Gå til innhold

Dere som velger Apple over android .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 8f9e8...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg er godt kjent med apple og ikke er spesielt interessert i teknologiske dingser og operativsystemer. Så jeg gidde ikke å sette meg inn i noe nytt.

Skrevet

Andre?

Anonymous poster hash: 8f9e8...abf

Skrevet

Fordi apple er enkelt å bruke, lite utsatt for virus, god kvalitet, og lekkert design. De aller fleste i min bransje (arkitekter, reklame) bruker mac. Det er mye mer logisk, brukervennlig og profft.

Elsker iPhonen min, og forguder Macbooken min 👍🏼

Anonymous poster hash: 34711...929

Skrevet

Lite teknisk, og Apple er veldig lett å bruke.

Anonymous poster hash: 37970...dc0

Skrevet

Veldig mange grunner.

Apple lager både hardware (telefonene, nettbrettene, datamaskinene) og operativsystemet (iOS) selv. Operativsystemet og programmene er derfor optimalisert for iPhone. Alt er testet på iPhone, ikoner og andre ting er designet for å se bra ut på iPhone sin skjerm, osv.

Til sammenligning lager Google Android. Android er gratis og diverse mobilprodusenter (Samsung, HTC, LG, Huawei, m.fl) laget ørten forskjellige telefonmodeller i året, alle med forskjellig skjermstørrelse, oppløsning, prosessor, ram osv. Også legger de sitt eget "lag" oppå Android-kjernen der de pusher sine egne ting også. Man får derfor gjerne masse bling og flashy funksjoner man ikke trenger, og som gjør telefonen laggy, særlig om man ikke har topp-modellen men en av de billigere telefonmodellene de lager. Apper er ikke nødvendigvis testet for din telefon, og ting er som regel ikke tilpasset og optimalisert.

Apple tjener penger på å selge deg hardware (telefon, nettbrett, datamaskiner) og også på å selge apper (de tjener en prosentandel av alle apper i App Store). Google tjener penger på Android (jepp, selv om den er "gratis" ved å selge all informasjon om DEG. Hva slags e-poster du sender og mottar med Gmail, hvor du er med Google maps, hva du googler, osv. Dette brukes til å brukertilpasse reklame basert på din "profil".

Apple vil gjerne at du skal kunne bruke din iPhone om 2, 3, 4 år også. Hvorfor det? Fordi da kan du kjøpe flere apper og de vil fortsatt tjene penger på at du har og bruker en iPhone. Derfor er det deres interesse å fortsette å oppdatere iOS også for eldre iPhoner.

HTC, Samsung osv tjener kun penger ved å selge deg sine produkter. De har derfor ingenting å tjene på å slippe oppdateringer til eldre mobiler. Android-mobiler blir derfor fortere utdatert.

I tillegg er iOS sitt brukergrensesnitt og økosystem mye mer sømløst, gjennomført og enklere. iCloud, synkronisering, oppdatering, gjenoppretting, prikk lik kopi av evt tidligere (eller ødelagt, eller mistet) iPhone til ny iPhone.

Touch-teknologien, skjermteknologien og designet til Apple er dessuten svært godt.

Det finnes mange andre grunner også, men dette er noen av dem.

Man får så mye mer for pengene med Apple sine produkter

Anonymous poster hash: cff2c...d9e

Skrevet

Fordi apple er enkelt å bruke, lite utsatt for virus, god kvalitet, og lekkert design. De aller fleste i min bransje (arkitekter, reklame) bruker mac. Det er mye mer logisk, brukervennlig og profft.

Elsker iPhonen min, og forguder Macbooken min

Nå er jo grunnen til lite virus ikke at Apple har overlegen teknologi, men at hackere er økonomisk. Lager du malware er det høyere sannsynlighet for suksess når du har 100 millioner potensielle ofre istedenfor 10 mill.

Lekkert design er jeg enig i, men dessverre betaler man ganske mye for det. Innmaten og ytelse av iphone/ipad er ganske likt sammenlignbare androidprodukter.

Anonymous poster hash: 61ca9...987

Skrevet

Brukervennlig og fint, enkelt design:)

Anonymous poster hash: 083c1...3f1

Skrevet

Samme som Elsker livet. Dessuten vet jeg ikke hva Andriod er engang. :P

Anonymous poster hash: 57970...482
Skrevet

Elsker iPhonen min, og forguder Macbooken min

Nå er jo grunnen til lite virus ikke at Apple har overlegen teknologi, men at hackere er økonomisk. Lager du malware er det høyere sannsynlighet for suksess når du har 100 millioner potensielle ofre istedenfor 10 mill.

Lekkert design er jeg enig i, men dessverre betaler man ganske mye for det. Innmaten og ytelse av iphone/ipad er ganske likt sammenlignbare androidprodukter.

Anonymous poster hash: 61ca9...987

Her vet du tydeligvis ikke hva du snakker om.

Grunnen til at det ikke er virus på iOS er fordi apper (programmer) kun lan lastes ned via App Store, der alt er sjekket og kontrollert av Apple. Dessuten har ikke appene tillatelse til å gjøre hva som helst, som de har på Android.

Anonymous poster hash: cff2c...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...