Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Jeg sitter i styret i et idrettslag. Her har vi noen barn fra familier med veldig dårlig råd. Der vi vet om det snakker vi med foreldrene og forklarer at vi sender ut kontingentkrav men at de ikke trenger å betale. Vi må sende krav for at forsikringen skal gjelde. Spesielt en mor har nytt godt av dette i noen år. Det som er så hyggelig er at hun gjør alt hun kan for å hjelpe klubben med det kun har anledning til. I helgen var det dugnad. Alle foreldrene var satt opp med 3 timer innsats hver. Bortimot halvparten meldte avbud. Denne moren gjorde i stede det motsatte. Hun stilte opp i første gruppe på lørdag og jobbet hele lørdagen og hele søndagen. Norsken hennes er dårlig så det er ikke alle oppgaver hun kan gjøre, men en kjedelig jobb som å stå alene på et kjøkken å steke vafler i 8 timer tok hun gjerne. Vasking og sjauing tok hun gjerne. Til sammen må hun ha lagt ned minst 15-20 timers dugnadsinnsats i helgen. Med en slik innsats er det veldig enkelt å fortsette å gi både hennes og andres barn et tilbud, selv om de ikke har råd til å betale for seg. Jeg forventer ikke at de som trenger hjelp stiller opp så mye, men det er veldig hyggelig når det skjer. Anonymous poster hash: f0d1f...549
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Fint det ☺️ Men vær obs på at noen er fattige OG syke og kan ikke stille på dugnad. Anonymous poster hash: c7979...7d0
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Fint det ☺️ Men vær obs på at noen er fattige OG syke og kan ikke stille på dugnad. Anonymous poster hash: c7979...7d0 Selvfølgelig. Jeg forventer ikke at alle foreldre som stiller opp på dugnad selv om vi betaler for ungene deres, men det er veldig hyggelig å oppleve at foreldre stiller opp ekstra der de kan. Anonymous poster hash: f0d1f...549
Mostly Harmless Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Så fint å lese. Synes dere i idrettslaget også fortjener skryt for å legge til rette for at barn i familier med dårlig økonomi kan delta👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå