Gå til innhold

Er det frekt å herme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei god venninne som har kjøpt seg stoler.

Jeg ønsker også disse. .

Bør jeg spørre henne om tillatelse?

Eller kan jeg herme?

Vi har ikke så mange felles venner, så tror ikke andre enn henne vil "reagere" på at vi har like

Anonymous poster hash: 4b0b8...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du velger jo selv hva du kjøper. Hun har ingen makt over stolene og nei, det er ikke frekt.

Skrevet

Du velger jo selv hva du kjøper. Hun har ingen makt over stolene og nei, det er ikke frekt.

Men jeg fikk jo ideen av henne?

Var faktisk med å velge ut 😜

Likevel ikke frekt?

Skrevet

Frekt

Anonymous poster hash: 089c2...dd0

Skrevet

Frekt

Anonymous poster hash: 089c2...dd0

Kan jeg spørre om tillatelse da?

Skrevet

Jeg hadde ikke spurt om tillatelse. Men jeg hadde sagt: "jeg bare elsket de stolene du kjøpte, så jeg kommer til å herme etter deg sånn at du vet det". 😉🙈

Anonymous poster hash: 850c7...dc9

Skrevet

Syns ikke det er frekt så sant du ikke hermer etter andre ting også. Si til henne at du syns de var veldig fine, og at du har lyst til å kjøpe like. Så ser du reaksjonen hennes! 👍🏻

Har selv en venninne som skal ha ALT jeg har. Det er passe slitsomt og irriterende. Da klarer jeg ikke helt å være like positiv må jeg innrømme. Det har gått litt for langt for min del da hun kjøper like klær til både seg selv og barna, slik som vi har. Pluss veldig veldig mye annet...... Og det er ikke greit!

Anonymous poster hash: 90bfd...c07

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er frekt. Ikke med mindre du tar etter henne i mange andre ting også. Hadde aldri "spurt om tillatelse" (for det jo virkelig ikke hun som bestemmer det), men sagt at du likte de stolene så godt at du kommer til å kjøpe deg like.

Anonymous poster hash: 4103b...bf1
Skrevet (endret)

Hvem i huleste bryr seg? Det er vel et ganske begrenset antall mennesker som er i dere begges hjem såpass ofte at de merker seg det..

Meeen.... Jeg har lært såpass her inne at jeg vet at folk reagerer på de merkeligste ting.

Endret av Mandala
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er frekt. Ikke med mindre du tar etter henne i mange andre ting også. Hadde aldri "spurt om tillatelse" (for det jo virkelig ikke hun som bestemmer det), men sagt at du likte de stolene så godt at du kommer til å kjøpe deg like.

Anonymous poster hash: 4103b...bf1

Takk for svar.

Skal sies at jeg kommer ikke til å kjøpe de enda. Kanskje til sommeren (er da jeg trenger de)

Skrevet

Nei, synes jeg ikke. Hadde selv tatt det som et kompliment for god smak. Synes du skal si det til henne da, at du likte de så godt at du var helt nødt til å herme. 

Anonymous poster hash: ae5f5...b94
Skrevet

Da kan du flytte hit hvor jeg bor.

Her er det store vennegjenger som en skulle tro bodde i det samme huset med de samme møblene å tingene.

Kjøp det du har lyst på du.

Er da ingen som bestemmer over hva du synes er fint å ha i hus.

Anonymous poster hash: 6a1ef...1ae

Skrevet

Nå ble jeg glad 😊😊

Skrevet

Nei, synes jeg ikke. Hadde selv tatt det som et kompliment for god smak. Synes du skal si det til henne da, at du likte de så godt at du var helt nødt til å herme.

Anonymous poster hash: ae5f5...b94

Enig i dette :)

Anonymous poster hash: 40a3f...2cb

Skrevet

Har endt opp med samme stoler som to andre venninner - den ene fordi hun var med og kjøpte dem og likte dem hos meg og ville ha maken, den andre helt uavhengig -  hun falt for samme stol uten å ha sett min (hvilket er helt forståelig for den er kjempefin). Bare hyggelig, det.

Skrevet

Tror nok jeg ville forsøkt å finne noen enda finere, men hadde ikke brydd meg noe særlig ... tror jeg.  Hadde vedkommende brukt hjemmet mitt som en inspirasjonskilde hadde det irritert meg.

Skrevet

Ta det som er kompliment! En venninne kjøpte lik spisestue, og jeg syns ikke det gjorde noe!

Anonymous poster hash: 79cb0...891

Skrevet

Godt å høre 😊😊

Skrevet

Vi hadde et vennepar som kopierte vårt hjem omtrent i detalj😀 Vi lo godt og tok det som er kompliment. Det var fine folk og vi følte oss like mye hjemme hos dem som hjemme 😀

Skrevet

Når man tilbringer mye tid sammen er det ofte vanlig å liker de samme tingene og drar inspirasjon fra hverandre. Blir bare slik.

Men, hadde en venninne som gikk aktivt inn for å kopiere oss. Alt fra samme mobil og veske til tapet og bilder på veggene. Hun ble spurt om de hadde funnet ut hvordan de ville ha gangen sin og svarte med å beskrive gangen til de vi var besøk til. Å da mener jeg beskrive den, alt fra gulv og vegger til møbler og pynteting. Det er frekkt.

Skrevet

Men jeg fikk jo ideen av henne?

Var faktisk med å velge ut

Likevel ikke frekt?

Nei. Du kan jo kjøpe hva du vil :) Hun burde jo bare ta det som en kompliment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...