Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Hva skal jeg gjøre med det? Den siste tiden har jeg blitt ofte syk, det ene etter det andre, influensa med feber så var sengeliggende, så omgangssyke, så kraftig og smertefull uvi som jeg ikke klarte å gå på jobb med, pluss annet ungene smitter meg med, blir som regel ikke så mange dager jeg trenger for å klare å karre meg på jobb igjen. Jeg er bare hjemme når jeg absolutt ikke klarer å dra på jobb. Så er det sykt barn, vi har to i barnehagealder og som har astma så de har ofte luftveisinfeksjoner osv pluss andre ting som stadig går i bhg.. Jeg og mannen deler jo på sykt barn. Likevel, føler jeg har så mye fravær sånn jevnt over og synes det er så flaut i forhold til jobben og leder. Kan noen være så snille og si at de også hadde det sånn og det bedret seg når ungene ble større? Ingen klager på jobb, og er man syk så er man syk, men jeg skjønner jo at jeg ikke akkurat er en ideell arbeidstaker.. Anonymous poster hash: f545a...657
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Sjefen min forsikrer meg iallefall om at dette er helt vanlig og at det er hver sin gang i arbeidsflokken. Så senk skuldrene og tenk på deg selv og barna. Ingen er tjent med at du sliter deg ut og blir utbrent. Alle vi med småbarn på jobb har det likt som deg. Anonymous poster hash: f6928...14d
SuperFries Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Det bedrer seg! Har selv hatt en del syke barn, dog ikke vært mye syk selv. Barna blir større og mindre syke. Heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Jeg tenker også det er normalt en periode med små barn. Men du kan gjøre mye selv for å styrke immunforsvaret ditt. Pass på kostholdet ditt, unngå sukker og for mye raske karbohydrater, sjekk at du har optimale D-vitaminnivåer, ta tilskudd av omega3. Bruke Immiflex i vinterhalvåret og ta gjerne gode tarmbakterier året rundt (80 % av immunforsvaret sitter i tarmen). Anonymous poster hash: e95e7...b18
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Takk for trøst alle sammen og gode råd tar d vitaminer, har for lite av det. Hva er dimmiflix? Har du noen gode tarmbakteritabl å anbefale? Kostholdet er bra. Underskudd på søvn men det er jo bare sånn. Trener jevnlig når jeg ikke er syk, lite i det siste altså. L E I av sykdom og sliten Anonymous poster hash: f545a...657
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Er man syk så er man syk!! Sånn er det bare. Hvis du er mye syk og mannen lite, bør han etter min mening ta en større del av syke-barn dagene for en periode. Underskudd på søvn kan du definitivt gjøre noe med. Mangel på søvn vil gjøre deg mer utsatt for sykdom. Forsøk å prioritere litt annerledes for en periode slik at du får sovet mer. Anonymous poster hash: b97ef...2cd
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Er man syk så er man syk!! Sånn er det bare. Hvis du er mye syk og mannen lite, bør han etter min mening ta en større del av syke-barn dagene for en periode. Underskudd på søvn kan du definitivt gjøre noe med. Mangel på søvn vil gjøre deg mer utsatt for sykdom. Forsøk å prioritere litt annerledes for en periode slik at du får sovet mer. Anonymous poster hash: b97ef...2cd Hotell? 😂 Gjerne sånn det blir med små barn i hus. Anonymous poster hash: 433db...54b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #8 Skrevet 11. februar 2016 Takk for trøst alle sammen og gode råd tar d vitaminer, har for lite av det. Hva er dimmiflix? Har du noen gode tarmbakteritabl å anbefale? Kostholdet er bra. Underskudd på søvn men det er jo bare sånn. Trener jevnlig når jeg ikke er syk, lite i det siste altså. L E I av sykdom og sliten Anonymous poster hash: f545a...657 Immiflex er betaglukaner som har bevist positiv effekt på immunforsvaret. Det finnes flere merker, men det meste av forskningen er gjort på dette merket. Google Immiflex og betaglukaner så finner du en god del om det. Av tarmbakterier finner du nå mye forskjellig og bra. Hvis du har hatt antibiotikakur seneste året/-ene så kan du gjerne ta en kur som inneholder spesielt mange bakterier pr. dose. På helsekosten finner du etter min mening de beste som fås kjøpt over disk. Flere av de som kjøpes på apotek har dessverre noe lav dosering - hvis de ikke har blitt bedre i det siste. Hvis du ikke har hatt antibiotikakur(er) så kan du godt gå for et tilskudd med noe lavere dosering. Det er ulike merker og ulike priser, men de fleste på helsekosten er bra. Bio-dophillus fra BioLife er prisgunstig og god, selv om det ikke er den med høyest antall bakterier pr. kapsel, så har den god spredning på ulike typer bakterier. VitaBiosa er flytende, litt spesiell på smak, men har ofte god effekt, spesielt på de som har lavt immunforsvar. Disse to kan også kombineres. Ellers er BioCare veldig god og kanskje den det finnes mest forskning på. Prismessig er den dyrere enn de andre jeg har nevnt, men har også høyere dose bakterier (du får dem i forskjellige styrker), ca samme prisnivå er også Udo's Choice sine tarmbakterier. Alle gode produkter. Finnes også noen nye merker på markedet som visstnok skal være bra, men jeg har litt for lite erfaring med dem selv, og husker ikke navnet på det jeg tenker på. Anonymous poster hash: e95e7...b18
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #9 Skrevet 11. februar 2016 Er man syk så er man syk!! Sånn er det bare. Hvis du er mye syk og mannen lite, bør han etter min mening ta en større del av syke-barn dagene for en periode. Underskudd på søvn kan du definitivt gjøre noe med. Mangel på søvn vil gjøre deg mer utsatt for sykdom. Forsøk å prioritere litt annerledes for en periode slik at du får sovet mer.Anonymous poster hash: b97ef...2cd Hotell? Gjerne sånn det blir med små barn i hus. Anonymous poster hash: 433db...54b Tja, Legge seg tidligere (type samme tid som ungene) Sove på skift (ta annenhver natt) Sove ut en dag hver i helgene Få barnevakt i ny og ne. Være mer strukturert på oppgaver hjemme slik at man får lagt seg om kvelden Prioritere mindre husarbeid og mer søvn Osv osv Det er klart man får mer søvn om man legger seg kl 20 enn om klokka bikker 24....... Anonymous poster hash: b97ef...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå