Gå til innhold

Gå til legen med treåring eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet forrige onsdag med oppkast i en natt, så fulgte det to-tre dager med dårlig form og slapphet. På søndag kveld fikk hun feber og har hatt det siden, i tillegg til en grusom hoste. Det siste døgnet har allmenntilstanden blitt verre. Hun spiser ikke, men drikker litt. Orker ingenting. Feber på rundt 39,5 til 40,5. Mest sannsynlig et virus, men det går liksom ikke riktig vei. Bør vi søke lege? Hun har gått ned 2 kilo fra 15 kg til 13 kg. Hun blir fire år i mai.

Anonymous poster hash: 5fe67...6ff

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn var sønnen vår og. Tok han til lege og det var bare virus. Men ja, du bør uansett ta henne med til legen! Selvom det var virus her kan det være noe annet der ;) Her vi bor feks er det ekstremt mye influensa nå

Skrevet

Ja, ta en tur til lege. Bedre en gang for mye. Hun har gått ned mye i vekt synes jeg. Og kjekt å få sjekket om hun trenger å få tilført væske/næring.

Anonymous poster hash: 594f0...6ef

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ringt og forhørt meg. God bedring💕

Anonymous poster hash: dc79d...23d

Skrevet

Bedre å sjekke det opp, selv om det mest sannsynlig er et virus!

Skrevet

Ingen grunn til panikk men jeg ville oppsøkt lege, ja! Vi har flere barn og har flere ganger fått oss en kjip overraskelse. Det vi trodde var harmløse virus viste seg eksempelvis å være lungebetennelse som endte med innleggelse, kikhoste eller kraftige streptokokker..

God bedring, føler med deg - mye lignende her i huset og. Slitsomt!

Anonymous poster hash: 69319...7c5

Skrevet

Ja, jeg ville gått til lege.

Nevøen min hadde akkurat samme forløp som du beskriver, og han fikk påvist influensa hos legen. Han var syk i 2 uker, gikk ned over 4 kg, han var skikkelig syk altså. 

Ingenting å gjøre med virus eller influensa, men greit å få sjekket opp om det er noe annet. Jeg har 4 barn og har også fått noen overraskelser et par ganger, hvor det har vist seg å være bakterier likevel og de har trengt antibiotika.

Så jeg går til legen med dem om feberen ikke blir borte på 3-4 dager.

Anonymous poster hash: 58376...65f
Skrevet

Høres ut som influensa, men her er regelen at vi tar med barna til legen hvis de har feber mer enn tre dager uten bedring. Trenger man antibiotika, er det greit å komme i gang med det. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...