Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Jeg har fått brev om at jeg kvelden før KS skal dusje og vaske meg med hibiskrub, legge meg i rent sengetøy for så å dusje med hibiskrub igjen før jeg drar til sykehuset morgenen KS skal utføres. Noen som vet om jeg skal vaske HELE kroppen med Hibiskrub? Håret, ansiktet, underlivet og alt? Eller er det bare magen og området rundt der de skal skjære? Regner med jeg ikke kan smøre meg med bodylotion etterpå? Men kan jeg bruke balsam i håret og hva med deodorant? Takk for svar. Anonymous poster hash: 1b15a...2e6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Da jeg jobbet ved kirurgisk avdeling, skulle en bruke hipiscrub på kroppen men kunne bruke sjampo/balsam i håret. Usikker på om prosedyrene er endret. Deodorant ville jeg droppet men sikkert ikke farlig. Anonymous poster hash: 8e464...70f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Der jeg jobber er hibiskrubb av hele kroppen en gang ved leggetid og påfølgende morgen rutinen. Dpasientene kan bruke vanlig sjampo, ikke bodylotion eller deodorant. Anonymous poster hash: ac0a6...530
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Tusen takk for svar! 😊 HI Anonymous poster hash: 1b15a...2e6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Du må ikke bruke det i underliv, eller andre kroppsåpninger. Det kom nye forskrifter for ett par år siden, der man nå skal vaske håret og kroppen med Hibiskrub, underliv med vann. Anonymous poster hash: daf41...874
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Jeg tok ks i sept. Hele kroppen skulle vaskes med hibiscrub, også håret. Spesielt nøye rundt nesa, navlen, underliv. Ikke bruke balsam, deo eller noen kremer etterpå. Blir jo helt stiv da med kråkereir på hodet. Anonymous poster hash: c32e9...a6b
Proktor Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Jeg måtte vaske håret med det også. Fikk et detaljert skriv om hvordan det skulle gjøres, rekkefølgen på hva jeg skulle vaske osv..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #8 Skrevet 11. februar 2016 Oi, da ble det plutselig litt motstridende svar her... Hm, kanskje jeg bare bør spørre på sykehuset eller apoteket når jeg kjøper den Hibuskrubben... Vil jo ikke gjøre noe feil som kan øke sjansen for infeksjoner ytterligere... HI Anonymous poster hash: 1b15a...2e6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #9 Skrevet 11. februar 2016 Jøss! Er dette noe nytt?? Jeg har tatt to KS og dette har aldri vært noe tema. Den ene gangen ble jeg innlagt samme morgen, ble henvist til vanlig dusj hjemme før jeg kom. Den andre gangen var jeg allerede innlagt. KS var planlagt i flere måneder, men jeg var innlagt pga preekplampsi. Ikke snakk om noe sånt da heller. Sengetøyet hadde jeg ligget i i flere dager. Tok vanlig dusj samme dag som keisesnittet ble utført. Anonymous poster hash: 3b46e...aa2
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #10 Skrevet 11. februar 2016 Jøss! Er dette noe nytt?? Jeg har tatt to KS og dette har aldri vært noe tema. Den ene gangen ble jeg innlagt samme morgen, ble henvist til vanlig dusj hjemme før jeg kom. Den andre gangen var jeg allerede innlagt. KS var planlagt i flere måneder, men jeg var innlagt pga preekplampsi. Ikke snakk om noe sånt da heller. Sengetøyet hadde jeg ligget i i flere dager. Tok vanlig dusj samme dag som keisesnittet ble utført.Anonymous poster hash: 3b46e...aa2 Ulik praksis på ulike sykehus. Alt etter hvor mye sårinfeksjoner de har hatt antar jeg. Har tatt katastrofesnitt engang også, da var ikke legene skrubbet eller riktig påkledd, rakk vel et par hansker. Og magen min ble ikke vasket engang. Fikk ikke infeksjon da heller. Mulig jeg fikk noe antibiotika i tilfelle, det husker jeg ikke. Anonymous poster hash: c32e9...a6b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #11 Skrevet 11. februar 2016 Jøss! Er dette noe nytt?? Jeg har tatt to KS og dette har aldri vært noe tema. Den ene gangen ble jeg innlagt samme morgen, ble henvist til vanlig dusj hjemme før jeg kom. Den andre gangen var jeg allerede innlagt. KS var planlagt i flere måneder, men jeg var innlagt pga preekplampsi. Ikke snakk om noe sånt da heller. Sengetøyet hadde jeg ligget i i flere dager. Tok vanlig dusj samme dag som keisesnittet ble utført. Anonymous poster hash: 3b46e...aa2 Jeg vet ikke om det er noe nytt jeg, men synes det er logisk at man forbereder seg til et planlagt KS på lik linje med andre planlagte operasjoner. Man skal også sette klyster kvelden før og faste fra midnatt. Skjønner jo at man ikke gjør disse tingene ved hasteoperasjoner, men synes det er greit å gjøre det de mener er "riktig" når jeg har tid og mulighet og vet om det på forhånd. 😊 HI Anonymous poster hash: 1b15a...2e6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #12 Skrevet 11. februar 2016 Jøss! Er dette noe nytt?? Jeg har tatt to KS og dette har aldri vært noe tema. Den ene gangen ble jeg innlagt samme morgen, ble henvist til vanlig dusj hjemme før jeg kom. Den andre gangen var jeg allerede innlagt. KS var planlagt i flere måneder, men jeg var innlagt pga preekplampsi. Ikke snakk om noe sånt da heller. Sengetøyet hadde jeg ligget i i flere dager. Tok vanlig dusj samme dag som keisesnittet ble utført.Anonymous poster hash: 3b46e...aa2 Jeg vet ikke om det er noe nytt jeg, men synes det er logisk at man forbereder seg til et planlagt KS på lik linje med andre planlagte operasjoner. Man skal også sette klyster kvelden før og faste fra midnatt. Skjønner jo at man ikke gjør disse tingene ved hasteoperasjoner, men synes det er greit å gjøre det de mener er "riktig" når jeg har tid og mulighet og vet om det på forhånd. HI Anonymous poster hash: 1b15a...2e6 Joda sikkert! Jeg har hatt andre operasjoner også. Aldri hørt om denne prosedyren da heller......... F.eks hadde jeg åpen kirurgi i en fot i fjor. Anonymous poster hash: 3b46e...aa2
klg,2 boys now:) Skrevet 11. februar 2016 #13 Skrevet 11. februar 2016 Aldri hørt om det engang å hatt ks 2 ganger😳
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #14 Skrevet 11. februar 2016 Jøss! Er dette noe nytt?? Jeg har tatt to KS og dette har aldri vært noe tema. Den ene gangen ble jeg innlagt samme morgen, ble henvist til vanlig dusj hjemme før jeg kom. Den andre gangen var jeg allerede innlagt. KS var planlagt i flere måneder, men jeg var innlagt pga preekplampsi. Ikke snakk om noe sånt da heller. Sengetøyet hadde jeg ligget i i flere dager. Tok vanlig dusj samme dag som keisesnittet ble utført.Anonymous poster hash: 3b46e...aa2 Ulik praksis på ulike sykehus. Alt etter hvor mye sårinfeksjoner de har hatt antar jeg. Har tatt katastrofesnitt engang også, da var ikke legene skrubbet eller riktig påkledd, rakk vel et par hansker. Og magen min ble ikke vasket engang. Fikk ikke infeksjon da heller. Mulig jeg fikk noe antibiotika i tilfelle, det husker jeg ikke. Anonymous poster hash: c32e9...a6b Sikkert ulikt fra sykehus til sykehus ja. 😊 HI Anonymous poster hash: 1b15a...2e6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #15 Skrevet 11. februar 2016 Jøss! Er dette noe nytt?? Jeg har tatt to KS og dette har aldri vært noe tema. Den ene gangen ble jeg innlagt samme morgen, ble henvist til vanlig dusj hjemme før jeg kom. Den andre gangen var jeg allerede innlagt. KS var planlagt i flere måneder, men jeg var innlagt pga preekplampsi. Ikke snakk om noe sånt da heller. Sengetøyet hadde jeg ligget i i flere dager. Tok vanlig dusj samme dag som keisesnittet ble utført.Anonymous poster hash: 3b46e...aa2 Jeg vet ikke om det er noe nytt jeg, men synes det er logisk at man forbereder seg til et planlagt KS på lik linje med andre planlagte operasjoner. Man skal også sette klyster kvelden før og faste fra midnatt. Skjønner jo at man ikke gjør disse tingene ved hasteoperasjoner, men synes det er greit å gjøre det de mener er "riktig" når jeg har tid og mulighet og vet om det på forhånd. HI Anonymous poster hash: 1b15a...2e6 To planlagte ks her og aldri tatt klyster. Anonymous poster hash: c32e9...a6b
SuperFries Skrevet 11. februar 2016 #16 Skrevet 11. februar 2016 Hår og det hele skal vaskes. Er du usikker, så ring avdelingen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #17 Skrevet 11. februar 2016 Hår og det hele skal vaskes. Er du usikker, så ring avdelingen. Ja, jeg tror jeg gjør det! Var veldig god info i brevet jeg fikk fra sykehuset, men stod ikke noe om hvor mye av kropp og hår som skal vaskes. 😊 Anonymous poster hash: 1b15a...2e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå