Gå til innhold

Tips til enkle hverdagsmiddager i tidsklemma??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp :)

Anonymous poster hash: 431ce...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

One pot pasta? Ikke prøvd selv, men så lurt ut.

Skrevet

Ovnsettar kan lagast på kvelden før og berre steikast når ein kjem heim frå jobb.

Skrevet

Skriv gjerne ned hvilke ovnsretter 😊

Anonymous poster hash: 431ce...8dc

Skrevet

Lasagne

Cottage pie

Fiskegrateng

Skinkegrateng

Klippfiskrettar

Skrevet

Lapskaus med frossen blanding og enten pølse eller kjøtt som er kokt dagen flr går kjemperaskt. Maks 10 minutter. Kok med en buljongterning. Server med brød eller flatbrød.

Fiskepinner med råkost eller salat og brød.

Omelett eller fiskekaket med salat og brød tyr vi ofte til når det haster.

Har du opp mot 30 minutter kan du ta filet/koteletter av fisk eller kjøtt i en ildfast form, stek 25-30 min på 200 grader, evt sammen med noen grønnsaker i formen. Eller kok grønnsaker ved siden av, eller lag salat og ris. Mange muligheter!

Anonymous poster hash: 4e2bc...696

Skrevet

Lasagne

Cottage pie

Fiskegrateng

Skinkegrateng

Klippfiskrettar

Lager du ferdig cottage pien i forma kvelden før? Eller oppbevarer hver for seg og monterer når du kommer hjem? Alltid sett for meg at sausen blir rennende og potetmosen litt rar hvis jeg lager den dagen før..

Anonymous poster hash: c1ec5...a5b

Skrevet

Lasagne

Cottage pie

Fiskegrateng

Skinkegrateng

Klippfiskrettar

Lager du ferdig cottage pien i forma kvelden før? Eller oppbevarer hver for seg og monterer når du kommer hjem? Alltid sett for meg at sausen blir rennende og potetmosen litt rar hvis jeg lager den dagen før..

Anonymous poster hash: c1ec5...a5b

Det går heilt fint her i alle fall.
Skrevet

Lagar forresten alltid dobbel mengde ovnsrettar, og frys ned restane. Avhengig av tilgjengelig tid blir restane varma opp i ovn eller mikro på ein travel dag.

Skrevet

Tomatsuppe - Hakk løk og evn litt hvitløk. Stek i litt olje. Tilsett to bokser hakket tomat + to tilsvarende bokser vann. Salt, pepper, litt honning og en buljongterning. La koke 10 min og blend. Vips ferdig.

I helgen lager jeg doppel porsjon av middagene. Da har vi to ekstra middager som bare skal varmes litt i løpet av uken.

Risgryte - Hakk et løk. Stek i olje og litt karry. Tilsett ris og vann etter antall personer. Pølsebiter og grønsaker etter egen smak. En boks hakkete tomater, oregano, salt og pepper.  La koke ca 20 minutter. Ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...