Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Vi er i tenkeboksen ang flytting. Vil det påvirke barnehageplassen vi har i dag om vi søker ny barnehageplass, i en annen kommune? Anonymous poster hash: 3e91b...e85
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Du må sjekke om du faktisk kan søke når du ikke bor i den kommunen. Ofte får du ikke det. Anonymous poster hash: e25c6...186
Superdolly Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Det er sannsynligvis forskjellige regler fra sted til sted. I "min" kommune tar de inn barn fra nabokommunene. Det er praktisk når foreldrene bor der og jobber her, og vil få problemer med å rekke åpningstidene på grunn av lang reisevei. Vi vurderte å flytte herfra og ringte da opptakskontoret i den kommunen vi ville flytte til. De lo litt og sa at jeg kunne jo alltids søke, men vi ville aldri få barnehageplass så lenge vi ikke hadde bostedsadresse i den kommunen. Der måtte vi altså bo i kommunen først, og søke etterpå, for å ha noen sjanse. Her hvor jeg bor regner de det ikke som oppsigelse om du søker en annen barnehageplass i en annen kommune. Men det kan godt hende det også er ulikt fra kommune til kommune. Det eneste du kan gjøre for å få et sikkert svar på spørsmålene dine er å snakke med noen i din egen kommune og i den kommunen dere vurderer å flytte til, og spørre dem. Her inne vil du få masse svar om at "hos oss er det slik og hos oss er sånn", men det hjelper deg ikke noe særlig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Som hun over sier må du sjekke om det er lov. Når vi flyttet så fikk vi lov å søke når vi hadde dato for overtagelse av huset, og vi fikk til nød beholde plassen i den gamle bhg når vi hadde flyttet, i en overgangsperiode. Men det tok lang tid før vi fikk ja på det! Måtte tas opp med bhgsjefen i kommunen og avdelingsleder måtte virkelig argumentere
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Vi søkte barnehageplass i 5 kommuner da vi hadde bestemt oss for å flytte, men ikke visste hvor. Vi hadde ikke flyttedato eller ny adresse, men fikk tilbud om plass i 4 av kommunene. Fra den 5. ringte de oss for å høre hva som skjedde, men da hadde vi allerede bestemt oss for å ikke flytte dit, så jeg vet ikke om vi hadde fått der også. Måtte uansett sende skriftlig oppsigelse til den gamle barnehagen. Men som de andre sier, sjekk det opp fordi forskjellige kommuner har forskjellige regler. Anonymous poster hash: fb695...570
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Hmm, takk for svar alle sammen! Vil egentlig ikke at bygda her skal vite at vi vurderer å flytte, derfor har jeg kviet meg litt for å ringe kommunen (her går ryktene fort). Derfor jeg spurte her. Vi har familie i kommunen vi vurderer å flytte til, som vi kan ha bostedsadresse hos til vi finner noe eget. Måtte dere ha folkeregistert adresse i kommunen dere søkte i? Hi Anonymous poster hash: 3e91b...e85
Superdolly Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Hmm, takk for svar alle sammen! Vil egentlig ikke at bygda her skal vite at vi vurderer å flytte, derfor har jeg kviet meg litt for å ringe kommunen (her går ryktene fort). Derfor jeg spurte her. Vi har familie i kommunen vi vurderer å flytte til, som vi kan ha bostedsadresse hos til vi finner noe eget. Måtte dere ha folkeregistert adresse i kommunen dere søkte i? Hi Anonymous poster hash: 3e91b...e85 I den kommunen vi vurderte å flytte til, måtte vi det. I den kommunen vi bor nå, må du ikke det. Du må sjekke med den kommune dere vil flytte til, fordi det er forskjellige regler på dette i de forskjellige kommunene. Og med mindre du skriver her inne hvilke kommuner det gjelder er det ingen som kan svare deg på hvilke regler som gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå