Gå til innhold

Overstimulering av pergotime og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på dobbel pergo og ble endelig gravid. Er nå 5 uker på vei. Siden pergokuren har jeg gått opp 5 kg frem til for 3 dager siden. Nå har jeg gått opp 3-4kg morgen vs kveld) disse siste dagene. Det er av og til tungt å puste, småsvimmel og kvalm. Mistenker overstimulering, men får ikke ul før slutten av neste måned. Magen har blitt så enorm at det ser ut som jeg er 6-7 mnd på vei. Er ikke noen sterke smerter av noe slag, men tidvis ubehagelig(spesielt med pustinga). Det er spesielt de 3-4 siste kiloene som er bekymringsverdig. Jeg drikker mye vann nå. Alltid tørst og tisser betraktlig mindre enn jeg drikker. Spiser mindre enn jeg pleier også så det burde ikke ha noe å si på vektøkninga.

Andre som har vært ute for dette?

Anonymous poster hash: da089...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du lege eller jordmor og spør om de kan undersøke deg og si sin mening.

Eller så ringer du gynekologen du har fått pergotime av og forlanger sjekk raskt.

Viss ikke så ringer du rundt til de private ul som er i området og prøver å få time.

Dette kan være farlig og bør undersøkes.

Anonymous poster hash: 629ef...a0b

Skrevet

Jeg ble hyperstimulert ved ivf. Kjenner igjen noe av det du skriver. Tung pust og masse masse vann i magen. Gikk også opp 5 kilo over natta, magen var så grusomt stor med masse væske i buken.

Her tok ivf klinikken det veldig alvorlig, ble sendt på sykehus. Hadde eggstokkene vært 1 mm. større hadde jeg blitt lagt inn.

Jeg hadde ringt tilbake til den som skrev ut Pergo. De burde jo absolutt ta deg inn! Hva med fastlegen? Da får den henvise til sykehuset da om gynekologen ikke tar det alvorlig.

God bedring!

Anonymous poster hash: 05190...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...