordeller? Et minimum av logisk konsistens bør man kunne kreve.

Jeg tilhører venstresiden politisk, men jeg er ikke udelt positiv til sexkjøpsloven.

Jeg er av den oppfatning at det har vært gode argumenter fra både prostituerte selv og høyresiden i denne debatten.

Skrevet

Dette med å suge pikk ti ganger om dagen var for å poengtere hva bordell faktisk handler om, og om disse jentene har tenkt over hva prostituerte gjør og hvordan deres hverdag er. 

"Kunne du tenke deg å suge pikk ti ganger om dagen?". Jentene ble støtt. Da burde de kanskje ikke fronte meninger som tilsier at NOEN må gjøre akkurat dette.

HI

Det komiske her er jo påstanden om at det er helt forferdelig å suge en pikk ti ganger om dagen ;). Her høres det ut som sex i seg selv er en forferdelig plikt for kvinnen, og noe kun en mann får utbytte av, og da er vi virkelig tilbake til et kvinne- og seksualitetssyn som hører til 1950- tallet....

Å suge ti ganger om dagen gjør jeg med glede, så lenge det er frivillig og lystbetont, og på en mann jeg begjærer ;). Og nettopp det i kursiv, er av avgjørende betydning når man diskuterer dette, ikke de seksuelle handlingene i seg selv.

Skrevet

HI

Det komiske her er jo påstanden om at det er helt forferdelig å suge en pikk ti ganger om dagen  ;). Her høres det ut som sex i seg selv er en forferdelig plikt for kvinnen, og noe kun en mann får utbytte av, og da er vi virkelig tilbake til et kvinne- og seksualitetssyn som hører til 1950- tallet....

Å suge ti ganger om dagen gjør jeg med glede, så lenge det er frivillig og lystbetont, og på en mann jeg begjærer ;). Og nettopp det i kursiv, er av avgjørende betydning når man diskuterer dette, ikke de seksuelle handlingene i seg selv.

Det selvfølgelige her er jo da at man suger pikk 10 ganger om dagen, på 10 forskjellige menn, for å tjene penger. Det er noe HELT annet enn å suge sin egen mann.

De færreste menn eller kvinner utfører oralsex på andre 10 ganger om dagen, og synes at dette er greit. Det handler altså ikke om kjønn. Det hadde vært like ille om det var snakk om mannlige prostituerte som måtte sleike fitte 10 ganger om dagen.

HI

Skrevet (endret)

HI

Det komiske her er jo påstanden om at det er helt forferdelig å suge en pikk ti ganger om dagen  ;). Her høres det ut som sex i seg selv er en forferdelig plikt for kvinnen, og noe kun en mann får utbytte av, og da er vi virkelig tilbake til et kvinne- og seksualitetssyn som hører til 1950- tallet....

Det selvfølgelige her er jo da at man suger pikk 10 ganger om dagen, på 10 forskjellige menn, for å tjene penger. Det er noe HELT annet enn å suge sin egen mann.

De færreste menn eller kvinner utfører oralsex på andre 10 ganger om dagen, og synes at dette er greit. Det handler altså ikke om kjønn. Det hadde vært like ille om det var snakk om mannlige prostituerte som måtte sleike fitte 10 ganger om dagen.

HI

Gratulerer med å ha tatt poenget: Nettopp derfor var det en veldig klønete og komisk uttalelse, som sa noe helt annet enn det hun sikkert egentlig mente å si.

Endret av Virginia!
Skrevet

HI

Jentene påstår vel at det ble sagt at de BURDE suge pikk ti ganger om dagen? Forsjell på å spørre om noen kunne tenke seg å gjøre det, og å si at de burde.

Anonymous poster hash: e2652...c7a

Skrevet

Problemet er jo at prostitusjon ikke forsvinner med innføring av en slik lov. For det første, så er det den eneste loven der det er forbudt å kjøpe, men ikke selge. En slik ensidig lov er vanskelig å praktisere. Straffene er lave (25 000 i bot, noe mange har råd til å betale i tilfelle busted). Ved å forby kjøp men ikke salg, sette man rettssikkerheten til de prostituerte, som ofte er ofre for trafficking, i fare, siden de nå må gå under grunnen, der det blir vanskelig å kontrollere hallikens misbruk av prostituerte. I Sverige har antall voldtekter økt siden innføring av lignende lov, da enkelte av mennene som før kunne kjøpe sex, har begynt å ta med makt. Det er ikke alltid best med forbud, noe Norge er foregangsland på. I Nederland er prostitusjon tillatt, men de prostituerte har fagforeninger, mulighet for sykemelding og helseforsikring. "Red light District" er åpen, slik at det er lettere å oppdage eventuell mishandling og misbruk av jentene, enn i Norge. Det er svært naivt å tro at noe forsvinner bare man gir ut et papir som heter "lov". Da kunne man jo forby drap, voldtekt, legemsbeskadigelse så vips! ville det forsvinne. Eller vent... det ER forbudt. Likevel skjer det drap, voldtekter, legemsbeskadigelser hver dag i dette landet.

Anonymous poster hash: c4e8d...bc9
Skrevet

HI

Jentene påstår vel at det ble sagt at de BURDE suge pikk ti ganger om dagen? Forsjell på å spørre om noen kunne tenke seg å gjøre det, og å si at de burde.

Anonymous poster hash: e2652...c7a

http://www.dagbladet.no/2016/02/12/kultur/meninger/kari_jaquesson/8_mars/parolemote/43127589/

Det var jentenes ord. Ikke Karis ord..

HI

Skrevet

HI

HI

Gratulerer med å ha tatt poenget: Nettopp derfor var det en veldig klønete og komisk uttalelse, som sa noe helt annet enn det hun sikkert egentlig mente å si.

Beklager, jeg forsto ikke helt hva du ville fram til. Og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke gjør det..

HI

Skrevet

Man må da kunne greie å sable ned slike meiningar på saklig måte? Usakeligheter er slikt ein tyr til i mangel på argument, her kjem dei gode argumenta på rekke og rad.

Det er ingenting usaklig i Jaquessons svar - sitat fra Dagbladets transkribering av lydloggen:

Dagbladet har transskribert opptakene fra radiokanalen, og presenterer dem her i skrift.

Jaquesson: «Da må jeg få lov å adressere det forslaget om bordeller og vil anbefale en liten studietur til Belgia og Tyskland for å se hvor nydelig det foregår i disse ordnede formene. (Applaus)

Også synes jeg ... også synes jeg at du skal prøve å suge pikk ti ganger i døgnet et helt år for å se hvor gøy du synes det er.»

Fra salen: Ah. Unnskyld meg (uhørlig).

Jaquesson: Det er sexkjøp. Sexkjøp handler ikke om en festlig, abstrakt idé om at man har rett til å gjøre hva man vil med kroppen sin. Det er ingenting abstrakt med hverdagen til de som må selge sex. Som må stille sin egen kropps ... sine egne kroppsåpninger til rådighet for de som vil betale. «

«Da jeg rystet på vei opp hit på vei opp Tollbugata, så står det jenter, politiet kan bare stille seg opp og arrestere de som kommer og tilbyr disse jentene penger. For å bli pult, for å suge og sette sin egen helse på spill. For det er det sexkjøp handler om. Det er ikke en pretty woman, okay?

«Det er ikke en rik kunde som kommer og sveiper deg inn på Operaen. Det er sæd og bæsj og tiss og spytt og kroppsvæsler som du ikke har noe valg å ta imot. Så jeg er rystet, rett og slett.

«Det handler om sexkjøploven. Det finnes ikke sexkjøp uten kunder og strippefri by er så viktig, fordi strippeklubbene drives av organisert kriminalitet. De samme kreftene som selger jentene. De samme kreftene som driver med all mulig slags menneskehandel. Så det er kjempeviktig. Alt dette henger sammen, så det å håndheve sexkjøpsloven, det må vi stå hardt på.» sier Jaquesson." Sitat slutt

Det er ingenting her som ikke stemmer. Og om du skal være politisk engasjert er det gjerne virkeligheten du bør forholde deg til. Begynne å grine og forlate møtet? Det er jo bare pinlig understekte broilere.

Anonymous poster hash: bb440...1e4

Skrevet

Det er ingenting usaklig i Jaquessons svar - sitat fra Dagbladets transkribering av lydloggen:

Dagbladet har transskribert opptakene fra radiokanalen, og presenterer dem her i skrift.

Jaquesson: «Da må jeg få lov å adressere det forslaget om bordeller og vil anbefale en liten studietur til Belgia og Tyskland for å se hvor nydelig det foregår i disse ordnede formene. (Applaus)

Også synes jeg ... også synes jeg at du skal prøve å suge pikk ti ganger i døgnet et helt år for å se hvor gøy du synes det er.»

Fra salen: Ah. Unnskyld meg (uhørlig).

Jaquesson: Det er sexkjøp. Sexkjøp handler ikke om en festlig, abstrakt idé om at man har rett til å gjøre hva man vil med kroppen sin. Det er ingenting abstrakt med hverdagen til de som må selge sex. Som må stille sin egen kropps ... sine egne kroppsåpninger til rådighet for de som vil betale. «

«Da jeg rystet på vei opp hit på vei opp Tollbugata, så står det jenter, politiet kan bare stille seg opp og arrestere de som kommer og tilbyr disse jentene penger. For å bli pult, for å suge og sette sin egen helse på spill. For det er det sexkjøp handler om. Det er ikke en pretty woman, okay?

«Det er ikke en rik kunde som kommer og sveiper deg inn på Operaen. Det er sæd og bæsj og tiss og spytt og kroppsvæsler som du ikke har noe valg å ta imot. Så jeg er rystet, rett og slett.

«Det handler om sexkjøploven. Det finnes ikke sexkjøp uten kunder og strippefri by er så viktig, fordi strippeklubbene drives av organisert kriminalitet. De samme kreftene som selger jentene. De samme kreftene som driver med all mulig slags menneskehandel. Så det er kjempeviktig. Alt dette henger sammen, så det å håndheve sexkjøpsloven, det må vi stå hardt på.» sier Jaquesson." Sitat slutt

Det er ingenting her som ikke stemmer. Og om du skal være politisk engasjert er det gjerne virkeligheten du bør forholde deg til. Begynne å grine og forlate møtet? Det er jo bare pinlig understekte broilere.

Anonymous poster hash: bb440...1e4

Å meir enn antyde at alle som er uenig i forbud mot prostisjon er for prostitusjon er grovt usakelig. Ein er berre uenig i virkemiddel for å handtere noko begge sider finn problematisk.

Eg er for forbud mot sexkjøp, men ser ikkje grunn til å synke til eit nivå der eg påstår mine meiningsmotstandarar finn prostitusjon uproblematisk.

Skrevet

Det er ikke ofte jeg er enig med Kari J, men her er jeg VELDIG enig.

Hun kunne nok ordlagt seg annerledes (siden disse unge damene ble så fornærmet), men hun har et veldig viktig poeng; prostitusjon er ikke rosenrødt og vakkert, ei heller alltid selvvalgt. Det kan være nettopp så vulgært som å suge ti ulike pikker i døgnet.

Anonymous poster hash: da046...3c3

Skrevet

Like fast innslag hvert år, det er som amen i kjerka: at en masse folk som aldri har vært medlemmer av en kvinnesaksorganisasjon vil inn og mene hva feminister skal kjempe for. Er det ikke Høyre (via Erna) som skal si hvor "spesielt" det er at folk går i tog mot legers reservasjonsrett, så er det FrP via Listhaug som skal fortelle hvordan hennes hjerte blør for de arme minoritetskvinnene som "ingen" bryr seg om. Og nå er det Venstres tur.

Jeg presiserer: dere er ikke nødt til å kjempe for noen andres saker. Kvinnedagen er ikke "alles" dag der alles meninger veier like tungt. Kvinnedagen ble innstiftet av den sosialistiske Internasjonalen i 1915, og alle andre bevegelser som klarer å mønstre kvinner til kamp for kvinnerettigheter, må bare gå i gang. 8.april, 8.november og 8.januar står ledig, og sikkert mange andre. Hvis de liberale eller konservative feministene (som de liker å kalle seg) klarer å stable et større tog på beina, og en større internasjonal bevegelse, så kan de jo få en egen dag. Bare la vær å prøv å kuppe andres dag til egne saker. Dere er konservative. Det er selvvalgt.

Anonymous poster hash: 21e9d...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...