Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 De stoffene som rakner hbis man klipper i de, altså... Man syr en søm, men kan dra en og en trås ut av stoffet som om stoffet er flettet sammen. Hbilke stoffer er det!?? Så vet jeg hva jeg skal unngå driver og syr et sengesett til babyen, men nå har stoffet raknet helt inntil sømmen, så det blir nok ødelagt. Anonymous poster hash: bd74a...a5e
Steget Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Du må sy sikksakk rundt klippekanten. Da rakner det ikke! Sengetøy ville jeg sydd i 100% bomull.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Du må sy sikksakk søm rundt alle kantene først. Evt kan du klippe med skreddersaks. Anonymous poster hash: 34d0e...575
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Sy med sikksakk eller falsk overlock søm langs alle klippekanter. Så syr du det sammen. Kan godt sikksakke over etter du har sydd de sammen også. Anonymous poster hash: 5192c...be6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #5 Skrevet 12. februar 2016 Som andre sier, må du sy sikksakk langs hele kanten på stoffbiten før du syr med rettsting . Vask også stoffet før du syr (men etter du har sydd med sikksakk) så ikke det krymper etter du har sydd. Det jeg ville gjort når det er snakk om dynetrekk, er å brette inn kanten før du syr så ikke det kjennes stivt ut. Om du forstår. Det vil også gjøre gjøre at det ikke rakner. Anonymous poster hash: 6c7af...690
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #6 Skrevet 12. februar 2016 Forresten gjelder dette de aller fleste stoffer det finnes noen typer sol ikke rakner, men kun bomull egner seg som sengetøy til baby. Eventuelt ull, men det er mer til utebruk Anonymous poster hash: 6c7af...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå