Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Fordi barnet mitt har hatt mange fravær på skolen. Barnet mitt har vært borte i ca 14 dager fra skolen. Læren til barnet mitt er bekymret fordi barnet mitt har vært slapp før jul og etter nyttår, men nå er barnet mitt bedre igjen. H*n er energisk nå, ligger veldig bra faglig og henger ikke igjen. Vil si at h*n er den flinkeste i klassen når det kommer til faglig, er godt likt i klassen også, så jeg synes at det er litt tynt grunnlag og melder meg til barnevernet bare fordi h*n har hatt ca 14 dager fravær. Hvor mange dager har barnet deres vært borte fra skolen i år? Og er det veldig mye med 14 dager fravær? Læren til barnet mitt sa at hun aldri har hatt noen elever som har vært så mye borte fra skolen før med mindre det ikke er noe alvorlig. Anonymous poster hash: d036a...9f4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 Mitt barn har ikke hatt fravær så langt dette skoleåret - så ja, jeg synes 14 dager mye. Anonymous poster hash: aebc2...5b2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Vår på 9 år har vært borte 2- 3 dager tilsammen på de årene han har gått på skolen, han går nå i 3. klasse. Anonymous poster hash: 6bd96...c1e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #5 Skrevet 12. februar 2016 Mine har vel 1 dag hver, men hvis barnet har vært sykt er det jo sånn det er. Mulig de har rutine på å varsle ved høyt fravær uansett? Ellers vil jeg tro det er noe annet læreren reagerer på. Hvis ungene mine hadde vært hjemme med influensa og feber i 14 dager er jeg ganske trygg på at jeg ikke hadde blitt meldt til bv fordet. Anonymous poster hash: b1d0e...cff
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #6 Skrevet 12. februar 2016 Hvis du mener for 2016 er det jo kjempemye; ca 50 % av skoledagene. Hva er det som feiler barnet ditt da, som gjør at det må være så mye borte fra skolen? Anonymous poster hash: 4bd55...21c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #7 Skrevet 12. februar 2016 Mitt barn hadde 6 fraværsdager i 1. Klasse (omgangssyken x 2), Så langt i 2. Klasse har han 2 fraværsdager (fikk hjernerystelse av en gutt i klassen som dyttet han). Anonymous poster hash: bade0...3f5
Gjest GulleGo´ Skrevet 12. februar 2016 #8 Skrevet 12. februar 2016 14 dager er mye, ja. Det er godt at lærer tar det alvorlig, for i noen saker vil det nok være akkurat slik omsorgssvikt i hjemmet oppdages. Da er det flott at lærer heller tar en telefon for mye, enn en telefon for lite. Nå sier jeg ikke at jeg tror det er slik hjemme hos dere, og jeg vet ikke grunnen til fraværet, men på generell basis vil jeg si at 14 dager fravær er bekymringsverdig høyt. Om dere ikke har noe å skjule, så ville jeg ikke vært redd barnevernet. Kanskje kan de gi dere litt råd og veiledning for hvordan dere skal få ned fraværet til sønnen din? Han går glipp av mye faglig og sosialt i skolen ved å ha så mye fravær.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #9 Skrevet 12. februar 2016 Hun i førsteklasse har vel 5-6 enkeltdager med fravær i år. Hun har vært mye forkjølet, og er i dag faktisk hjemme pga magesjau. Har en lillebror som blir smittet av alt og drar med seg bakteriene hjem. Anonymous poster hash: 29108...6d2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #10 Skrevet 12. februar 2016 Hun i førsteklasse har vel 5-6 enkeltdager med fravær i år. Hun har vært mye forkjølet, og er i dag faktisk hjemme pga magesjau. Har en lillebror som blir smittet av alt og drar med seg bakteriene hjem.Anonymous poster hash: 29108...6d2 Med i år mente jeg hele første klasse dvs fra august 2015 Anonymous poster hash: 29108...6d2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #11 Skrevet 12. februar 2016 0 dager før jul og 2 dager etter jul. Anonymous poster hash: e20ae...2b2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #12 Skrevet 12. februar 2016 Har barnet vært hos legen? Har legen anbefalt at barnet holdes hjemme? 14 dager er mye om barnet "bare" er slapp. Å koble inn bv høres drastisk ut. Her må det være mer som gir grunnlag for bekymring. Anonymous poster hash: 74ad5...6e9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #13 Skrevet 12. februar 2016 Barnet mitt har hatt såpass mye fravær men dette er dokumentert med legebesøk og påfølgende medisiner eller råd (virus/influensa og ørebetennelser) og en uke med vannkopper. Totalt så har vi hatt 12 dager sykdom hvor 6 dager vannkopper, en dag ørebetennelse hvor antibiotika ble utskrevet hos legen, og de resterende influensa. Har aldri blitt truet med barnevern pga dette, men jeg drar barnet mitt til legen okke som hvis jeg føler at det er grunnlag å holde barnet hjemme fra skolen. Anonymous poster hash: f9a57...a50
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #14 Skrevet 12. februar 2016 14dager etter jul?Nei tilsammen dette skoleåretHilsen HI Anonymous poster hash: d036a...9f4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #15 Skrevet 12. februar 2016 14 dager fravær er veldig mye? Er det lengre sammenhengende perioder, eller enkeltdager? Har barnet vært hos legen i forbindelse med sykdom? Og har du vært i dialog med læreren i forbindelse med hver fraværsperiode? Anonymous poster hash: d1c67...008
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #16 Skrevet 12. februar 2016 Jeg har 4 barn på skolen, fra 1. til 9. klasse og ingen av dem har noe fravær i det hele tatt enda dette skoleåret, altså fra august til nå. 14 dager hittil i år er jo kjempemye, med så mye fravær bør det dokumenteres fra lege hvorfor barnet er hjemme og at det virkelig er sykt. Ene venninnen til datteren min var borte fra skolen i 14 dager i fjor, men da leverte de jo legeattest. Første uken lå hun på sykehuset, og andre uken hjemme på sofaen, hun var skikkelig syk. Ingen som melder til barnevernet om barnet virkelig er sykt, men om barnet har 14 dagers fravær på diffuse ting og ikke engang er tatt til lege så skjønner jeg at læreren blir bekymret. Anonymous poster hash: 459ba...020
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #17 Skrevet 12. februar 2016 Mitt barn var borte fra skolen i 14 dagers tid før jul, var til legen med han og fikk attest på hele sykefraværet (luftveisinfeksjon med daglig feber) Ble ikke sendt noe bekymring på oss. Anonymous poster hash: fa3e2...950
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #18 Skrevet 12. februar 2016 Fordi barnet mitt har hatt mange fravær på skolen. Barnet mitt har vært borte i ca 14 dager fra skolen. Læren til barnet mitt er bekymret fordi barnet mitt har vært slapp før jul og etter nyttår, men nå er barnet mitt bedre igjen. H*n er energisk nå, ligger veldig bra faglig og henger ikke igjen. Vil si at h*n er den flinkeste i klassen når det kommer til faglig, er godt likt i klassen også, så jeg synes at det er litt tynt grunnlag og melder meg til barnevernet bare fordi h*n har hatt ca 14 dager fravær. Hvor mange dager har barnet deres vært borte fra skolen i år? Og er det veldig mye med 14 dager fravær? Læren til barnet mitt sa at hun aldri har hatt noen elever som har vært så mye borte fra skolen før med mindre det ikke er noe alvorlig. Er det ikke en standard greie med opptil 10 dagers fravær som ok, tror det da kommer noen krav om tiltak fra skolen, skjønt barnevern var litt sterkt kanskje.... Anonymous poster hash: d036a...9f4 Anonymous poster hash: 94757...c4f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #19 Skrevet 12. februar 2016 Hi Håper at barnet ditt ikke var hjemme den dagen de lærte om substantivet: "En lærer" Anonymous poster hash: 11c1f...15e
Giss Skrevet 12. februar 2016 #20 Skrevet 12. februar 2016 Om du har snakket med læreren og meldt inn grunnen for fravær så er det rart om det går melding til bv. Men om h*n bare har vært vekke fra skolen uten at du har tatt kontakt og forklart hva som er årsaken kan jeg skjønne at læreren blir i tvil. Uansett, om det går melding til bv og alt som har skjedd er at barnet har vært syk en periode blir det nok fort henlagt.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #21 Skrevet 12. februar 2016 Hvis man leser vedtektene for den enkelte skole så ser man at det skal gripes inn ved for høyt fravær. Så det er sikkert riktig fra skolen sin side. Jeg skjønner at det føles ubehagelig. Anonymous poster hash: 6a445...f12
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #22 Skrevet 12. februar 2016 Hi Håper at barnet ditt ikke var hjemme den dagen de lærte om substantivet: "En lærer" Anonymous poster hash: 11c1f...15e Du skjønner vel ut fra språkføringen hennes at norsk ikke er morsmålet? HI - Det er nok mye mer som ligger bak her, man blir ikke meldt til bv pga sykdom.. Snakk åpent med læreren. Lykke til! Anonymous poster hash: c66db...c30
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #23 Skrevet 12. februar 2016 Jeg synes 14 dager fravær er mye. Veldig mye. Hva har det med å si at hun er "flinkest" i klassen???? Ikke så nøye med fravær da liksom?? Godt lærer/skole tar dette på alvor. Anonymous poster hash: b9eea...578
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #24 Skrevet 12. februar 2016 Men altså, er det så mye da? Min førsteklassing har vært borte nesten like mye dette skoleåret. Én uke med vannkopper, et par-tre dager med feber og host og slikt, og et par dager med noe jeg tror var fjerde eller femte barnesykdom. Klart at den uka med vannkopper trekker voldsomt opp, men det er jo sånn det er? Anonymous poster hash: a4782...c78
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #25 Skrevet 12. februar 2016 Det er mye fravær. Helt ok at bv kommer inn. Har di ikke noe å sjule blir det jo bare ett møte og så ferdig. Brs skolen tar tak synes jeg. Det med høyt fravær sa de fra om skolen er også. At bv vil bli kontaktet hvis ingen spesiell grunn. Anonymous poster hash: a7aa8...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå