Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Jwg har fellesperioden. Men kan jeg bytte så pappaen tar den? Han vil nok ikke, men jeg er syk (angst). Klarer å ta meg av babyen godt etc, men gråter mye og et utslitt. Sov 2t i natt og går ikk å sove på dag. Skulle gått an å ts perm 50/50 mellom foreldrene Anonymous poster hash: aa184...957
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Dete kan bytte nå, men han må jo ville det. Kanskje du bør bli sykemeldt hvis du er så dårlig eller tror du det vil hjelpe å jobbe. Dere kan også dele permisjonen og jobbe f.eks annenhver dag, men da må det fungere for arbeidsgiver også. Anonymous poster hash: 536fa...afe
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Jwg har fellesperioden. Men kan jeg bytte så pappaen tar den? Han vil nok ikke, men jeg er syk (angst). Klarer å ta meg av babyen godt etc, men gråter mye og et utslitt. Sov 2t i natt og går ikk å sove på dag. Skulle gått an å ts perm 50/50 mellom foreldrene Anonymous poster hash: aa184...957 Det kan man. Du kan den ene uken jobbe to dager og ha tre dager permisjon og den neste uken motsatt og det samme kan mannen. Flesibelt uttak og dere må få avtale med arbeidsgiverne deres. Anonymous poster hash: 0f4f8...a8b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Dere kan bytte akkurat som dere vil, må bare gi nav beskjed i god tid. Det eneste dere ikke kan forandre er dekningsgrad, så har dere valgt 80% kan dere ikke bytt til 100% Har en venninne som var omtrent i din situasjon, hun fikk en skikkelig svangerskapsdepresjon, turte ikke være alene hjemme med babyen og var helt utafor. Der forandret de på permisjonen så pappaen var hjemme isteden også begynte hun å jobbe. Når hun fikk sitt vanlige liv tilbake med jobb hver dag slapp depresjonen taket, hun begynte savne babyen og ting gikk seg til. Så de forandret igjen og siste delen av permisjonen var de hjemme annenhver dag. Så om du føler det er bedre for deg å begynne jobbe, helt eller delvis, så kan dere forandre på permisjonen. Dere kan f.eks ha gradert permisjon begge to, jobbe 50% og være hjemme 50% på hver deres dager. Men mannen din har jo noen regler å følge overfor arbeidsgiveren sin også, de skal ha beskjed i rimelig tid de også om han skal ha permisjon tidligere enn planlagt. Anonymous poster hash: b35f8...d14
TPK Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Dere kan ikke bare bytte uten varsel,og bestemme at fra imorgen har pappaen permisjon. Det må søkes til Nav og arbridsgivere et visdt antall uker før. Hvis du er akutt dårlug må dufå en utvidet sykemelding som sier at du ikke er i stand til å både ta vare på barnet og deg selv, og far får ta over (deler av) permisjonen. Kanskje dere skulle gått til legen din begge to og diskutere mulighetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå