Gå til innhold

Syns barnet mitt har en dårlig tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt går i 2 klasse. Tennene hans blir ikke løse. Han har 3 voksentenner som vokser bak melketennene. Den ene begynte å vokse opp midt i desember. Sønnen min ruger fler ganger om dagen på tennene som det kommer tann bak. Jeg bestilte tannlegetime i midten av januar, for ønsket at tannlegen skulle trekke den ene tannen, grunnen til dette er at vi ikke får pusset den, fordi den gjør vondt. Mange netter ligger han og gråter fordi den gjør så vondt, han har også av og til hatt så vondt at han har måttet få paracet, den siste uken har han kun klart å spise yoghurt, ris, pasta, suppe, grøt (myke ting), ikke brød, frukt osv. Sønnen min er veldig sulten og noen ganger har han også måttet få paracetamol en halvtime-time før mat sånn at han klarer å spise. Alt hun tannlegen gjorde var å ta bilde av munnen og ta en vanlig sjekk og sa at det beste er å ikke trekke tenne hans, men vente til de blir løse og faller ut, så får vi by tine om to år sa hun.mer det mulig. Kan man bestille privat tannlege og kreve at de trekker tannen, eller kan man ikke kommanderte en tannlege

Anonymous poster hash: 385cb...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at tannlegen har det endelige ansvaret og ordet men Jeg syns ikke noe om å gi så mye paracet til et barn, og jeg syns heller ikke noe om st han skal ha så mye vondt, og gå mye sulten Pga smerter, samt få lite søvn Pga smerter. Derfor har jeg lyst til at tannen blir fjernet så,fort som mulig.

Skrevet

Du kan nok ikke kommandere en tannlege. Men du kan gå til en privat.

Jeg antar du tok opp med den første tannlegen hvor mye plager gutten hadde.

Skrevet

Ja, tok det opp da jeg bestilte timen og da han hadde time. Skulle ønske de hjalp han. Hadde han ikke vært så plaget hadde jeg ventet på ordinær innkalling som han egentlig skulle hatt til våren.

Skrevet

Du bør snarest gå til en annen tannlege. Dette høres forferdelig ut.

Det er stor forskjell på gode og dårlige tannleger, hvor oppdaterte de er på nye metoder og teknikker... og hvor mye de kan om barnetenner.

Barnets allmenne tilstand og matinntak går foran tennene i dette tilfellet, spør du meg. Men dere burde snarest bestille time til en privatpraktiserende.

Anonymous poster hash: 63efc...146

Skrevet

Det er stor forskjell på gode og dårlige tannleger, hvor oppdaterte de er på nye metoder og teknikker... og hvor mye de kan om barnetenner.

Barnets allmenne tilstand og matinntak går foran tennene i dette tilfellet, spør du meg. Men dere burde snarest bestille time til en privatpraktiserende.Anonymous poster hash: 63efc...146

.

Du må be om en ny time hos en annen behandler dersom det er mulig. Hold deg unna de private tannlegene, det er en kunst å behandle barn og de private er ikke så flinke der, med få unntak selvfølgelig.

Skrevet

Barnets allmenne tilstand og matinntak går foran tennene i dette tilfellet, spør du meg. Men dere burde snarest bestille time til en privatpraktiserende.Anonymous poster hash: 63efc...146

.

Du må be om en ny time hos en annen behandler dersom det er mulig. Hold deg unna de private tannlegene, det er en kunst å behandle barn og de private er ikke så flinke der, med få unntak selvfølgelig.

Der mener jeg motsatt, min tannlege har f,eks tatt ekstrakurs for å bedre imøtekomme barn, folk med spesielle behov og tannlegeskrekk.

Bytt tannlege asap, hun høres jo helt fjern ut. En unge som gråter av tannverk og bare kan spise babymat må jo hjelpes, dette kommer til å ende med storbehandling og traumer

Anonymous poster hash: 4e414...0bd

Skrevet

.

Rart svar... hvorfor generalisere når det gjelder private tannleger? Nesten som å generalisere om at alle frisører kun klipper voksne kvinner.

De spesialiserer, og som sagt, noen holder seg meget godt oppdaterte på nyeste metoder.

Anonymous poster hash: 63efc...146

Skrevet

.

Rart svar... hvorfor generalisere når det gjelder private tannleger? Nesten som å generalisere om at alle frisører kun klipper voksne kvinner.

De spesialiserer, og som sagt, noen holder seg meget godt oppdaterte på nyeste metoder. Anonymous poster hash: 63efc...146

Det er ikke så rart egentlig. Da vi har gratis tannhelsetjeneste for alle under 18 år, er det veldig veldig få private tannleger som i det hele tatt behandler barn. Unntaket er kjeveortopeder.

Anonymous poster hash: 8b0bf...149

Skrevet

Vi var misfornøyd med skoletannlegen i vår kommune, hun kunne nesten vært den samme som du omtaler. Vi byttet skoletannlege, og valgte en i en annen kommune, og da ble det fart på sakene.

Du kan bytte til f.eks nabokommunen og tannlegen skal være gratis der også, hadde prøvd kommunalt, går ikke det , hadde jeg vurdert en privat, men da koster det litt..

Anonymous poster hash: c347d...b05

Skrevet

.

De spesialiserer, og som sagt, noen holder seg meget godt oppdaterte på nyeste metoder. Anonymous poster hash: 63efc...146 [/quot

Generelt har de private tannlegene veldig få barnepasienter, men selvfølgelig finnes det unntak og sikkert noen som spesialiserer seg og tar kurs. Det er vel og bra, men uansett er det de kommunale behandlerene som "kan" barn. Derfor anbefaler jeg HI og ringe tannklinikken og be om en annen behandler, hvis det ikke er flere tannleger der kan hun be om å få time på en annen offentlig klinikk. Jeg vet hva jeg snakker om her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...