Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Har kastet meg ut i en utdanning jeg har drømt om siden jeg var liten, og har hittil klart det bra med gode karakterer. Hittil har vi ikke hatt framføring, men jeg vet det kommer etterhvert. Noe jeg gruer meg så til at jeg ikke ser meg istand til å gjennomføre det pga sosial angst. Kan jeg ved å feks dokumentere mitt problem, få slippe å fremføre, eller finnes det ikke noen rettigheter knyttet til dette? Før dere kommer med forslag om behandling må jeg legge til at søknaden min på DPS ble avslått, men har tidligere vært i behandling uten effekt. Anonymous poster hash: 16264...9bc
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Det finnes ingen rettigheter knyttet til dette. Kun velvilje fra instituttet. Det du kan gjøre er å begynne å øve på å fremføre. I de fleste jobber må man en eller flere ganger fremføre noe. Nå har du en gylden mulighet til å øve på dette. Anonymous poster hash: 689db...4d8
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Hva utdanner du deg til da? Må du snakke fremfor andre i dette yrket? Jeg har også sosial angst, men har valgt et yrke der jeg en gang i blant må snakke foran andre. Derfor presset jeg meg gjennom fremføringer på skolen. Det var et helvete, men i løpet av de 3 årene så ble det faktisk lettere:) Snakk med læreren din. Hvis dette er et yrke der dette ikke blir aktuelt så kan det hende du slipper. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd uansett. Lykke til! Anonymous poster hash: e2469...dd2
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Det spørst vel litt hva slags studie der er snakk om, og om du har fremføringer som enkeltperson eller i en gruppe? Snakk med læreren eller rådgiver på skolen du. Håper det går bra. Jeg studerte for mange år siden sammen med en som hadde sosial angst og panikkangst. All ære til ham som studerte (og som jeg nå tror jobber), men jeg må få lov til å si at det dessverre førte til en del ekstraarbeid for oss andre som ble satt på gruppe med ham. Vi skulle uføre en del oppgaver utenfor høyskolen, som involverte alt fra å intervjue folk til å ha praksis på ulike kontor og snakke med folk på telefonen. Han måtte trekke seg fra alt dette, og kunne bare gjøre gruppearbeid på selve skolen, eller helst hjemme med seg selv. Anonymous poster hash: 3618f...c65
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Studerer til sykepleie, så jeg kommer til å måtte snakke i forsamlinger (rapport etc), men dette har jeg tro på skal gå fint. Framføring for 60-70 personer, derimot... :/ Anonymous poster hash: 16264...9bc
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Siste innlegget var HI Anonymous poster hash: 16264...9bc
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Det kommer, som flere her sier, am på hva du utdanner det til. Vil du f.eks. bli lærer kan du ikke slippe framføring. I de aller aller fleste yrker er det å snakke med og foran kolleger, Kunder, klienter osv en del av arbeidshverdagen. Å tene på dette i studiet er derfor viktig. Ofte er muntlig prestasjoner endel av karakteren din også. Anonymous poster hash: 30e08...cd1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #8 Skrevet 11. februar 2016 Om noen her har forslag til alternative behandlinger med effekt, blir jeg veldig glad Er desperat etter å komme meg ut av dette h****vete HI Anonymous poster hash: 16264...9bc
Surogvanskelig Skrevet 11. februar 2016 #9 Skrevet 11. februar 2016 Om noen her har forslag til alternative behandlinger med effekt, blir jeg veldig glad Er desperat etter å komme meg ut av dette h****vete HI Anonymous poster hash: 16264...9bc Eksponeringsterapi
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #10 Skrevet 11. februar 2016 Om noen her har forslag til alternative behandlinger med effekt, blir jeg veldig glad Er desperat etter å komme meg ut av dette h****vete HI Anonymous poster hash: 16264...9bc Bli flink! Jeg har sosial angst, men ikke i settinger hvor jeg føler meg trygg, og jobben min er et av disse stedene. Jeg kan grue meg i ukesvis og bli helt dårlig av tanken på å gå på en fest, men å snakke på et personalmøte på jobb gjør meg overhodet ingenting. Grunnen er at på jobb er jeg flink, jeg kan tingene mine, det er mye erfaring og kunnskap i meg og jeg blir respektert for det. Anonymous poster hash: 46f30...c9f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #11 Skrevet 11. februar 2016 Eksponeringsterapi har jeg ikke tro på, dessverre. Har aldri latt meg stoppe av angsten, men blir like nervøs hver gang jeg feks spør etter hjelp i en butikk. Har tro på at det å være flink i jobben sin kan hjelpe mye Og jeg jobber knallhardt for å bli akkurat det Anonymous poster hash: 16264...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå