Gå til innhold

sengevæter- tips og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk også beskjed om at barnet måtte bli 8 år før vi kunne få bleier/tisselaken på resept. Legen skjekke det til og med opp mens jeg var på kontoret.

Dette skal det vel ikke være ulik praksis på??

Nå har det heldigvis gått seg til av seg selv her hos oss.

Har igrunn ingen gode råd. Jeg vet det er tungt, men min erfaring er at ingen verdens triks funker. Ungen kunne sove i en innsjø av urin uten å vokne, og det helt uanhengig av hva vi gjorde på ettermiddagen.

Anonymous poster hash: b734c...e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om man blir henvist hvor havner man da? (helt grønn her jeg...) skal til lege imorgen, tenker at det er like greit å starte med å mase der for å få  hjelp, viss det også skulle vise seg å være en tung prosess

Anonymous poster hash: bd4e1...7bd
Skrevet

Har dere prøvd kiropraktor?

Jeg var skeptisk, men desperat da vår 7åring fortsatt brukte bleie og lillebror på 5 begynte å kommentere dette.

Det tok et par ganger med behandling så var han tørr på natta. Husker ikke helt hvordan hun forklarte det, men det hjalp nesten umiddelbart for oss.

Anonymous poster hash: 16aa9...7df
Skrevet

Vår jente gikk ca. fire ganger til kiropraktor da hun var 7 år. Kiropraktoren rådet oss til å ta henne på do før vi gikk og la oss, og da vekke henne helt. Grunnen var at hun skulle assosiere at det med å tisse er noe man gjør når man er våken. Samtidig brukte vi trusealarm, men vi puttet den i drynite bleier. Klippet et lite snitt på innsiden. Jeg vet ikke om det var kiropraktoren eller alarmen som gjorde susen, men vi ble hvertfall kvitt problemet ganske raskt.

Anonymous poster hash: 6b9dd...287

Skrevet

Ser du skriver at dere skal til lege snart, om mulig be om å bli henvist til en spesialist. Vi har vært gjennom det samme, men vi ble fortalt at man ikke skal vekke barn for å sende de på do om natten. Mine foreldre prøvde det med meg, men det fungerte ikke.

Det som kan være grunnen er at han ikke har begynt å produsere nok minirin ennå og kan trenge å få dette via tabelletter en stund. Minirin er et stoff vi alle produserer som gjør at vi produserer mindre urin når vi sover, for det er ikke ofte at vi trenger å gå på do om natten.

Ellers så kan dere prøve å gi han noe salt å spise før han skal legge seg. Salte kjeks eller salt pålegg, salt binder opp veske så det kan nå være med på å redusere det.

Det er håp, men krev å få hjelp enten via en ekspert eller ved å få prøve minirin.

Anonymous poster hash: d5549...f2a

Det ser ut til å bli minirin i første omgang, tok urinprøve som var ok, lett undersøkelse og etter samtale ble det klart at det var nok dette som var veien å gå. Alarm vil ikke funke, da han sover så tungt, vi har allerede prøvd lange perioder med kalendere og premier. Legen mente at dersom det ikke var bedring ila. få uker skulle vi videre til barnelege.

Skrevet

Jeg hadde problemer med sengeveting i barndommen og jeg tror jeg hadde det fordi jeg ble utsatt for omsorgssvikt, mobbet på skolen og utsatt for seksuelle overgrep av et søskenbarn. Jeg hadde det ikke bra i det hele tatt. Ikke at jeg sier at alle som er sengevetere har opplevd noe, men det kan kanskje være greit å ofre det en tanke at det kan ligge noe bak.

Hos meg ble det forsøkt: alarm- funket ikke, minirin-funket ikke, og det ble forsøkt kjerringrokk te-fungerte heller ikke.

Kanskje vekking på den tiden av natten hjelper?

Hos meg forsvant ikke plagene før jeg var 17 og fikk en skikkelig selvtillitsboost da jeg fikk min første ordentlige kjæreste og nye venner på videregående. Plagene har aldri kommet tilbake etter det, noe jeg er sjeleglad for :)

Anonymous poster hash: e3acb...25a
Skrevet

Ser du skriver at dere skal til lege snart, om mulig be om å bli henvist til en spesialist. Vi har vært gjennom det samme, men vi ble fortalt at man ikke skal vekke barn for å sende de på do om natten. Mine foreldre prøvde det med meg, men det fungerte ikke.

Det som kan være grunnen er at han ikke har begynt å produsere nok minirin ennå og kan trenge å få dette via tabelletter en stund. Minirin er et stoff vi alle produserer som gjør at vi produserer mindre urin når vi sover, for det er ikke ofte at vi trenger å gå på do om natten.

Ellers så kan dere prøve å gi han noe salt å spise før han skal legge seg. Salte kjeks eller salt pålegg, salt binder opp veske så det kan nå være med på å redusere det.

Det er håp, men krev å få hjelp enten via en ekspert eller ved å få prøve minirin.

Det ser ut til å bli minirin i første omgang, tok urinprøve som var ok, lett undersøkelse og etter samtale ble det klart at det var nok dette som var veien å gå. Alarm vil ikke funke, da han sover så tungt, vi har allerede prøvd lange perioder med kalendere og premier. Legen mente at dersom det ikke var bedring ila. få uker skulle vi videre til barnelege.

Alarmen piper veldig høyt!

Skrevet

Hvordan er det å prøve alarm hvis barna deler rom da? Vekkes det andre barnet også da? 😕

Anonymous poster hash: 52884...133

Skrevet

Hvordan er det å prøve alarm hvis barna deler rom da? Vekkes det andre barnet også da? 😕

Anonymous poster hash: 52884...133

Den vi hadde pep såpass høyt at jeg ville våknet om jeg lå i et annet rom... (Datteren min ligger på madrass på gulvet fordi hun er så mørkredd...)

Skrevet

Jeg har et råd til deg og alle andre med barn som er sengevætere. Gå til homeopat!!

Jeg har en gutt på 12 år som har slitt hele livet med sengevæting. Har prøvd alt, undersøkelser på barneklinikken, minirin, alarmmatte, kiropraktor, faste dotider på dagtid og vekket han om nettene.

Han har kun vært tørr noen få netter på disse 12 årene og vi har vært veldig fortvilte.

For 3 uker siden var vi hos homeopat. Hun hadde en grundig samtale med oss om hvordan han er som person og utifra dette fikk vi en tablett som han skulle ta 1 gang og inn igjen til kontroll om 1 mnd for å evt justere medisinen og dosen. På disse tre ukene har vi ikke vekket han om natten og han har kun vært våt 2 ganger!! For oss er det helt fantastisk og jeg vil derfor anbefale alle å prøve homeopat😃

Anonymous poster hash: 1e3db...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...