Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Jeg skal være hjemme med lillebror et ekstra år og har derfor muligheten til å ha storebror også hjemme litt ekstra. Han er 4 og det blir hans nest siste år i barnehagen. Er det noe som er dumt med kun 3 dager barnehage i uka tenker dere? Jeg vet de aller fleste på hans gruppe går fulltid. Tenker om han vil havne utenfor sosialt og gå glipp av noe. Foreløpig klarer han seg supert sosialt, men er litt stille og forsiktig. Noen tanker? Anonymous poster hash: 1ceb7...607
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Jeg ville beholdt full plass og heller satset på kortere dager og en fridag i ny og ne :-) Anonymous poster hash: 3f5fa...cf2
Appelsinpiken Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Vurderer det samme. Dvs 3 dager på eldste, og 4 dager på yngste. Skal være hjemme i permisjon hele barnehageåret. Er mye penger å spare på det også. Hos oss så vil eldste helst være hjemme, mens mi sten elsker barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Vurderer det samme. Dvs 3 dager på eldste, og 4 dager på yngste. Skal være hjemme i permisjon hele barnehageåret. Er mye penger å spare på det også. Hos oss så vil eldste helst være hjemme, mens mi sten elsker barnehagen. Er det så mye penger å spare på det egentlig? Er lite som skiller 80 og 100 % plass Anonymous poster hash: 8f788...e82
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Jeg er ufør og har tenkt på det samme for min 4-åring. Skulle gjerne hatt 80% plass da jeg synes det er passe, men vår bhg tilbyr bare 60 og 100. Jeg har kommet frem til at 60% blir for lite for ham når han er så stor, da er det lett for å falle utenfor når alle de andre har full plass, pluss at erfaring viser at han trenger mer kontinuitet i rutinene. Så vi har heller full plass og tar en fridag i uka og korte dager innimellom når det passer seg sånn. Det positive er at vi kan velge fridagen selv fra uke til uke da. Anonymous poster hash: d73d6...7a6
TPK Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Ja, jeg ville ikke bundet meg til en deltidsplass hvis ikke du må pga økonomi. Det er gull verdt å ha den fleksibiliteten at dere kan ha korte eller lange dager, fri når det passer, og han kan være der fullt en uke babyen er småsyk/sover dårlig/du er syk eller hva som helst. Det er krevende å ha to hjemmme hvis man f.eks ikke har fått sove. Da kan du også se og tilpasse om han faller litt ut av det sosiale. Her var det sånn at eldste måtte bli levert før kl 8, ellers kom han ikke inn i dagen i det hele tatt. Det var helt krise og rutinebrudd da jeg leverte ham kl 10 de første mnd av permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Du bør jo også sjekke opp hvordan førskolegruppa jobber i barnehagen, er det visse dager f.eks og er du da garantert plass på de dagene den gruppa samles og jobber med div førskoleprosjekter? Jeg hadde samme mulighet, men valgte å beholde full plass. Hadde heller korte dager og i snitt en fridag i uka, alt etter hvilken dag det passet oss best. Anonymous poster hash: 2d1fa...b38
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #8 Skrevet 11. februar 2016 Høres flott ut for både foreldre og barn:) Gjorde det samme med mitt barn da jeg jobbet natt og hadde mye fri innimellom. I vår bhg var det kun hele plasser, så jeg kunne ikke gå ned men hadde gjort det om det hadde vært en mulighet. Jeg spurte nå og da om han falt ut noe sosialt, men det var aldri et problem. Han hadde mye venner i nabolaget og vi var mye ute eller fant på ting inne. Han var 5,5 år når han begynte på skolen, og var altså verken uselvstendig, mammadalt eller usosial. Siste året var han nok mer hjemme enn i bhg:) Anonymous poster hash: 55e54...cc6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #9 Skrevet 11. februar 2016 Synes førskoleopplegget i barnehagen ofte er svært oppskrytt (min erfaring). Men, ville nok beholdt full plass,levert seint og hentet tidlig. Samt tatt fri når det passet. Er ikke sikkert størstemann synes det er suverent tipp topp å henge med deg og babyen, når han vet alle vennene er i barnehagen... Eller kanskje gjør han det? Bare dere som vet:) Anonymous poster hash: 09ff5...f78
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #10 Skrevet 11. februar 2016 Tusen takk for svar alle sammen! Er vanskelig å bestemme seg, men vi heller mest mot full plass og valgfriheten.. Er mest redd for at 60% plass ikke skal bli noe greit med tanke på det sosiale. Når det er sagt skiller det jo en tusenlapp i måneden og det blir jo litt i løpet av et år.. Storebror vil ikke være førskolebarn før året etter så førskoleopplegget trenger jeg ikke tenke på. Han er dessuten en hjemmekjær gutt som ofte ønsker seg fri fra barnehagen. Lillebror blir dessuten 1 år i oktober så vil jo ikke være kjempeliten.. Tenker jeg skal spørre de ansatte om de har noen tanker også. HI Anonymous poster hash: 1ceb7...607
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #11 Skrevet 11. februar 2016 Har hatt 60 og 80 % plass. Fungert veldig bra for oss, om jeg ønsker å bytte dag en uke-gir jeg bare beskjed dagen før jeg bytter. Trenger jeg en ekstra dag, koster det 250 kr. Anonymous poster hash: ab226...5d7
Violeta Skrevet 11. februar 2016 #12 Skrevet 11. februar 2016 Vi gjorde det. Gutten var veldig sliten av å gå hver dag og i tillegg sparer vi den 1000-lappen. Han er et år yngre da. Men jeg hadde gjort det sånn som situasjonen deres er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå